Brzmi ambitnie. Faktycznie wyobrażam sobie, że w zamian za dzisiejsze 3 perony i 2 tory zmieściłyby się 4 tory i dwa perony. Chociaż należałoby to sprawdzić - ma ktoś plany Dworca Śródmieście, szerokości peronów? Jakie łuki byłyby potrzebne przed tunelem pod Al. Jerozolimskimi? I najważniejsze: czy takie 4 tory będą skuteczniejsze i o ile?Rynek Kolejowy pisze:Warszawska linia średnicowa już za dwa lata zacznie się zmieniać nie do poznania. Czeka ją przebudowa, niewykluczone, że razem z całkowitą zmianą charakteru dworca Warszawa Śródmieście. Dziś to kluczowy punkt przesiadkowy dla osób dojeżdżających codziennie do stolicy, ale też „wąskie gardło” warszawskiego transportu kolejowego.
Modernizacja Linii Średnicowej
Moderator: JacekM
Modernizacja Linii Średnicowej
Przedmiotowy artykuł na Rynku Kolejowym:
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
I zamiast następstwa 2-3 minuty (oczekiwanie na wymianę pasażerów i jazda na SBL na widoczność) będzie następstwo 4-5 minut (oczekiwanie pod semaforem na ułożenie drogi przebiegu i odbieg)...
Byłaby to dobra okazja aby przedłużyć trase WKD na Prage.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Kasa, misiu, kasa.
Technicznie niemożliwe to jest tylko hełm na lewą stronę założyć.
Technicznie niemożliwe to jest tylko hełm na lewą stronę założyć.
Kasa + drobna kwestia, jaką jest rozkopanie Jerozolimskich, bo to pod nimi by była ewentualna kolejna nawa - a to całkiem niewąska zabawa, nawet biorąc pod uwagę metodę podstropową.
0:00 - wjeżdża pociąg na tor 4, odjeżdża pociąg z toru 2
1:00 - ułożona droga dla wjazdu na tor 2 i wyjazd z toru 4
2:00 - wjeżdża pociag na tor 2, wyjeżdża pociag z toru 4
etc etc
Raczej dalej by było 2-3 minuty (w momencie wjazdu pociągu, poprzedni by odjeżdżał... Załóżmy takie coś:MichalJ pisze:I zamiast następstwa 2-3 minuty (oczekiwanie na wymianę pasażerów i jazda na SBL na widoczność) będzie następstwo 4-5 minut (oczekiwanie pod semaforem na ułożenie drogi przebiegu i odbieg)...
0:00 - wjeżdża pociąg na tor 4, odjeżdża pociąg z toru 2
1:00 - ułożona droga dla wjazdu na tor 2 i wyjazd z toru 4
2:00 - wjeżdża pociag na tor 2, wyjeżdża pociag z toru 4
etc etc
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
A wąskie gardło by się przeniosło na Ochotę i Powiśle.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Zaryzykowałbym twierdzenie, że dalej byłyby to raczej głowice DWZ i DWW...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
I tak byłby wtedy ruch wstrzymany na Średnicy jakiś czas. Wtedy można by zrobić zjazd z WKD na Średnice za staja Warszawa Ochota w strone Wschodniego. Pisze się o tym i mówi co jakiś czas. A nadarza się ku temu za dwa lata dobra okazja.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6930
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Właśnie jest mowa o ograniczonej przepustowości średnicy, a ty chcesz tam jeszcze władować niestandardowe pociągi, których główną zaletą jest niewrażliwość na burdel panujący na sieci PLK?
W sprawie możliwości technicznych - chodziło mi o technicznie niemożliwe w sensie niemożliwe metodami będącymi w zasięgu finansowym tego kraju.
W sprawie możliwości technicznych - chodziło mi o technicznie niemożliwe w sensie niemożliwe metodami będącymi w zasięgu finansowym tego kraju.
No i chyba niezbyt by pasowały pod kątem skrajni i wysokości peronów...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Ehh. Zawsze przez kase wielu rzeczy się nie udaje zrobić. Wiem że nikt ot tak pustego nie napełni. Może jakaś daleka przyszłość coś innego wyklaruje.
Ja to akurat raz na miesiąc z WKD korzystam. Cześciej z KM i SKM. Z innej strony to dobrze że zmodernizują i szkoda że za 2 lata zaczną. Korzystałem tydzień temu z dworca Śródmieście PKP i tak obrzydliwego smrodu fekaliami to w latach 90-tych nie pamiętam by wtedy taki był, mimo iż wtedy też śmierdziało.
Ja to akurat raz na miesiąc z WKD korzystam. Cześciej z KM i SKM. Z innej strony to dobrze że zmodernizują i szkoda że za 2 lata zaczną. Korzystałem tydzień temu z dworca Śródmieście PKP i tak obrzydliwego smrodu fekaliami to w latach 90-tych nie pamiętam by wtedy taki był, mimo iż wtedy też śmierdziało.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Heh... Bardziej kwestia jest taka, że ciężko jest poprawić coś, czego autor nie przewidział gdy projektował. W dodatku jeżeli mówimy o rozkopaniu centrum stolicy kraju, a to nie jest metro że się przewiercimy dołem - tunel schowany jest płytko. Więc nie dość, że zamykamy tunel, to jeszcze Aleje. Że o innych trudnościach (pewnie znalazłoby się coś do wyburzenia) nie wspomnę.Emyl pisze:W sprawie możliwości technicznych - chodziło mi o technicznie niemożliwe w sensie niemożliwe metodami będącymi w zasięgu finansowym tego kraju.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27397
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jestem ciekaw rozwiązania zjazdu z kierunku wschodniego na tory WKD przy ruchu w przeciwnym kierunku co 3-4 minuty. Oczywiście, to tylko kwestia pieniędzy, można zrobić bezkolizyjny zjazd, ale to ja chyba wolałbym już średnicę NS Gdańska-Służewiec, wyszłoby pewnie podobnieEmyl pisze:Właśnie jest mowa o ograniczonej przepustowości średnicy, a ty chcesz tam jeszcze władować niestandardowe pociągi, których główną zaletą jest niewrażliwość na burdel panujący na sieci PLK?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Ja jeszcze pamiętam nieczynne Aleje z powodu remontu średnicy. I nieczynne mosty...
Od zamknięcia Alej jeszcze raz na 2 lata świat by się nie zawalił. Ale czy to się kalkuluje?
Od zamknięcia Alej jeszcze raz na 2 lata świat by się nie zawalił. Ale czy to się kalkuluje?