Modernizacja Linii Średnicowej
Moderator: JacekM
Pragnę tak zupełnie nieśmiało zauważyć, ze w okolicy WKD Raków zbudowano sporo bloków i d. EKD było najszybszym sposobem dotarcia do szeroko pojętego centrum, nawet deweloper budujący tam osiedle reklamował się, że buduje blisko stacji. Po skróceniu pół-pociągu pół-tramwaju do Reduty Ci ludzie najpewniej przesiądą się na tramwaj z ZP Hynka, a tamże trzeba dojechać 189/401.
Nie zawsze poważne opinie
To tak ważne 414 które jedzie w godzinach szczytu z wolnym miejscami siedzącymi od kiedy omija PKP Wola Kaszprzaka? To samo które jedzie wzdłuż nowej linii SKM od Wwy Toruńskiej do PKP Rakowiec?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
To śmieszne, bo akurat zdarza mi się używać tego 414 (i reszty tałatajstwa tunelowego) jako dowozówki do tej wspaniałej linii SKM, która:
a) kursuje obecnie co jedną godzinę. z grubsza.
b) jest absolutnie niedostępna z Ochoty. no chyba, że ktoś lubi półtorakilometrowe spacery z wielokrotnymi zmianami poziomów, to zachęcam, ale osobiście do tego chodzę w góry.
c) oferuje ekstremalnie niedogodne przesiadki w ciągi poprzeczne (z honorowym wyjątkiem M2).
d) jedzie tak naprawdę zupełnie gdzie indziej, ale po co o tym wspominać. zaraz jedynce też przypną dublowanie SKM.
e) generalnie niewiele wskazuje na to, aby miała być atrakcyjnym trybem poruszania się w relacjach wewnątrzwarszawskich, które ewidentnie są wtórne do potoku z powiatu legionowskiego.
W każdym razie wolnych miejsc siedzących nie stwierdziłem w przesadnym nadmiarze, a wprost przeciwnie - rozsądne wypełnienie. W przeciwieństwie do 136, które z mojej perspektywy na APT raczej wozi mniej osób niż 171 po Górczewskiej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Do tej subiektywnej opinii pozostaje mi powtórzyć, że od czasu gdy 414 omija przystanek pod Hong Kongiem od JW to 178 odjeżdża niezabieralne, 136 czy 186 pełne, a 414 potrafi mieć wolne miejsca siedzące. Więc może to nie kwestia numerka, a relacji które wypełnić może podbite 186 czy 178.
Natomiast wracając do tematu - na szczęście pomysły wrzucania przesiadek z WKD co 20', w 158 co 15' w miejscu gdzie nie ma chodników (a część gdzie były - ogrodził deweloper) nie będą wdrażane. Wydaje się jednak że poza zmianą końcówki tejże i regulacją sygnalizacji Aleje/Śmigłowca/Mszczonowska, przyda się zasilić 178 - bo to tę linię wybiorą w dużej mierze pasażerowie którzy wysiadali dotychczas na WKD Ochota
P.S: Z tą SKM co godzinę to piękne Radio Erewań:
- jeździ co 1h, ale przez kilka dni pod koniec sierpnia
- poza SKM mamy też KM, które podobnież jest we wspólnej taryfie: tak głoszą plotki
- jeździ tak puste, że na Młynowie wylewa się niezły tłumek do metra
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przystanki tramwajowe 7/9/15 są bezpośrednio nad peronami S3/S4/KM, ale, oczywiście, można twierdzić, że jest to "półtorakiolmetrowa przesiadka i wielokrotna zmiana poziomów", czemu nie. Z Bitwy tramwaj jedzie do tego koszmarnego węzła całe 5 minut.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Najbliższy bezpośredni pociąg KM z Zachodniej na Toruńską jest za 22h, kilka dni to dwa tygodnie i nigdzie nie napisałem, że SKM jeździ pusta, tylko że nie jest wybitnym połączeniem w relacjach wewnątrzwarszawskich. W szczególności z Ochoty na Żoliborz i Bródno, które to relacje obsługuje 414 i których naprawdę nie można zastąpić 178, co to w ogóle za pomysł.
(acz zrobienie ze 186 prawdziwego metrobusa kosztem czerwonego numera nawet bym poparł)
Testowałem Rakowiec, przesiadka jest całkiem wygodna (widać, że węzeł niewspółczesny), tylko co z tego, skoro:
a) część pociągów na LK9 zaczyna z Zachodniego
b) to jest drapanie się lewym półdupkiem po prawym oczodole i zazwyczaj oznacza, że jadę do siebie jednym pociągiem później niż gdybym pojechał przez APT
c) tak, czy inaczej - z Ochoty do tej SKM trzeba dojechać, nawet jeśli tramwajem, i od tej SKM gdziekolwiek gdzie ludzie jeżdżą z wykorzystaniem relacji obwodowej 414 też trzeba dojechać, to naprawdę nie są środki transportu obsługujące podobne potoki
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Z czym się można zgodzić - skierowanie 414 jako wzmocnienia 178 do PKPWKDALJ nie ma sensu, ponieważ cele w osi Prymasa są obsługiwane przez SKM. A pasażerowie WKD będą szukali czegoś 1. do Centrum (tu pomoże 158 czy wzmocnione 127) 2. w rejon Ronda Daszyńskiego (tu ciężar przejmie 178).
Miejmy tez nadzieję, że 414 zniknie z Instalatorów i wróci coś do dojeżdża do wspomnianego PKPWKDALJ.
Miejmy tez nadzieję, że 414 zniknie z Instalatorów i wróci coś do dojeżdża do wspomnianego PKPWKDALJ.
Czy omijanie PKP WK jest na stałe, że miałby to być argument za lub przeciw tej linii?
Przepraszam, co? 186 (częściowo 136 czy 523) to jestem w stanie się zgodzić, ale SKM obsługuje je tylko teoretycznie, bo faktycznie częstotliwość ma jaką ma - szansa na przesiadkę na Alejach Jerozolimskich jest mocno przypadkowa. W ciemno nie warto próbować, prędzej bym spacerek od Reduty do RZS uskuteczniał, jeśli miałbym robić relację WKD Prymasa.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Polecam lekturę rozkładu jazdy. Od września w porannym szczycie przesiadki z WKD do SKM/KM w kierunku Młynowa wynosić będą po kilka minut.
przyjazdy WKD w W-wa Al J.: :16 :36 :56
odjazdy: 7:22 (obwód), 7:43 (średnica)/7:46 (obwód),, 7:59 (obwód),, 8:21 (obwód), 8:39 (obwód)/8:43 (średnica), 9:01 (obwód)
odpowiednio: 6', 7'/10', 3', 5', 3'/7', 5'
To jak z tym spacerem z Reduty do RZS?
A ja gdzieś pisałem, że jestem przeciw 414 per se? Odnosiłem sie do teorii fika że 414 jest ważniejsze niż 136 czy 167 na Ochocie. Wystarczy spojrzeć kilka postów wyżej.
Natomiast jeśli wyłączenie jednego przystanku tak wpływa na zapełnienie, to może być znak że od tarczy ważniejsza jest relacja. Jednocześnie zwiększa sie popularność 136 w relacjach łączonych z M2 na co wpływa lokalizacja przystanku bezpośednio przy wejściach do metra.
Jestem przeciw tylko obecnej południowej końcówce 414 - używania linii przez całe miasto do obsługi Instalatorów.
No tak, no tak. Masz rację.Gdynianin pisze: ↑24 sie 2023, 15:07
A ja gdzieś pisałem, że jestem przeciw 414 per se? Odnosiłem sie do teorii fika że 414 jest ważniejsze niż 136 czy 167 na Ochocie. Wystarczy spojrzeć kilka postów wyżej.
Natomiast jeśli wyłączenie jednego przystanku tak wpływa na zapełnienie, to może być znak że od tarczy ważniejsza jest relacja.
- ZielonyJamnik
- Posty: 694
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 79754.html
Jednak 158 do Popularnej, ale najbardziej rozwaliło mnie to:
Jednak 158 do Popularnej, ale najbardziej rozwaliło mnie to:
Ciekawe kim i czym R-2 ma to obsłużyć, ani sprawnych wozów, ani ludzi na zajezdni. Szczególnie, że od nowego roku z robotą muszą się pożegnać pomostowiczePoza tym przewidujemy ustanowienie posterunków Nadzoru Ruchu – w zależności od wyników obserwacji i danych napełnień autobusów będziemy podejmować decyzję o uruchomieniu rezerwowych autobusów na linii 127 z zajezdni Kleszczowa – mówi Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM Warszawa
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Jak już Łukasz wspomniał - zakładanie częstotliwości co do minuty na WKD + punktualność na rozgrzebanym WWK to bardzo optymistyczne spojrzenie na rzeczywistość
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43