Uspokojenie ruchu na ulicach Warszawy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 sie 2023, 22:27

Próg sinusoidalny z kostki za chwilę będzie takim samym rozpierdolonym progiem jak wszystkie inne.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 18 sie 2023, 23:19

Chyba że się zapadnie i zniknie. Na Łasaka jedna para progów kompletnie nie wystaje z asfaltu :)
Obrazek

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 19 sie 2023, 20:06

Solaris U10 pisze:
18 sie 2023, 21:51
Myślę, że próg z kostki ma taki sam koszt niezależnie od kształtu. Kwestia odpowiedniego przycięcia deski do wyrównania.
Ja myślałem o prefabrykowanych, już gotowych, najazdach. Gdzie góra progu jest dalej jest asfaltowa, tak jak to zwykle bywa w Beneluxie. Tak jak na tym zdjęciu. https://zm.org.pl/?a=bruksela_sinusoidalna-173&img=5
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 21 sie 2023, 9:54

Przecież koszt progu nie ma specjalnego znaczenia, to kwestia mentalności ZDM.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8317
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 sie 2023, 10:16

Matt Cubis pisze:
18 sie 2023, 16:16
ZTM prędzej czy później musiał się zgodzić na jakieś progi, bo niemal wszystkie nowoprojektowane i modernizowane ulice z komunikacją autobusową je mają - takie trapezowe również się pojawią.
Jak to ZTM? W ZTM twierdzą, że to MZA się nie zgadza! xD

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 21 sie 2023, 10:29

BTW, dziś w Stołecznej są jakieś liczby (mało konkretne, ale jednak):
"Problem w tym, że progi różnią się czymś jeszcze: ceną. Para wyspowych kosztuje wraz z przymocowaniem do jezdni kilka tysięcy złotych, a na sinusoidalny trzeba wydać 20–30 tys. zł w zależności od szerokości jezdni."

Prawdę mówiąc, porównując z innymi kosztami infrastruktury drogowej, zupełnie nie brzmi to jak problem.

BrdzJkb
Posty: 197
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 21 sie 2023, 11:49

Ja przede wszystkim nie bardzo rozumiem w czym jest problem z progami wyspowymi. Może poza tym, że nie zwalnia autobusów i ciężarówek.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8317
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 sie 2023, 12:14

Kierowcy brum-brum się skarżą.

BrdzJkb
Posty: 197
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 21 sie 2023, 12:52

To niech się nauczą jeździć. Ja zwykłą Astrą potrafię jakoś przejechać z maksymalną dopuszczalną prędkością. A najbardziej komicznie wyglądają wszelkiego rodzaju SUVy zwalniające do 5-10 km/h

mb112
Posty: 952
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 sie 2023, 13:46

To zależy od rodzaju progu, przez te ułożone z kostki faktycznie da się bez problemu przejechać z maksymalną dozwoloną prędkością, natomiast przy tych z elementów prefabrykowanych to przeważnie jak się jedzie więcej niż 20 km/h, to już robi się niefajnie. Inna sprawa, że autobusem też raczej nie da rady po nich przejechać całkiem bez zahaczania, bo zwykle na drugiej i trzeciej osi są podwójne opony.

reserved
Posty: 14600
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 sie 2023, 14:59

Inna sprawa, że często z powodu samochodów stojących na chodniku i wystających na jezdnię nie da się przejeżdżać przez te progi autobusem w sposób właściwy i się zahacza kołami o progi. Żeby daleko nie szukać - ul. Wojciechowskiego w Ursusie. Tam jest taki chaos z parkującymi samochodami że prawie nigdy się tam nie przejeżdża przez progi tak jak powinno.

primoż
Posty: 3727
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 sie 2023, 15:13

BrdzJkb pisze:
21 sie 2023, 11:49
Może poza tym, że nie zwalnia autobusów i ciężarówek.
Mam wrażenie, że jest odwrotnie: spowalnia pojazdy z myslą o których zrobiono te progi, czyli autobusy i ciężarówki które najeżdżają wewnętrznymi kołami bliźniaków na ten próg, za to nie spowalnia samochodów, albowiem wielu kierowców puszek je omija zajmując dwa sąsiadujące ze są pasy ruchu na wysokości progu wyspowego podczas jazdy.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 21 sie 2023, 15:43

primoż pisze:
21 sie 2023, 15:13
BrdzJkb pisze:
21 sie 2023, 11:49
Może poza tym, że nie zwalnia autobusów i ciężarówek.
Mam wrażenie, że jest odwrotnie: spowalnia pojazdy z myslą o których zrobiono te progi, czyli autobusy i ciężarówki które najeżdżają wewnętrznymi kołami bliźniaków na ten próg, za to nie spowalnia samochodów, albowiem wielu kierowców puszek je omija zajmując dwa sąsiadujące ze są pasy ruchu na wysokości progu wyspowego podczas jazdy.
Dokładnie tak, natomiast przejazd osobówką (nie-SUV) okrakiem z dopuszczalną prędkością kończy się chlupnięciem w mózgu w 80% przypadków.

Matt Cubis
Posty: 450
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 22 sie 2023, 0:05

person pisze:
21 sie 2023, 10:16

Jak to ZTM? W ZTM twierdzą, że to MZA się nie zgadza! xD
Ale już z jazdą po progu podrzutowym przy Arkadii MZA nie miało problemu O_o .
BrdzJkb pisze:
21 sie 2023, 11:49
Ja przede wszystkim nie bardzo rozumiem w czym jest problem z progami wyspowymi. Może poza tym, że nie zwalnia autobusów i ciężarówek.
1. Można je omijać środkiem. Umieszczone separatory pośrodku często są wyrywane albo rozwalone przez pługopiaskarki. Za to dodanie tablicy kierującej pośrodku powoduje, że ZTM wymaga więcej miejsca.
2. Przejazd po nich jest zwykle super głośny i wymaga dużego zmniejszenia prędkości.
3. Te wykonane z prefabrykatów odlatują z jezdni i trzeba je z powrotem przykręcać.

No i przede wszystkim:
4. Na progu wyspowym nie zrobisz przejścia dla pieszych i progiem wyspowym nie wyniesiesz skrzyżowania i to jest główny powód użycia progów sinusoidalnych - będzie się pojawiało teraz sporo takich rozwiązań, szczególnie w strefach tempo 30.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 23 sie 2023, 9:00

Co do wyspowych, to trzeba przy nich montować słupki. Tak jak to widziałem gdzieś na Pradze. A sinusoidalne muszą być z prefabrykowanych elementów. Dzięki temu trzymają ciągle kształt. Można je podnosić gdy opadną (mają takie dziury by je podbijać, jak tory tramwajowe). No i nie ważne czym jedziesz są przyjemne przy 20km/h a straszne przy 40. Przez kształt mają zupełnie inną dynamikę.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ