Modernizacja Linii Średnicowej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 22 sie 2023, 15:20

Flash8222 pisze:
22 sie 2023, 15:12
Bez problemu tam idzie skręcić przegubem, trzeba wypuścić jak solówką. Poza tym jeździły i dawały radę tam przeguby, tylko nikt nie podejmie decyzji by jeździły na stałe.
Ja wiem, że jeździły, ale teraz jak się spotkają tam na zakręcie dwa solo to jest bardzo ciężko. Nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby spotkały się dwa przeguby, a cofnąć też nie łatwo, bo jeździ tyle tam samochodów, że zaraz kogoś się ma na zderzaku.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Bietoro
Posty: 6
Rejestracja: 11 sie 2023, 13:39

Post autor: Bietoro » 22 sie 2023, 19:32

178 już na Woli jest niezabieralne więc wliczając pasażerów z WKD to jest nie możliwe żeby 178 mogło więcej zabrać.
Ale szczerze według mnie można nawet byłoby pokusić się zmianę trasy 414 od RZS Alejami do Popularnej . Dzięki czemu z WKD do Metra będzie kolejna linia . A 159 wydłużyć do Instalatorów więc dojazd z Instalatorów w rejon Śródmieścia będzie ale też zapewni się dojazd z WKD do Pl.Zawiszy kolejną linią i w ten sposób 127 będzie trochę mniej obciążone na odcinku od WKD do Pl.Zawiszy. Co do 158 to zgadzam się że powinno jechać przynajmniej do Popularnej

Flash8222
Posty: 7602
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 22 sie 2023, 20:23

Może trzeba przywrócić kursy skrócone 127 na trasie Włochy - Zachodni 😁

Bietoro
Posty: 6
Rejestracja: 11 sie 2023, 13:39

Post autor: Bietoro » 22 sie 2023, 20:48

To też jest jakieś rozwiązanie. Wtedy można 191 do Daszyńskiego póki nie ma remontu Towarowej i dojazd do M2 z WKD już będą mieć co najmniej 178 i,191 i ewentualnie 414 przy wydłużeniu do Popularnej

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 22 sie 2023, 23:12

Bietoro pisze:
22 sie 2023, 19:32
Ale szczerze według mnie można nawet byłoby pokusić się zmianę trasy 414 od RZS Alejami do Popularnej .
Z pewnością dla ciągu BW1920 - APT jest bardzo potrzebne ściąć podaż.
Bietoro pisze:A 159 wydłużyć do Instalatorów więc dojazd z Instalatorów w rejon Śródmieścia będzie ale też zapewni się dojazd z WKD do Pl.Zawiszy kolejną linią i w ten sposób 127 będzie trochę mniej obciążone na odcinku od WKD do Pl.Zawiszy.
159 z Instalatorów do Koszykowej przez RZS? Czy w cenie biletu będzie dostępny aviomarin?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8348
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 sie 2023, 9:40

Redaktor Osowski zapytał o autobusy zastępcze/dodatkowe pojazdy i usłyszał, że...
A co z brakiem autobusów zastępczych? - Mamy porozumienia z ZTM i Kolejami Mazowieckimi dotyczące możliwości kontynuowania przejazdu w ich środkach transportu i honorowania naszych biletów.
(...)
Co na to ZTM? Jego rzecznik Tomasz Kunert przyznał wczoraj, że dopiero trwa ustalanie wariantów komunikacji zastępczej. Na dziesięć dni przed ważną zmianą dla pasażerów WKD stołeczni urzędnicy szukają rezerwowych autobusów, by zasilić linię 127 na odcinku Zajezdnia Kleszczowa we Włochach - centrum.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... szuka.html
(...)
Dalej jest mowa o tym, że 109 nie wróci i że rozważane jest wyciągnięcie 158 do Pupularnej, ale "wymaga to szczegółowych analiz".

Autor podsumowuje:
Podczas poprzednich remontów torów kolejowych za Dworcem Zachodnim, np. w 2017 r., autobusy na zlecenie samorządów podstawiali przewoźnicy prywatni. Teraz nie słychać o takim sposobie rozładowania tłoku.

Ergo: trzymajcie się tam mocno pasażerowie z WłochoUrsusa i linii WKD ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sie 2023, 9:42

ZielonyJamnik pisze:
22 sie 2023, 14:38
Glonojad pisze:
22 sie 2023, 11:30
podobnie jak przeguby na 178. No ale na to drugie zapewne wąsaci nie pozwolą.
To powodzenia, żeby przeguby się minęły na Prystora x Skoroszewska, nie ma tam skrajni
https://www.google.com/maps/@39.5652293 ... ?entry=ttu

Na tym skrzyżowaniu łamią się solówki, autobusy 15-metrowe i przegubowce (odpowiednio linie 424/425, 401, A42). A poza tym zawsze można zrobić... zakaz mijania się na łuku.
primoż pisze:
22 sie 2023, 23:12
Z pewnością dla ciągu BW1920 - APT jest bardzo potrzebne ściąć podaż.
Akurat tam podaż przyciąć można, problemem są głównie nieskoordynowane odjazdy, czego 414 w żaden sposób nie łata.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Gdynianin
Posty: 637
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 23 sie 2023, 9:43

Flash8222 pisze:
22 sie 2023, 20:23
Może trzeba przywrócić kursy skrócone 127 na trasie Włochy - Zachodni 😁
Patrząc na zapełnienie 127 + zakres zamknięcia średnicy, to jednak nie Nowe Włochy-Zachodni, a Popularna-Centrum.

Autobus Czerwon
Posty: 4097
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 sie 2023, 9:45

Glonojad pisze:
23 sie 2023, 9:42
ZielonyJamnik pisze:
22 sie 2023, 14:38


To powodzenia, żeby przeguby się minęły na Prystora x Skoroszewska, nie ma tam skrajni
https://www.google.com/maps/@39.5652293 ... ?entry=ttu

Na tym skrzyżowaniu łamią się solówki, autobusy 15-metrowe i przegubowce (odpowiednio linie 424/425, 401, A42). A poza tym zawsze można zrobić... zakaz mijania się na łuku.
primoż pisze:
22 sie 2023, 23:12
Z pewnością dla ciągu BW1920 - APT jest bardzo potrzebne ściąć podaż.
Akurat tam podaż przyciąć można, problemem są głównie nieskoordynowane odjazdy, czego 414 w żaden sposób nie łata.
To świetnie że się łamią, ale po okolicy sądzę że jednak ruch tam może być trochę mniejszy. Z zakazem mijania się problem jest taki że jadące z przeciwnych kierunków 178 widzą się dosyć późno.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 sie 2023, 9:49

Glonojad pisze:
23 sie 2023, 9:42
primoż pisze:
22 sie 2023, 23:12
Z pewnością dla ciągu BW1920 - APT jest bardzo potrzebne ściąć podaż.
Akurat tam podaż przyciąć można, problemem są głównie nieskoordynowane odjazdy, czego 414 w żaden sposób nie łata.
Ale jeśli coś tam wycinać, to 136 czy 167, a nie obwód, który jest potrzebny i wykorzystywany na Ochocie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4097
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 sie 2023, 10:10

A czemu akurat 136 lub 167? Bemowo i Młynów nie potrzebują dojeżdżać na Zachodni?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 sie 2023, 10:35

No najwyraźniej nie tymi liniami, sądząc po frekwencji. Zwłaszcza w tym pierwszym.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4097
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 sie 2023, 10:57

Ogólnie mam wrażenie że 136 mimo że jest silną linią to jednak zapełnienie autobusów jest bardzo nierównomierne. Z moich obserwacji, najlepiej zapełniony jest odcinek od mniej więcej Metra Ursynów do BW1920/RZS. Frekwencja na odcinku ursynowskim w bardzo dużym stopniu zależy od tego jak dawno jechało 179/263, przy czym ta druga linia nawet w przeciwpotoku cieszy się większą frekwencją niż 136 w kierunku w którym powinno być bardziej zapełnione. Trochę do dewastacji linii przyczyniło się też przekierowanie jej przez Wyględy i interior Mordoru, co spowodowało wydłużenie czasu przejazdu i spore problemy z punktualnością. A w ogóle to nie wiem czy dla Młynowa nie byłoby lepiej gdyby 136 jechało na ZiW i WUM przez Towarową, z obustronną korzyścią polegającą na dowożeniu ŻiW do M2.

Łukasz
Posty: 10591
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 sie 2023, 11:22

Teoretycznie z Jerozolimskich czy Służewca do Głównej powinno się dać uruchomić sporo pociągów. Teoretycznie. Dalej to tylko jedna stacja od krańca WKD, więc można by puścić nawet linię okrężną Pl.Zawiszy - Towarowa - Prosta - Al.JPII. WKD nie dojeżdżała do centrum, wiec nie ma potrzeby jeździć autobusami aż tam. Jeśli Ursus zapycha za mocno 517, to niech to 517 nie staje przy Jerozolimskich, będzie separacja potoku. Jeśli 127 jest za długie, zeby go wzmacniać, to niech nie jeździ na dół - przywrócić jakieś 318 z przesiadką do 517. Jest jeszcze 182, które można przedłużyć, a 187 przyciąć do Politechniki. Tzreba wyjść tylko poza planistyczną strefę komfortu.

Pierwsze zamknięcie wiaduktu przy Jerozolimskich dało początek wspólnemu biletowi. Jest szansa, że drugie otworzy oczy na linie magistralne vs śmieciowe.
ŁK

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 23 sie 2023, 11:47

person pisze:
23 sie 2023, 9:40
Redaktor Osowski zapytał o autobusy zastępcze/dodatkowe pojazdy i usłyszał, że...
(...)
Co na to ZTM? Jego rzecznik Tomasz Kunert przyznał wczoraj, że dopiero trwa ustalanie wariantów komunikacji zastępczej. Na dziesięć dni przed ważną zmianą dla pasażerów WKD stołeczni urzędnicy szukają rezerwowych autobusów, by zasilić linię 127 na odcinku Zajezdnia Kleszczowa we Włochach - centrum.
Na dniach zamknięcie, a oni dopiero zastanawiają się nad komunikacją w czasie utrudnień? :shock: :lol:
Łukasz pisze:
23 sie 2023, 11:22
Pierwsze zamknięcie wiaduktu przy Jerozolimskich dało początek wspólnemu biletowi. Jest szansa, że drugie otworzy oczy na linie magistralne vs śmieciowe.
Obstawiam, że prędzej nastąpią dalsze cięcia linii magistralnych do poziomu średnich, a nawet części średnich linii do poziomu słabych i tym samym dalszej degradacji zbiorkomu w Warszawie, bo brygady na zastępstwo pociągów trzeba gdzieś znaleźć, a linie śmieciowe są pod patronatem politycznym i przez to są nietykalne.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ODPOWIEDZ