Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Moderatorzy: Wiliam, person

Łukasz
Posty: 7581
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

Post autor: Łukasz » 09 lis 2019, 0:53

stront pisze:Postanowiłem także przyłączyć się do zabawy i wypichciłem coś takiego ;)
Okej okej, oddzwonimy

Pewnie w każdym projekcie jest perełka - wierze w to. Tylko...

Możecie powiedzieć, po wuj 190 do Znanej i 136 nieruszone w stosunku do 184 - i jeszcze jakies magie z 471 :/?
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23149
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 09 lis 2019, 10:07

Nie o to chodzi. Na Torwarze nie można już dokładać kursów, bo jest za krótka krawędź postojowa. Schowanie kursów 188 w 109 niczego tu nie zmieni.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17172
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 09 lis 2019, 12:13

pawcio pisze:
09 lis 2019, 10:07
Nie o to chodzi. Na Torwarze nie można już dokładać kursów, bo jest za krótka krawędź postojowa. Schowanie kursów 188 w 109 niczego tu nie zmieni.
Skoro nie można dokładać, to niech się tam po prostu nie zatrzymuje. Utrzymywanie czerwonego numerka dla dwóch przystanków (liczę też Wał Miedzeszyński) jest bez sensu.

Georg
Posty: 4851
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: Georg » 09 lis 2019, 16:11

471 nie może się po prostu nazywać E-2? Wtedy mogłoby nawet przejść.

michael112
Posty: 1487
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 09 lis 2019, 17:25

pawcio pisze:
09 lis 2019, 10:07
Na Torwarze nie można już dokładać kursów, bo jest za krótka krawędź postojowa. Schowanie kursów 188 w 109 niczego tu nie zmieni.
O Jezu, a jakby Torwary zrobić "na żądanie" dla wszystkich linii zwykłych jadących TŁ?

misiek34
Posty: 265
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

Post autor: misiek34 » 10 lis 2019, 21:34

TGM pisze:
09 paź 2019, 21:22
Wydaje mi się, że 171 (czy tam 407 jak to się wtedy nazywało) było jedną z najlepszych linii jeśli chodzi o częstotliwość przed uruchomieniem tramwajów. Fakt, że i potem częstotliwość była całkiem dobra, ale chyba przycięta jak tramwaje ruszyły.
"407" wcale nie miało tak wysokiej częstotliwości

Rozkład z przystanku: ORLICH GNIAZD > BEMOWO LOTNISKO
Dzień Powszedni
05: 29, 46, 59
06: 12, 25, 38, 48, 55
07: 02, 10 22, 30, 38, 47, 57
08: 05, 14, 23, 32, 45, 54
09: 03, 13, 23, 44
10: 00, 19, 38, 57
11: 15, 34, 52
12: 11, 29, 47
13: 06, 24, 43, 52
14: 01, 10, 19, 28, 38, 47, 56
15: 05, 15, 25, 34, 43, 52
16: 01, 11, 20, 29, 38, 47, 57
17: 06, 15, 24, 33, 39, 48, 57
18: 08, 21, 34, 49
19: 07, 26, 45
20: 04, 23, 43
21: 02, 20, 40, 59
22: 19, 39, 58
23: 17, 35

W tym czasie linia 507 docierała z częstotliwością co 6 min w szczycie i 13 poza szczytem, pomijając fakt, że też pospieszna "P" miała wysoką częstotliwość, po przedłużeniu do Bemowa Lotniska.
Fakt faktem, w tamtym czasie Bemowo miało o wiele lepszą komunikację niż obecnie, ale i zmiany były sporadycznie.
To rzeczywiście zachęcało wtedy do pozostawienia samochodu na parkingu na rzecz KM.
Obecnie sam nawał zmian już zniechęca.
Sam nie korzystam z komunikacji, bo nie mam ochoty stać na przystanku po 30-40 minut i uczyć się układu komunikacyjnego.

misiek34
Posty: 265
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

Post autor: misiek34 » 10 lis 2019, 22:45

KwZ pisze:
21 paź 2019, 12:07
167 tylko na Zachodni - można równie dobrze zlikwidować na Ochocie i skrócić do, dajmy na to, Rakowieckiej-Sanktuarium. A nawet zmienić numerek na 108.

To 155 ma jechać Człuchowską (jak 190)? I Stare Bemowo ma zwiedzać Człuchowską w drodze do M2?
Nie podoba mi się wydzielanie 155f (ani 105f). Ani nawet postulat dojazdu bezpośrednio do DwC.
Nie prościej byłoby wszystkie linie pociachać w pół i nadać im nowe numery?
Już jak się bawić to na całego.
Taka akcja powinna być średnio co kwartał. :lol:
Tylko pytanie, kto by wtedy chciał korzystać z KM?

misiek34
Posty: 265
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

Post autor: misiek34 » 10 lis 2019, 23:07

fik pisze:
21 lis 2017, 8:40
171 to raczej docelowo należy wycofać, ale nie z Nowego Bemowa, tylko z centrum i zakończyć gdzieś na bliskiej Woli (Tunelowa?).
A nie prościej byłoby zlikwidować komunikację miejską w Warszawie i nakazać ludziom jeżdzić na rolkach? :-D

Nie wiem, kto ustala przebieg komunikacyjny linii w Warszawie, ale faktem jest jednak to, że wprowadzanie częstych zmian w układzie komunikacyjnym cholernie zniechęca ludzi do korzystania z KM, czego dowodem są coraz większe korki w mieście.
Sam na skutek częstych zmian w KM, zrezygnowałem z tego środka transportu i wybrałem się do salonu po zakup samochodu, bo mnie cholera brała.

Łukasz
Posty: 7581
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 10 lis 2019, 23:19

Jakieś herezje. Układ się nie zmienia praktycznie, bo jest ogromna grupa lobbująca to, że musi tak być, jak jest (vide mix 160 z 527). Zmiany są kosmetyczne nawet jak otwierają metro. Korki nie są coraz większe, a nawet jeśli, to dlatego, że jest coraz więcej samochodów. Twój osobisty wybór natomiast jest tylko Twoim wyborem. Nie wiem, skąd i dokąd jeździsz, natomiast jeśli planujesz flame typu „komunikacja jest wolna, ciasna i śmierdzi”, to chyba możesz sobie darować.
ŁK

misiek34
Posty: 265
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

Post autor: misiek34 » 10 lis 2019, 23:59

Łukasz pisze:
10 lis 2019, 23:19
Jakieś herezje. Układ się nie zmienia praktycznie, bo jest ogromna grupa lobbująca to, że musi tak być, jak jest (vide mix 160 z 527). Zmiany są kosmetyczne nawet jak otwierają metro. Korki nie są coraz większe, a nawet jeśli, to dlatego, że jest coraz więcej samochodów. Twój osobisty wybór natomiast jest tylko Twoim wyborem. Nie wiem, skąd i dokąd jeździsz, natomiast jeśli planujesz flame typu „komunikacja jest wolna, ciasna i śmierdzi”, to chyba możesz sobie darować.
Układ komunikacyjny się nie zmienia?
Przykład Bemowa:
Co się stało z linią 105 (Chomiczówka-Dw.C)?
Co się stało z linią 109, która docierała do Starego Bemowa?
Co się stało z linią 122, która najpierw jeżdziła do Piaseczyńskiej, póżniej w krótkim odstępie czasu zmieniła się do Stegien, póżniej do Wilanowa? Obecnie nawet nie znam trasy, bo nie śledzę tego.
Co się stało z linią 149 (Groty-Cm.Wolski)?
Co się stało z linią 155 (Znana-Torwar)?
Co się stało z linią 159 (Koło-Siekierki)?
Co się stało z linią 167 (Chomiczówka-Siekierki Sankt.)?
Co się stało z linią 184 (Huta-DwZ), która stanowiła bezpośrednie połączenie z dworcem zachodnim dla mieszkańców Górc i Jelonek?
Co się stało z linią 507 (Nowe Bemowo-Dw.C)?
Co sie stało z linią E-2 (Nowe Bemowo-Wilanów)?
Nie wspomnę o zabranych liniach na Górcach, na Jelonkach.
Czy sądzisz, że rzucanie liniami po 100 razy w roku po całej Warszawie jak foremkami w piaskownicy, to zachęci kierowców do pozostawienia samochodu na rzecz KM?
Czy myślisz, że jeśli rzucisz linię co 2 minuty, to zmieni fakt, że gość będzie musiał sterczeć na przystanku godzinę, by nauczyć trasy, zanim będzie pewny, że dojedzie do celu, albo siedzieć z dziobem w telefonie "jak dojadę"?

A korki są coraz większe nie dlatego, że jest coraz więcej samochodów dla zasady, tylko dlatego, że społeczeństwo ma dość tych zmian i często ze zwykłego braku czasu, by siedzieć w mapie, wybiera zwyczajnie samochód, bo jest szybciej. Nawet, jeśli jedzie tylko sam tym samochodem.
Owszem, są tacy, którzy bez samochodu żyć nie mogą, ale większość z nas -kierowców- zmusiły te częste zmiany.
I to nie jest kosmetyka. Okres: 1995-2019? Ile było zmian w tym czasie? Ile linii skacze z jednego regionu miasta na drugi?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4401
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 11 lis 2019, 0:38

Serio przesiadłeś się do samochodu bo nie ogarniasz czym gdzie dojechać? Wolę nie myśleć jak sobie radzisz w innych aspektach życia, które przez 30 lat zmieniły się dużo bardziej niż komunikacja miejska.
A linie i zmiany o których wspominasz (np. 122) to jest właśnie 30 lat, czyli jakby nie było jedno pokolenie.
Obrazek

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9415
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 lis 2019, 0:41

O wszystkich ci nie powiem, ale:
122 zostało podzielone wieki temu. Serio, będzie z 10 lat. Istotnie, sprawdzam na Trasbusie, że 222 powstało 01.01.2009. Jeśli od 10 lat nie korzystasz z komunikacji, to po co rantujesz? Serio, zmieniła się, już nie ma Ikarusów ani parówek, jest klima i niska podłoga są w standardzie.
122 łączy Stare Bemowo (Lotnisko) z pl. Wilsona od 1986.
E-2 - masz budowę metra, jakbyś nie zauważył.
184 dalej jeździ z Huty do DwZ. Mieszkańcy Górc i Jelonek do Młocin mają trama (28), na co im autobus go dublujący? Do Zachodniego jest 523, ciut mocniejsze niż dawniej.
Zauważyłeś w ogóle, że Huta upadła, nie zatrudnia już 30000 ludzi, a węzeł komunikacyjny nazywa się Młociny, nie Huta?
155? Chodzi ci o trasę przez Świętokrzyską? Raz postanowiłem pojechać 150 z Ochoty na Powiśle, spędziłem godzinę w korku na Świętokrzyskiej. Nie powtórzyłem tego, 150 zdechło przez niedobór pasażerów. 155 nie jeździłem, ale pewnie podobnie. Teraz pod Świętokrzyską jest metro, nie ma uzasadnienia dla autobusów nad nim (178 też jest złe).
507 zostało podzielone na pół, zachodnia część wchłonięta przez 109 czy 105.
159 zostało zabite przez korki na Towarowej, które i 10 lat temu kładły tę linię.
I tak dalej.

I serio, nie potrzeba godziny, żeby ogarnąć sieć. Wystarczy 5 min przy mapie. Z jakdojade, które masz też na kompie w domu, 1 min z podaniem rozkładu. Albo można wsiąść do pierwszego autobusu i obczaić trasę w nim. Zamiast czekać, aż coś przyjedzie z korka za 30 min. Nawet jeśli na papierze kursowało co 8 min.
Nielegalne zmiany w sądownictwie to pełzający zamach stanu, za które Beata Szydło powinna dostać 12 lat.

Moim zdaniem Macierewicz to agent sowiecki / rosyjski i za aferę Caracali powinien zostać skazany przez Trybunał Stanu.

misiek34
Posty: 265
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Kontakt:

Post autor: misiek34 » 11 lis 2019, 1:17

Nie wiem, jaka jest sytuacja na Świętokrzyskiej, ale kilka lat temu próbowałem przejechać Metrem z Ursynowa do Centrum.
Nigdy więcej.
Żadnej alternatywy w al.Niepodległości.
Wyszedłem z Metra obolały z każdej strony.
Tam ludzie się gniotą jak sardynki a dlaczego? Bo górą niema alternatywy w postaci nawet jednej linii przyspieszonej czy nawet pospiesznej.

Tak, masz rację. Ikarusów nie ma, są niskopodłogowce, z klimą.
W bliskich rejonach Bemowa jest budowa Metra. Z tym się zgadzam.
Ale najbardziej mnie drażni celowe wygaszanie linii, tylko po to, by w to miejsce uruchomić coś innego, bo akurat to połączenie się komuś nie podoba.

Czy sądzisz, że jest inny sposób, by zachęcić nas -kierowców- do korzystania z KM, niż malowanie bus=pasów i ładowanie nas w jeszcze większe korki?
Powiem w ten sposób. Mam nadzieję, że w ZTM Warszawa pracują ludzie, którzy znają się na rzeczy, jak kształtować układ komunikacyjny.
Skoro poprzez zmiany zmusza się nas do korzystania z samochodu, to ja osobiście nie widzę powodu, by podpowiadać, jakiej komunikacji oczekuję, by zrezygnować z samochodu. A czasu na ciągłe śledzenie mapy to ja czasu nie mam.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4401
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 11 lis 2019, 11:03

Zupełnie nie rozumiem co Ty w ogóle robisz na, jak głosi napis na górze, forum warszawskiego transportu publicznego. I nie chodzi mi o to by uważać że wszystko jest dobrze i pisać peany na cześć ZTM. Podejście jakie reprezentujesz uniemożliwia sensowną rozmowę.
W jakiej Ty relacji poruszasz się przeważnie po mieście że tak brutalnie zmuszono Cię do korzystania z samochodu? To musi być naprawdę jakiś unikat.
Ludzie nie gniotą się w metrze bo nie ma alternatywy. Ludzie się gniotą bo tak jest najszybciej i najefektywniej. Zarówno dla nich, jak i dla miasta. Zresztą jeśli uważasz że jedna linia autobusowa rozładowała by tłok w metrze, to chyba nie ma co dalej ciągnąć tej rozmowy.
Obrazek

Łukasz
Posty: 7581
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 lis 2019, 11:44

No mówiłem, że flejm będzie.
ŁK

ODPOWIEDZ