Modernizacja Linii Średnicowej

Moderator: JacekM

Gdynianin
Posty: 637
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 25 sie 2023, 0:31

Wolfchen pisze:
24 sie 2023, 23:59
Gdynianin pisze:
24 sie 2023, 15:07
Polecam lekturę rozkładu jazdy. (...) To jak z tym spacerem z Reduty do RZS?
Jak już Łukasz wspomniał - zakładanie częstotliwości co do minuty na WKD + punktualność na rozgrzebanym WWK to bardzo optymistyczne spojrzenie na rzeczywistość ;)
1. Ewidentnie nie korzystasz z WKD. Od czasu zmiany częstotliwości na WKD z 24' do 30', opóźnienia są sporadyczne. Od kiedy zmniejszono częstotliwość, na palcach jednej ręki można policzyć dni z opóźnieniami. Stąd też obniżenie częstotliwości do co 20' w nadchodzącym rozkładzie
2. Na R8 opóźnienia się zdarzają częściej, ale to też nie są sytuacje codzienne. I jednak jest te 6 kursów na godzinę powoduje, że opóźnienia nie są aż tak odczuwalne

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 sie 2023, 8:32

A tak Btw to oni będą w każdym kursie pisać rozkaz na unieważnienie blokady, czy jednak jakoś systemowo to rozwiązali?
ŁK

Walas
Posty: 17096
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 25 sie 2023, 10:06

Łukasz pisze:
25 sie 2023, 8:32
A tak Btw to oni będą w każdym kursie pisać rozkaz na unieważnienie blokady, czy jednak jakoś systemowo to rozwiązali?
Tak jest cały czas
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8359
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 lut 2024, 10:26

W dzisiejszej Stołecznej artykuł o tym, że remont Średnicy po raz kolejny spada z rowerka:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... adaja.html

Szkoda tylko, że tak wiele ważnych inwestycji (poprzecznych do Średnicy) jest nieustannych odkładanych, by być zrobionych w trakcie prac kolejarzy. Tyle lat mija, nic się nie zmienia, a tylko pasażerowie tracą.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 lut 2024, 21:29

Nie zdziwię się, jak za średnicę się wezmą za jakieś 10 lat, jak uporają się ze Wschodnim. Tym samym będziemy mieli 20 lat rozgrzebania średnicy. Minimum ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36637
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 mar 2024, 15:25

Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 mar 2024, 16:27

Generalnie uważam, że dla ruchu regionalnego odcinki czterotorowe na wylotach powinny być priorytetowe i ważniejsze od samej przepustowości linii średnicowej. Tylko trzeba przyjąć jasny układ, które kierunki jadą na średnicę, a które można przekierować na obwodową lub Główny. Z LK8 udało się praktycznie bezboleśnie, LK6 od lat pokazuje że ważniejsza jest częstotliwość i regularność od dowozu do samego centrum centrów.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 mar 2024, 8:05

Prawie bezboleśnie? Znani mi pasażerowie LK8 raczej by tej tezy nie potwierdzili, nie potwierdza jej także tłok w porannych tramwajach odjeżdżających z PKP Rakowiec :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 mar 2024, 8:13

Glonojad pisze:Prawie bezboleśnie? Znani mi pasażerowie LK8 raczej by tej tezy nie potwierdzili, nie potwierdza jej także tłok w porannych tramwajach odjeżdżających z PKP Rakowiec :P
Myślę, że to trochę brak umiejętności podróżowania. Akurat dojazd do M2 na Młynowie powinien rozwiązywać większość problemów. Jedyne usprawiedliwienie jest dla tych z S40, ale to przecież 1 kurs na godzinę.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 mar 2024, 8:49

Glonojad pisze:
12 mar 2024, 8:05
Prawie bezboleśnie? Znani mi pasażerowie LK8 raczej by tej tezy nie potwierdzili, nie potwierdza jej także tłok w porannych tramwajach odjeżdżających z PKP Rakowiec :P
Tłok to raczej świadczy o tym, że pasażerowie wykazali zdolności adaptacyjne i wciąż podróżują pociągami pomimo zmiany, co bardziej moją tezę potwierdza niż jej zaprzecza. Nie było też raczej panicznych artykułów redaktora Osowskiego w prasie o tym, jak to kulejarze wyżywają się na pasażerach, nikt zmiany nie odkręcał adhocowo po dwóch tygodniach, wszystko funkcjonuje w miarę poprawnie i bez większych problemów. Ostatecznie zaś koniec końców powinno liczyć się to, jaki układ i jakie działania pozwolą na maksymalizację liczby pax, którą układ kolejowy jest w stanie wtłoczyć do Warszawy, i wąskim gardłem tutaj jest raczej ruch mieszany na odcinkach wylotowych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 mar 2024, 9:06

W mojej subiektywnej ocenie liczba pasażerów w pociagach na LK8 spadła summa summarum spadła, nawet podróż kiblami radomskimi (bo, jak logika nakazuje, najgorszy i najkrótszy tabor jeździ na najdłuższej trasie do drugiego miasta województwa) nie grozi podróżą na stojąco - choć to może być wrażenie złudne, wszak część podrózy bez wątpienia przejęły pociągi na krótsze trasy (choć jeżdżą razem).

Inna rzecz, że w ładny weekend miejsc rowerowych nie starcza a pani konduktor radośnie opowiada androny typu "nie powinno jechać rowerów więcej, niż jest stojaków" - skąd u licha mam, planując podróż, wiedzieć, ile tych miejsc w danym pociągu będzie skoro KM takich informacji nie ujawnia?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 mar 2024, 9:23

No bo wykonano tylko pół planu, czyli przekierowano pociągi ze średnicy, ale nie pozbyto się nieregularności związanej z ruchem mieszanym, więc trochę ciężko oczekiwać, że przyniesie to ekstra rezultaty. Przy czym jednak dołożono kursów dość zauważalnie, więc określanie łącznego potoku po frekwencji w pojedynczych pociągach nie musi być miarodajne.

Przy czym generalnie chodzi mi cały czas o rozwiązania tymczasowe i priorytetyzację działań w ramach WWK, a nie docelowe. Docelowo jednak widzę poza średnicą LK6, LK9 i S6 Zielonka - Błonie obukierunkowo skomunikowaną z S2 w Rembertowie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Paweł D.
Posty: 5274
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 mar 2024, 11:57

Do Błonia to nic więcej nie pojedzie niż KM łaskawie wyśle. Choć tradycyjnie burmistrz w swój program wyborczy wpisał rozszerzenie 2. strefy ZTM.

A co do średnicy, to jedynym realnym terminem jest już chyba tylko odmowa współpracy wiaduktu na Towarowej. O tym bodajże 2028 już nikt nawet nie wspomina.

Gdynianin
Posty: 637
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 12 mar 2024, 15:32

fik pisze:
12 mar 2024, 9:23
No bo wykonano tylko pół planu, czyli przekierowano pociągi ze średnicy, ale nie pozbyto się nieregularności związanej z ruchem mieszanym, więc trochę ciężko oczekiwać, że przyniesie to ekstra rezultaty. Przy czym jednak dołożono kursów dość zauważalnie, więc określanie łącznego potoku po frekwencji w pojedynczych pociągach nie musi być miarodajne.
Mamy więcej pociągów, w tym SKM. Ale też to co wspominasz - luki w odjazdach z/do Młynowa po ponad 20 minut bo akurat odjeżdża IC do Krakowa czy nawet Radomiak. Naturalnie występują one również w godzinach szczytu. Przykładowe odjazdy nie-przyspieszone i nie-IC z Młynowa: 16:21 - przerwa na IC - 16:39 - przerwa na Radomiaka - 17:03. Później pociągi w kierunku LK8 znów jadą co kilka, najmniej co ok. 10-15 minut.

Choć bardziej rażą luki po 20 minut kiedy przyspieszonego pociągu lub IC nie ma. Ale to chyba rozwiąże się po powrocie S40 na Główną. Np. 17:42-18:03 ze Służewca wynika z nałożeniu się dwóch tematów: od Jerozolimskich dołącza KML do Służewca, a później jest rezerwa na "zjazd" S40 na LK510.

Gdyby nie te luki - mielibyśmy na prawdę świetną ofertę kolei miejskiej na odcinku Gdańska-Służewiec.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 mar 2024, 16:46

Paweł D. pisze:
12 mar 2024, 11:57
Do Błonia to nic więcej nie pojedzie niż KM łaskawie wyśle. Choć tradycyjnie burmistrz w swój program wyborczy wpisał rozszerzenie 2. strefy ZTM.
Ten burmistrz, co to twierdzi, że ważniejsze są dla niego związki z Grodziskiem niż Warszawą i GPA wystarczy? :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ