520 na Marszałkowskiej straszy nadal. Przynajmniej mnie straszy.
Komunikacja po M2 do Księcia Janusza
Moderator: Wiliam
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
W ogóle tak eksponowane miejsca jak rejon placu Bankowego czy Centrum nie powinny robić za pętle autobusowe czy parkingi. Skoro 520 w proponowanym wariancie i tak musi pokonać lewoskręt Marszałkowska, al. Jerozolimskie to może krańcować na Dworcu Centralnym (np. w miejscu po 227).Yelonker pisze: ↑03 gru 2019, 19:14(...) Ponadto ktoś zauważył, że nowe krańce dla E-2 (tutaj nadmienię, że ZTM tak bardzo skrywa tajemnicę zawracania na Andersa, że jest to jedyna linia, która nie otrzymała swojej własnej mapki) i 520 są wyznaczone na poczekaniu i brakuje im choćby zwykłego toi-toia - przy placu Defilad da się go jeszcze postawić, chociaż zaburzy on walory artystyczne tego i tak nieszczególnie pięknego, acz reprezentatywnego miejsca, natomiast koło krańca na MRA byłoby to przy samym przystanku niewykonalne, więc wówczas to można równie dobrze korzystać z toalety w metrze.Glonojad pisze: ↑03 gru 2019, 18:03Lewoskręt Kasprzaka - Skierniewicka znika na zawsze - w jego miejscu będzie peron.
Za to moim zdaniem 103,106 i 136 muszą sie w stronę Mlynowa spotykać na Plockiej nad metrem, tylko to ma sens. Do tramwaju Mlynow dojedzie 103 i 136,startującym z petli wiec przynajmniej w teorii punktualnym.
Natomiast 102 w takim układzie jest już zupełnie zbędne.
Ja mam wrażenie ze na przełomie pierwszej i drugiej kadencji HGW była zgoda na mocne zmiany, a konsultacje społeczne miały za zadanie komunikować dlaczego tak a nie inaczej.
Co miało też swoje negatywne konsekwencje, bo miałem wrażenie SISKOM wtedy rządził miastem i najlepiej by było by wszędzie były drogi szybkiego ruchu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jako, że - za pawciem- nie wierzę w informacje niezaprzeczone, Twoja deklaracja dała mi do myślenia,.fik pisze: ↑03 gru 2019, 19:27To nie jest moje drugie konto, gdyby ktoś pytał.aaa pisze: ↑03 gru 2019, 19:23Spodziewałem się przekroczenia masy krytycznej i uznania M2 za poważnego gracza (a nie jak dotychczas: knypka donikąd), czyli podpięcia Żwirek pod Daszyńskiego, jedynki na Okęcie, zrobienia z 202 siekiery (a nie: co 20' w międzyszczycie), uporządkowania pseudo-dowozówek na Saskiej Kępie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Moment, wspólny przystanek oznacza wygodną przesiadkę. 102 na Grzybowskiej było do kitu niezależnie od tego, skąd z Pragi by nie jechało, przyjazd po odjeździe z Młynowa nie był niczym niezwykłym. W tym kontekście 106 będzie lepsze, a i dobrze, że z Powiśla na górę będzie sensowna linia (lepsza, niż 105), natomiast punktualność wciaż będzie raczej taka sobie - bo Tamka.Yelonker pisze: ↑03 gru 2019, 19:14Kurczę, szkoda, bo niestety oznacza to również, że nie będzie albo wygodnej przesiadki z metra, albo wspólnego przystanku na Metrze Płocka, jak również ze 105 nie będzie się dało przesiąść na 106 (choć ja to w ogóle duet 102-105 akurat lubiłem, bo na Grzybowską dało się dojechać z dalszych odległości bez użycia metra, które przy bliskości metra i braku powiązania tych ciągów jest raczej konkurencją niż pomocą, tylko wymieniłbym 102 na to lepsze 102, czyli aktualne 202).Glonojad pisze: ↑03 gru 2019, 18:03Lewoskręt Kasprzaka - Skierniewicka znika na zawsze - w jego miejscu będzie peron.
Za to moim zdaniem 103,106 i 136 muszą sie w stronę Mlynowa spotykać na Plockiej nad metrem, tylko to ma sens. Do tramwaju Mlynow dojedzie 103 i 136,startującym z petli wiec przynajmniej w teorii punktualnym.
Generalnie można by się było zastanowić, aby 136 robiło kryterium Wolska - Skierniewicka - Kasprzaka w stronę Ursynowa (żeby mieć sensowny przystanek przy Szpitalu Wolskim razem z np. 178) a 103 i 106 stawały razem ze 136 na północnym wylocie skrzyżowania Płocka/Kasprzaka (wspólny przystanek ze 136 przez Kasprzaka). Na zapewnienie przesiadki 105-106 pomysłu nie mam, chyba że faktycznie kryterium Siedmiogrodzka - Karolkowa - Prosta - Towarowa - Grzybowska zrobimy, tylko to jednak rozwala ideę sensownej linii lokalnej na Siedmiogrodzkiej i możemy ją od razu na ciąg Płocka - Kasprzaka przekierować. Tylko wówczas ZP Rogalińska zostaje docelowo bez obsługi innej, niż pół 136 - bo zakładam, że nie po to powstaje tramwaj na Kasprzaka, żeby cokolwiek z pary 10/11 zostało na Skierniewickiej...). Co prawda jest to bezpośrednia strefa dojscia do M2 (i to tramwajowe 400 m, a nie metrowskie 1000) no ale młodzież mamy roszczeniową...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Rzeszotarska by płakała, że nie ma bezpośredniego autobusu na Derby i do Centrum.Autobus Czerwon pisze: ↑03 gru 2019, 21:26Szczerze mówiąc, mam wrażenie że gdyby zabrano 160 jeden przystanek (np. Reszotarskiej) i zmieniono numer na 560 lub inny czerwony, to płaczów by nie było xd
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26826
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Schematy komunikacji na Rynku Kolejowym sugerują, że 106 pojedzie z oberkiem przez Plocka
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tak, ale w jedną stronę to se może jeździć, daje to tylko tyle (a może w sumie aż tyle), że da radę zrobić wspólny przystanek na Płockiej przed skrzyżowaniem z Wolską i mieć wygodniejsze przesiadki.
No, na stronie ZTM w wykazie też jest w stronę Młynowa: Skierniewicka – Kasprzaka – Płocka, w drugą się tak nie da, musiałoby jechać Płocka - Kasprzaka - Karolkowa - Grzybowska, z pominięciem Rogalińskiej.
A swoją drogą to chyba politycznie dobrze wyszło (nie wiem czy specjalnie), że te plany zostały opublikowane równolegle z informacją o cięciach, to wszyscy się skupią głównie na nich, a nie na zmianach po M2
W drugą stronę nie potrzeba wspólnego przystanku przy metrze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Przecież to tak samo dotyczy M2 jak wszystkie inne plany skracania.mb112 pisze: ↑04 gru 2019, 17:00No, na stronie ZTM w wykazie też jest w stronę Młynowa: Skierniewicka – Kasprzaka – Płocka, w drugą się tak nie da, musiałoby jechać Płocka - Kasprzaka - Karolkowa - Grzybowska, z pominięciem Rogalińskiej.
A swoją drogą to chyba politycznie dobrze wyszło (nie wiem czy specjalnie), że te plany zostały opublikowane równolegle z informacją o cięciach, to wszyscy się skupią głównie na nich, a nie na zmianach po M2
Może i nie potrzeba, ale fajnie by było jakby dało się przesiąść ze 105 albo, patrząc dalej w przyszłość, tramwajów na Kasprzaka żeby dojechać na Grzybowską.
BTW, czy autobusy nie miały być przekierowane z Ciołka na Księcia Janusza? 184 puszczone przez Ciołka daje jednak dużo mniej atrakcyjną przesiadkę na M2 niż przez Księcia Janusza.
Bliska Wola czy zachodnie okolice Ordona także?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
A 105 nie może robić pętli ulicznej przez Wronią lub Żelazną? Z obowiązkowym buspasem od Ronda Daszyńskiego do Grzybowskiej. Czy ZTM planuje postoje dla 105 na Rondzie Daszyńskiego?
Nie. Postoje będą na Górczewskiej i Cm. Wolskim. Na Daszyniaku tylko symboliczne tak jak teraz. Zwróćcie uwagę, że kursy skrócone z Cm. Wolskiego będą tylko rano.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Wronia średnio nadaje się na przejazd autobusów co kilka chwil.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel