Strona 1 z 87
Elektrobusy
: 20 paź 2017, 18:06
autor: Nordyk110
Nie ma takiego tematu, a chciałbym o nim trochę więcej wiedzieć i rozmawiać.
Elektrobusy
: 20 paź 2017, 18:10
autor: Nordyk110
Dlaczego traktory nie mogą się ładować na mieście
Co sądzicie o tych autobusach
Autobus na dodatki to dla mnie marnotrastwo i ktoś powinien beknąć za to.
Kto zapłaci za utylizację akumulatorów?
Są i inne pytania.
Dla poltyków to genialne rozwiązanie, dla mnie nie, a dla was?
Elektrobusy
: 20 paź 2017, 19:26
autor: zxcvbnm
1). Inne końcówki pantografów Ursusów niekompatybilne z ładowarką.
2). Żeby jeździć elektrykami potrzebna jest infrastruktura, której w Warszawie brakuje - ładowarki są dopiero budowane.
3). Ciekawe jakby miało zamiar EEC eksploatować Ursusy na 50 brygadach bez ładowarek? Na 50 dodatkach? Jak wygra EEC będzie katastrofa.
4). Cała ta zabawa w pojazdy 0-emisyjne służy jednemu celu - wywaleniu Diesli z Traktu Królewskiego. Tylko, że niestety zapomina się o lepszych rozwiązaniach jak Hybrydy czy Gazowce (uważam, że najbardziej ekologiczne są Solbusy SM18 LNG z R3) w których nie trzeba używać ciężkich dla środowiska materiałów w akumulatorach.
Elektrobusy
: 20 paź 2017, 21:12
autor: Nordyk110
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 56615.html
Chciałbym żeby to nie był temat polityczny, ale niedasie
.
Ładowarki Ursusa to oczywista porażka.
50 brygad EEC "elektrycznych" to kij w mrowisko, ktoś komuś zrobił na złość.
I nie ma,że głupiemu radość, wszczyscy stracimy.
Elektrobusy
: 20 paź 2017, 21:17
autor: ashir
Ursus to przede wszystkim nie ma mocy przerobowych.
Elektrobusy
: 20 paź 2017, 21:25
autor: zxcvbnm
Ursus się rozwija, bardziej mnie martwi to, że do obsługi kontraktu trafią dodatki linii blisko bazy, bo EEC nie będzie w stanie całek obsłużyć. Pomijam to, że elektryki znowu trafią gdzieś na Ursynów/Wilanów.
Elektrobusy
: 20 paź 2017, 21:40
autor: ashir
Ale EEC wcale nie wygrało przetargu i jak razie nic się nie zmieniło w tej sprawie.
Elektrobusy
: 20 paź 2017, 21:49
autor: zxcvbnm
Ile kosztuje postawienie jednej ładowarki?
Elektrobusy
: 20 paź 2017, 22:27
autor: KwZ
Jeśli chodzi o środowisko, to zależy jak wyceniamy które skażenia. Zeroemisyjność oznacza przede wszystkim zero emisji w punkcie użytkowania. Nie chcemy wdychać spalin, a akumulatory możemy zutylizować gdzie indziej. Generalnie baterie litowo-jonowe nie zawierają metali ciężkich (może poza kobaltem) i są znacznie lżejsze dla środowiska niż dawniejsze kwasowo-ołowiowe.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-i ... _recycling
Elektrobusy
: 20 paź 2017, 22:48
autor: Nordyk110
KwZ pisze: ↑20 paź 2017, 22:27
Jeśli chodzi o środowisko, to zależy jak wyceniamy które skażenia. Zeroemisyjność oznacza przede wszystkim zero emisji w punkcie użytkowania. Nie chcemy wdychać spalin, a akumulatory możemy zutylizować gdzie indziej. Generalnie baterie litowo-jonowe nie zawierają metali ciężkich (może poza kobaltem) i są znacznie lżejsze dla środowiska niż dawniejsze kwasowo-ołowiowe.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-i ... _recycling
A akumulatory możemy zutylizować, gdzie.?
Elektrobusy
: 21 paź 2017, 10:55
autor: Piotrek_2274
zxcvbnm pisze: ↑20 paź 2017, 19:26
1). Inne końcówki pantografów Ursusów niekompatybilne z ładowarką.
To to nie jest znormalizowane?!
Elektrobusy
: 21 paź 2017, 13:19
autor: Matt Cubis
Nie jest, a nie sprecyzowano tego przy przetargu.
Elektrobusy
: 21 paź 2017, 13:29
autor: Flash8222
To samo z wysokością przez co traktory nie mieszczą sie na myjnie która była przebudowywana by mogły z niej korzystać elektryczne Solarisy.
Elektrobusy
: 21 paź 2017, 13:50
autor: ashir
Widocznie MZA spodziewało się, że będą kolejne Solarisy.
Elektrobusy
: 21 paź 2017, 15:19
autor: Walas
Flash8222 pisze: ↑21 paź 2017, 13:29
To samo z wysokością przez co traktory nie mieszczą sie na myjnie która była przebudowywana by mogły z niej korzystać elektryczne Solarisy.
Mieszczą się. Nie gadaj głupot Panie Michał.