Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderatorzy: Wiliam, person

ashir
Posty: 25893
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Re: Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Post autor: ashir » 13 wrz 2019, 20:07

Dlaczego przystanki na pętli Targówek będą włączone w ZP Metro Trocka, skoro Metro Kabaty i Os. Kabaty są osobno?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23271
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 13 wrz 2019, 21:23

Dziś by były połączone.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Gdynianin
Posty: 382
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 14 wrz 2019, 10:32

Delwin pisze:
11 wrz 2019, 12:21
Niezabieralne pociągi metra na Politechnice to właśnie efekt braku metra na Gocławiu...
co? :-k
pawcio pisze:
11 wrz 2019, 13:11
Metro spod Trasy Łazienkowskiej powinno koło pl. Zawiszy odkręcać na północ. Wówczas spełniałoby obie role jednocześnie.
Chciałbym, by zamiast dyskusji i rysowania kresek, przeanalizowano w końcu merytorycznie warianty.
Jak na razie najlepsze wyliczenia dla nowego metra (Multiconsult) na podstawie projektu studenckiego - bazującego na WBR 2015. Czyli odciążenie M1 i wariant Ursynów-Służewiec-Rakowiec-Towarowa-Sady-Marymont. Wiadomo też, że warianty gocławskie są, łagodnie pisząc, przeciętne. Plus na Politechnice Warszawskiej parę lat temu uznano, że lepszy byłby bezpośredni wariant Gocław - tunel/most w ciągu TŁ - Śródmieście Południowe. Reszta to okropne gdybanie, wynikające z braku poważnych analiz i rysowania kresek na mapie.

Boli, że do projektu Studium nie przeprowadza się poważnych analiz.

ashir
Posty: 25893
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 wrz 2019, 14:47

Według podwieszki w 269 trasa objazdowa obowiązuje w dniach 15.09-17.09, więc od środy już powinno pojechać przez Kołową w kierunku krańca Metro Targówek Mieszkaniowy. ;)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17219
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 16 wrz 2019, 5:37

ashir pisze:
15 wrz 2019, 14:47
Według podwieszki w 269 trasa objazdowa obowiązuje w dniach 15.09-17.09, więc od środy już powinno pojechać przez Kołową w kierunku krańca Metro Targówek Mieszkaniowy. ;)
Zobaczymy. Rozkład 212 jest od 19.09 i zawiera trasę przez Kołową. 269 już nie.

Delwin
Posty: 237
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 16 wrz 2019, 10:19

Gdynianin pisze:
14 wrz 2019, 10:32
Delwin pisze:
11 wrz 2019, 12:21
Niezabieralne pociągi metra na Politechnice to właśnie efekt braku metra na Gocławiu...
co? :-k
Na Politechnice autobusy z Gocławia opróźniają się prawie w komplecie - podobnie jak 131 jakim jeżdzę. Różnica jednak taka, że 131 jest jedno a z Gocławia jest trochę więcej linii. No i właściwie zawsze jak jestem w godzinach szczytu rano na Politechnice to albo ja nie wsiądę, albo wesoła drużyna Robin Hooda z Gocławia zostaje na peronie. M1 dojeżdząjące na Politechnikę rano nie za bardzo miejsca na dopychanie...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25157
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 16 wrz 2019, 10:21

Delwin pisze:
16 wrz 2019, 10:19
Gdynianin pisze:
14 wrz 2019, 10:32

co? :-k
Na Politechnice autobusy z Gocławia opróźniają się prawie w komplecie - podobnie jak 131 jakim jeżdzę. Różnica jednak taka, że 131 jest jedno a z Gocławia jest trochę więcej linii. No i właściwie zawsze jak jestem w godzinach szczytu rano na Politechnice to albo ja nie wsiądę, albo wesoła drużyna Robin Hooda z Gocławia zostaje na peronie. M1 dojeżdząjące na Politechnikę rano nie za bardzo miejsca na dopychanie...
I jakby było metro na Gocławiu, to ludzie z Gocławia przestaliby korzystać z metra i byłoby w nim więcej miejsca? :-k
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Delwin
Posty: 237
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 16 wrz 2019, 12:47

Niekoniecznie jeździliby M1. Nawet w modelu "wąsa" to wsiadaliby w M2 i ich odsetek jadących M1 by "lekko" spadł (gwoli wyjaśnienia - mówię przede wszystkim o pociągach na północ - na południe są wyraźnie luźniejsze). Stąd też nie jestem tak przekonany do koncepcji metra wzdłuż TŁ - właśnie z uwagi na dociążenie M1. Koncept Trzaskowskiego ma chyba więcej sensu - czyli "wąs" tak, ale przedłużenie drugiego końca przez Wisłę i przecięcie M1 bardziej na południe. Moim zdaniem - Racławicka albo w ostateczności Pole Mokotowskie. Wtedy ruch rozkładał by się ładnie na oba kierunki w samym metrze. No, ale OT.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25157
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 16 wrz 2019, 12:55

W jakiej relacji, Twoim zdaniem, podróżują ci pasażerowie z Gocławia, którzy wsiadają obecnie do M1 na Politechnice?
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Delwin
Posty: 237
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 16 wrz 2019, 13:07

W większości w kierunku północnym (Świętokrzyska [w tym przesiadka na M2 - czego rola będzie rosnąć]/Plac Bankowy). Przy opcji z M3 przesiadka na M1 będzie następować na Świętokrzyskiej lub wcale (jak ktoś jedzie do Daszyńskiego). Opłacalność przesiadki na M1 aby z Politechniki dojechać do Centrum jest niewielka - to już lepiej jechać autobusem AJ przez most Poniatowskiego (tak moja znajoma dojeżdzą na Kruczą).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25157
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 16 wrz 2019, 13:20

Z Gocławia na Daszyńskiego przez Politechnikę i Świętokrzyską, miast E-1 do Stadionu? Ratusz jest już minimalnie bardziej wiarygodny, ale podejrzewam, że większość gocławian jednak jako środek dotarcia do M1 wybiera 507, a nie 411. Na Politechnice metro zapełnia głównie nie Gocław, a Ostrobramska i Zapłowiecze, a tym jakiekolwiek metro na Gocławiu pomoże mocno średnio w czymkolwiek.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9562
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 wrz 2019, 13:39

Acha, i dlatego chcemy dopychać łącznik na Świętokrzyskiej?

Pasażerowie z Gocławia jadący na M2 powinni wybrać E-1, a nie coś do kładki >> coś na M Politechnikę >> M1 do Świętokrzyskiej >> M2.

BTW, 131 jeździ codziennie, a 401 z Gocławia tylko w DP.

Tłumy na Politechnice to mogą się brać z 188+523 z os. Majdańska i 182+5xx z Ostrobramskiej i Zapłowiecza (+dodatki 143+151). Wąs gocławski też mógłby ich trochę zgarnąć, ale jego efektywność na trasie np. Przyczółek Grochowski - Dwernickiego - Stadion / przesiadka / pl. Konstytucji jest imo wielce wątpliwa - i dlatego jestem jego przeciwnikiem.
M3 na trasie pawcia: (Chomiki/Ruda) - Daszyniak - Zawiszy - Filtrowa - TŁ z wieczną przesiadką Gocławia przy kładce ma więcej sensu.
Podpiszcie proszę petycję przeciw ustawie kagańcowej! To dalsza część pełzającego zamachu stanu:
https://dzialaj.akcjademokracja.pl/camp ... ropo--sign

Krzysiek_S
Posty: 4851
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 16 wrz 2019, 13:40

Sporo osób przesiada się jednak z linii gocławskich na przystanku Saska. Wiem część pewnie jedzie na Ochotę ale spory odsetek też do metra. Powodem chociażby jest wyjazd z Saskiej na Waszyngtona.
Walnę podpis jak zajdą pozytywne zmiany w wawerskiej komunikacji :)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9562
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 wrz 2019, 13:45

A w ogóle to będzie tramwaj bez korków...
Podpiszcie proszę petycję przeciw ustawie kagańcowej! To dalsza część pełzającego zamachu stanu:
https://dzialaj.akcjademokracja.pl/camp ... ropo--sign

Gdynianin
Posty: 382
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 16 wrz 2019, 21:26

Tylko dla relacji Gocław -> Mokotów czy Gocław -> Śródmieście Południowe, to ludzie z przyjemnością będą się przesiadać z tramwajów w autobusy na TŁ.

III linia w postaci wąsa powinna już dawno być w koszu.

ODPOWIEDZ