Modernizacja Linii Średnicowej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 sie 2023, 12:05

Łukasz pisze:
23 sie 2023, 11:22
Teoretycznie z Jerozolimskich czy Służewca do Głównej powinno się dać uruchomić sporo pociągów. Teoretycznie.
A one nie musiałyby przecinać obu średnic podmiejskiej i dalekobieżnej?
Na dniach zamknięcie, a oni dopiero zastanawiają się nad komunikacją w czasie utrudnień? :shock: :lol:
Czemu mnie to nie dziwi?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 sie 2023, 12:06

Łukasz pisze:
23 sie 2023, 11:22
Jeśli Ursus zapycha za mocno 517, to niech to 517 nie staje przy Jerozolimskich
Swoją drogą, to nie rozumiem trochę czemu 401 i 517 obsługuje z wysoką częstotliwością osiedle domków z dykty przy ul. Kleszczowej i Ryżowej, zamiast jechać przez węzeł Salomea. Szczególnie w przypadku 401 gdyby pomijało ZP Łopuszańska dałoby to dużą korzyść czasową przy minimalnych innych stratach (Kleszczowa zostaje na samym 187 i 189).

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 sie 2023, 12:33

A dlaczego WKD nie może samo uruchomić ZKA, skoro w przeszłości to robiło i to dokładnie na trasie PKP WKD Al. Jerozolimskie - Dw. Centralny?

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1319
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 23 sie 2023, 12:47

Autobus Czerwon pisze:
23 sie 2023, 10:57
... spore problemy z punktualnością...
To jest główna przyczyna. Jeśli 136 jeżdżą parami, trójkami, a zdarzało się się że po 4 w stadzie, to nie ma co oczekiwać tłumów w drugim czy trzecim z kolei (minutowy odstęp między brygadami to też jest stado). Tym bardziej trudno planować podróż, jeśli pomiędzy stadami jest 40-minutowa dziura. W wakacje jest trochę lepiej, widuję tylko pary 136, a i to nie codziennie.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 sie 2023, 12:54

KwZ pisze:
23 sie 2023, 12:05
Łukasz pisze:
23 sie 2023, 11:22
Teoretycznie z Jerozolimskich czy Służewca do Głównej powinno się dać uruchomić sporo pociągów. Teoretycznie.
A one nie musiałyby przecinać obu średnic podmiejskiej i dalekobieżnej?
No zbudowali wiadukty, żeby jeździć na obwodową, to chyba nie.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5271
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 sie 2023, 12:56

ashir pisze:
23 sie 2023, 12:33
A dlaczego WKD nie może samo uruchomić ZKA, skoro w przeszłości to robiło i to dokładnie na trasie PKP WKD Al. Jerozolimskie - Dw. Centralny?
Pewnie kasa. A i z taborem/obsługą może być problem. Mają dobre wzorce - PLK i KM.

Gdynianin
Posty: 637
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 23 sie 2023, 13:07

person pisze:
23 sie 2023, 9:40
Dalej jest mowa o tym, że 109 nie wróci i że rozważane jest wyciągnięcie 158 do Pupularnej, ale "wymaga to szczegółowych analiz".
W ZTM rozważają jeszcze przedłużenie trasy linii 158, która teraz z Witolina dociera przez most Poniatowskiego i Al. Jerozolimskie do centrum handlowego Reduta. Chodzi o to, by mogła też obsługiwać przystanek WKD Aleje Jerozolimskie. Musiałaby zawracać na rondzie Dudajewa przy Popularnej. - Wymaga to jeszcze szczegółowych analiz, bo tam są duże utrudnienia w ruchu, a brakuje buspasa - przyznaje Tomasz Kunert. Nie podaje na razie, ile autobusów uda się przesunąć do obsługi pasażerów WKD.
Co ciekawe - to nie rondo Dudajewa ani te okolice nie są problemem. W stronę Włoch największe utrudnienia w ruchu są PRZED ZP Berestecka, więc 158 i tak w nie wpada juz dziś.

Problemem wydłużonego 158 jest tylko w stronę centrum przed skrzyżowaniem ze Śmigłowca, gdzie od nastu miesięcy nikt nie chce zmienić długości faz (zielonego dla Alei). Może uda się dzięki temu w końcu ustawić priorytet dla komunikacji miejskiej w tym miejscu, by autobusy nie traciły dwóch-trzech cykli

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 sie 2023, 13:25

ashir pisze:
23 sie 2023, 12:33
A dlaczego WKD nie może samo uruchomić ZKA, skoro w przeszłości to robiło i to dokładnie na trasie PKP WKD Al. Jerozolimskie - Dw. Centralny?
Ponad 50% pasażerów WKD to pasażerowie WTP - czas, aby transportem zajmował się jeden podmiot, a nie szereg różnych. Po to są umowy handlowe, porozumienia itp., aby sprawnie organizować doraźne i długotrwałe objazdy/zastępstwa/zarządzać brakami.
Pasażer jest jeden - nie ważne z jakim biletem jedzie.
#idealista

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 23 sie 2023, 13:26

Autobus Czerwon pisze:
23 sie 2023, 10:57
Ogólnie mam wrażenie że 136 mimo że jest silną linią(...)
Od kiedy linia z częstotliwością 10/15/15 jest linią silną? Co najwyżej średnią.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sie 2023, 13:29

Autobus Czerwon pisze:
23 sie 2023, 9:45
To świetnie że się łamią, ale po okolicy sądzę że jednak ruch tam może być trochę mniejszy.
Kurort, mówi Ci to coś? :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 sie 2023, 13:36

primoż pisze:
23 sie 2023, 13:26
Autobus Czerwon pisze:
23 sie 2023, 10:57
Ogólnie mam wrażenie że 136 mimo że jest silną linią(...)
Od kiedy linia z częstotliwością 10/15/15 jest linią silną? Co najwyżej średnią.
Jak na warszawskie realia, to niestety można ją nazwać dosyć silną, choć mam świadomość że dosłownie kilka linii jeździ częściej.
Glonojad pisze:
23 sie 2023, 13:29
Autobus Czerwon pisze:
23 sie 2023, 9:45
To świetnie że się łamią, ale po okolicy sądzę że jednak ruch tam może być trochę mniejszy.
Kurort, mówi Ci to coś? :P
Co nieco :P

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 23 sie 2023, 13:42

Jeszcze na forum Stołecznej wśród ogólnych żali ktoś zauważył, że przydałoby się też wzmocnienie ciągu Łopuszańskiej, jako alternatywny dojazd do tramwajów do centrum. W sumie logiczne, zresztą i bez zamknięcia wukadki 189/401 są wyładowane po dach. Może warto by wydłużyć 402 gdyby dołożyć ze 2 brygady ? Odpadłoby przynajmniej to kręcenie żeby dojechać na kraniec.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 23 sie 2023, 13:43

Glonojad pisze:
23 sie 2023, 9:42
A poza tym zawsze można zrobić... zakaz mijania się na łuku.
xD człowieku idź zrób prawo jazdy to pogadamy, nie wierzę, że masz kat. D pisząc takie głupoty. Od kiedy skrzyżowanie jest łukiem? Zatrudnij się może w ZTM, tam potrzeba więcej takich teoretyków
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 23 sie 2023, 13:46

Autobus Czerwon pisze:
23 sie 2023, 13:36
Jak na warszawskie realia, to niestety można ją nazwać dosyć silną, choć mam świadomość że dosłownie kilka linii jeździ częściej.
Złe realia nie są żadnym usprawiedliwieniem dla zmiany znaczenia istniejących dotychczas pojęć i wykrzywianie oraz rozwadnianie ich do nowych, złych realiów. Gówno owinięte w papierek nadal jest gównem, a nie czekoladą.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Gdynianin
Posty: 637
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 23 sie 2023, 13:49

mb112 pisze:
23 sie 2023, 13:42
Jeszcze na forum Stołecznej wśród ogólnych żali ktoś zauważył, że przydałoby się też wzmocnienie ciągu Łopuszańskiej, jako alternatywny dojazd do tramwajów do centrum. W sumie logiczne, zresztą i bez zamknięcia wukadki 189/401 są wyładowane po dach. Może warto by wydłużyć 402 gdyby dołożyć ze 2 brygady ? Odpadłoby przynajmniej to kręcenie żeby dojechać na kraniec.
A to akurat możliwe. W wielu relacjach z okolic Rakowa/Wiktoryna czy szeroko rozumianych Starych Włoch w rejonie PKPWKDAlJ jakdojade preferowało jazdę WKD/SKM do centrum i metro na Mokotów. Teraz kieruje trasami alternatywnymi.

ODPOWIEDZ