Elektrobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 688
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 07 lis 2023, 17:02

No Yutong daje radę. Po za tym to zmartwienie przewoźnika, który może sobie zażyczyć od producenta 10letniej gwarancji na baterie
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 lis 2023, 17:45

Daje radę, bo to nowy autobus. Pytanie czy za 10 lat też będzie dawał radę?

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 07 lis 2023, 20:37

px33 pisze:
07 lis 2023, 13:23
fraktal pisze:
07 lis 2023, 9:29
Ciekawe jakby sobie poradzili z elektrykami ajenci. Żeby było porównanie warto rozpisać przetarg na 40 wozów spalinowych i 10 elektryków. Gdy ajenci wchodzili do Warszawy, w MZA królowały ikarusy i też ciężko było uwierzyć, że coś się zmieni. Tylko oczywiście trzeba byłoby znaleźć kasę na takie usługi.
Największym problemem wydaje się współdzielenie ładowarek na mieście. Stawianie ładowarek (po ok. milion sztuka) dla każdego przewoźnika to byłaby jakaś parodia, a teraz dlaczego MZA miałyby się dzielić swoim sprzętem z "konkurencją" i w jaki sposób miałby wyglądać podział kosztów energii? Z kolei przy istniejącym systemie ładowarek na mieście wprowadzenie przewoźnika, który domyślnie miałby jeździć autobusami bez ładowania na mieście to też byłby lichy pomysł.
Jest ładowarka na Konwiktorskiej skrojona pod Ursusy, której MZA w ogóle nie wykorzystuje, bo Ursusy nie jeżdżą na całodziennych, więc dlaczego nie miałby z niej korzystać ajent. Po drugie w Konstancinie jest ładowarka, którą zamontowało miasto Konstancin, więc chociażby w tych miejscach mógłby się ajent ładować i tu spokojnie weszłoby te 10 brygad. Jedyną przeszkodą byłby ewentualnie podwyższony koszt autobusów. W ostateczności mógłby je kupić ZTM i wydzierżawić ajentowi, jeśli byłaby gwarancja, że pojazdy by jeździły, a nie stały w zajezdni. Ale z tego co wiem w Krakowie Mobilis w nowym przetargu ma kupić kilka elektrycznych wozów, więc precedens już jest. :)

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 lis 2023, 20:45

A co w przypadku awarii ładowarki? I żadnego precedensu z elektrykami nie będzie, ponieważ Kłosok od zeszłego roku w Rybniku jeździ 11xSU12E i 5xSU18E. Te 5 elektrycznych maleństw pokroju Karsana Jest Electric to będą tylko zabawki do obsługi jednej linii.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 07 lis 2023, 20:59

A co ma być w przypadku awarii? Ktoś zgłosi i naprawią. :razz: Koszty usunięcia awarii i tak musiałoby pokryć miasto.

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 lis 2023, 21:13

Co ma zrobić operator? Co z utraconymi przychodami, co z niezrealizowanymi kursami i ewentualnym naliczaniem z tego tytułu kar? Piszesz, że "koszty usunięcia awarii musiałoby pokryć miasto", a co, jeżeli awaria byłaby spowodowana niewłaściwym użytkowaniem infrastruktury przez operatora? Miałyby być przepychanki między miastem, a operatorem z czyjej winy nie działają ładowarki? W Pruszkowie, Grodzisku Mazowieckim i Żyrardowie też prywatni operatorzy jeżdżą elektrykami, ale zgodnie z umową musieli zapewnić 100% taboru spalinowego w rezerwie. Nie było to trudne dla 2 autobusów, ale na większą skalę już byłby problem. A w Warszawie już nam groziły 54 elektryczne Ursusy od EEC i nic dobrego z tego nie mogło wyniknąć. :)
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 54803.html

wincenty
Posty: 1321
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 07 lis 2023, 23:14

ashir pisze:
07 lis 2023, 17:45
Daje radę, bo to nowy autobus. Pytanie czy za 10 lat też będzie dawał radę?
Jakoś po 8 latach Solarisy radę dają...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 lis 2023, 9:15

ashir pisze:
07 lis 2023, 21:13
Co ma zrobić operator? Co z utraconymi przychodami, co z niezrealizowanymi kursami i ewentualnym naliczaniem z tego tytułu kar?
To chyba jasne, że kar by nie było gdyby chodziło o awarię ładowarki. Co do rezerwy, częściowo mógłby ją zapewniać przewoźnik, a częściowo inni operatorzy, którzy wyjeżdżaliby na zastępstwo tak jak jest i teraz. Gdyby awaria się przedłużała, dyżurny ZTM mógłby podjąć decyzję o przekierowaniu elektryków na inną linię, w końcu wozy miałyby elektrodechy, a kierowcy certyfikaty. Przy czym awarie ładowarek wcale nie są takie znowu częste jak widać. Poza tym zamówione wozy mogłyby mieć odpowiednio duży zasięg, że nie musiałyby ładować się co kółko.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2226
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 08 lis 2023, 10:48

Ogólnie - do zrobienia - tylko oczywiście potrzebne są odpowiednie koszty, a także bardzo dobra organizacja tematu. Cóż, fajnie by było coś takiego zobaczyć.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8317
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 sty 2024, 10:21

Mam dziwne wrażenie, że nikt wcześniej o tym nie napisał...
Opady śniegu sprawiły, że autobusy elektryczne nie mogły rozpocząć ładowania na stacjach pantografowych. W minioną sobotę kursów nie dokończyła połowa pojazdów zasilanych prądem z taboru Miejskich Zakładów Autobusowych.

https://tvn24.pl/tvnwarszawa/komunikacj ... -st7738312

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 sty 2024, 13:12

Miejskie Zakłady Autobusowe to jedyny przewoźnik w stolicy dysponujący taborem elektrycznym, określanym jako zeroemisyjny. W tej liczbie mieści się 335 autobusów gazowych, a także ponad 160 elektrycznych.
Związek logiczny między zdaniem drugim a pierwszym mi umyka, albo nie istnieje. Dotychczas myślałem, że mamy tabor niskoemisyjny [w miejscu korzystania], w tym: hybrydy, LNG, LPG, CNG i elektryczny; a ten ostatni ma status zeroemisyjnego.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Flash8222
Posty: 7594
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 mar 2024, 23:45

Ktoś ma pomysł co może robić 1902 na terenie toru Ułęż?

KR88
Posty: 172
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 14 mar 2024, 14:58

Z tego co widzę to jest w serwisie w Wyględach.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 688
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 14 mar 2024, 21:31

Teraz tak, ale jak Flash pisał to rzeczywiście stał tam gdzie pisał. Pewnie błąd GPSu
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Walas
Posty: 17083
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 14 mar 2024, 21:34

KR88 pisze:
14 mar 2024, 14:58
Z tego co widzę to jest w serwisie w Wyględach.
Od dawna już tam jest
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

ODPOWIEDZ