: 20 mar 2006, 21:54
Na średnicówce mozna złamac S1 (czerwone) i kontynować jazde z prędkością 20km/h (patrz wypadek koło Stadionu latem ubiegłego roku).Bastian pisze:i stała 3 metry za tym kiblem...
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Na średnicówce mozna złamac S1 (czerwone) i kontynować jazde z prędkością 20km/h (patrz wypadek koło Stadionu latem ubiegłego roku).Bastian pisze:i stała 3 metry za tym kiblem...
tak po prostu? samemu i bez rozkazu?bohun pisze:Na średnicówce mozna złamac S1 (czerwone) i kontynować jazde z prędkością 20km/h (patrz wypadek koło Stadionu latem ubiegłego roku).
Tak. Zahamować i chyba dać sygnał (Rp1).hafilip84 pisze:tak po prostu? samemu i bez rozkazu?
Tak, choć jest to odrobinę bez sensu istnieje sygnał (dwa czerwone) oznaczający bezwzględny zakaz wjazdu do tunelu średnicowego; logiczniej byłoby, gdyby S1 zawsze było bezwzględnym zakazem jazdy, a dwa czerwone czy coś w tym stylu dawały zezwolenie na warunkową jazdę.bohun pisze:Tak. Zahamować i chyba dać sygnał (Rp1).
z czego dolny migajacyFikander pisze:dwa czerwone
a ja na to:Fikander pisze:Dobrze, inaczej, bo tego sam nie wiem - czy możliwość złamania S1 i jechania z vmax 20kph obowiązuje na każdym szlaku z SBL?
www.przepisowa.prv.pl pisze:3. Pociąg zatrzymany przed semaforem odstępowym samoczynnym wskazującym sygnał S 1 "Stój", jeżeli nie ukaże się sygnał zezwalający na jazdę, powinien jechać dalej z prędkością nieprzekraczającą 20 km/h, o ile nie ma widocznej przeszkody do jazdy. Prędkość pociągu należy tak regulować, aby można było w każdej chwili zatrzymać pociąg w przypadku zauważenia przeszkody. Jazda pociągu z ostrożnością obowiązuje do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazującego sygnał zezwalający na jazdę.
Każdy pociąg w RJP (rozkładzie jazdy pociągów) posiada swój numer, ustalaony wg pewnych zasad. Wszytko na kolei określają odpowiednie przepisy. Podróżując po kraju, zaliczając pewne trasy dowiaduje się to i tamto. To tak jak zna się miasto, zna sie jego zakamarki, to można i poznać sieć kolejową. Ja swoją jakąstam nieiwelka wiedzę czerpie ze stron w necie, z PMK...8315 pisze:Więc jakbyście mi mogli przedstawić "od kuchni" MKola, jak taka osoba, wie że ten kurs ma numer taki a taki i jakiego typu, podstawowe terminy kolejarskie, jaka dana linia kolejowa ma swój numer itp. byłbym wdzięczny .
Są te zasady siakoś dostępne?boh. pisze:Ustalony wg pewnych zasad.
http://gwardak.com/kolej_5.htmjacek2357 pisze:Są te zasady siakoś dostępne?
A widziałeś książkę z opisami semaforów na Dolnym Śląsku. Do lat osiemdziesiątych była tam poniemiecka sygnalizacja, trochę pochrzaniona w porównaniu z resztą Polski.boh. pisze:Ograniczona do pociągów KM i SKM?Fischlein pisze:"lokalnie" i powoli...
Nie martw się, sygnały i wskaźniki są na cała Polskę