Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 mar 2024, 13:54

320 to 20 dni po 16, czyli wszystkie robocze w obie strony. Nijak się to nie kalkuluje jako inwestycja.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 mar 2024, 14:00

Mi chodziło o to, że te kursy z/do Osiecka są tak średnio dostosowane do 8 godz. dnia pracy. Przyjazd do W-wy 6:40, powrót 17:25. No chyba, że założymy jeszcze ok. 80 minut dojazdu po Warszawie, to tak. Ale wyjazd z domu 5:20 i powrót 18:45...

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 mar 2024, 14:46

W ogóle prędkość komunikacyjną 45 km/h to nie wiem, jak oni chcą osiągnąć. Chyba że liczą, że będzie 0 pasażerów.
ŁK

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 690
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 28 mar 2024, 14:53

Papier wszystko przyjmie
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 mar 2024, 17:22

Jest jeszcze opcja, że będzie konduktor, ale to kosztowne.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 mar 2024, 17:49

Oni dostają jakieś dofinansowanie? Bo jeśli tak, to do Osiecka będzie typowy socjał, a reszta jakoś na siebie zarobi może.
Ciekawe jak z realizacją rozkładu jazdy będzie.

Krzysiek_S
Posty: 5087
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 28 mar 2024, 19:31

A 2 kwietnia rusza darmowa linia W1[ Speed] Otwock Orla - Metro Imielin. 20 kursów na dzień. W późniejszym terminie ruszą kursy weekendowe oraz przystanek na Rycerskiej. Przystanki na teraz Orla, Leśny Park Wiejska/ Okrzei, Świdry Wielkie, Metro Imielin. Rozkład skorelowany z darmowymi liniami M1 i M2. Linie obsługiwać mają dwa autobusy hybrydowe jeden 12 metrowy i drugi 18 metrowy. Ciekawe że linia z Karczewa/Osiecka ma też oznaczenie w rozkładzie UTJ Wołoszki W1/W2.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 28 mar 2024, 23:42

Potem zawieszenie na wakacje i we wrześniu temat przemilczany?
Obrazek

reserved
Posty: 14606
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 mar 2024, 0:56

Paweł D. pisze:
28 mar 2024, 12:51
Na odcinku Karczew-Warszawa-Karczew to jeszcze ujdzie, ale te 4 kursy do Osiecka (za 320 zł/mies.) to jakby wpisane na siłę zjazdy/wyjazdy. Choć może gmina sobie taki rozkład zażyczyła.
Jak na Osieck to te 4 kursy to jest naprawdę bardzo dużo. Jeszcze za czasów istnienia PKS Otwock (gdy autobusami - w porównaniu do dziś - jeździło stosunkowo sporo ludzi) autobusów do Warszawy było mniej (choć także w weekendy). Zresztą kiedyś właśnie o 4:20 jeździł PKS Otwock do Warszawy z Osiecka. Moim zdaniem to wszystko jest na razie w fazie testów, tzn. zobaczymy jak z frekwencją i ew. dostosujemy rozkład, zwiększymy liczbę połączeń itd.
Paweł D. pisze:
28 mar 2024, 12:51
Z rozkładu wynika, że postoje na krańcach będą 0-5-10 minut, czas przejazdu pomiędzy przystankami często wyliczony na 1 minutę.
Poprzedni przewoźnicy z Osiecka (Lech Travel i Dar-Bus) jak jeździli do Otwocka to też przerwy kierowcy mieli dość krótkie ale autobus często dojeżdżał przed czasem bo podejście do rozkładu było dość luźne. No i w przypadku małej frekwencji sprzedaż biletów wcale się jakoś nie wydłużała. Ja się obawiam jednak tego odcinka z Karczewa do Warszawy. Przecież na Nadwiślance często są korki a czas przejazdu jest o każdej porze dnia wpisany taki sam...
Paweł D. pisze:
28 mar 2024, 14:00
Mi chodziło o to, że te kursy z/do Osiecka są tak średnio dostosowane do 8 godz. dnia pracy. Przyjazd do W-wy 6:40, powrót 17:25. No chyba, że założymy jeszcze ok. 80 minut dojazdu po Warszawie, to tak.
Nie każdy ma cel podróży akurat na Ursynowie. Moim zdaniem lepiej dać większy zapas czasowy niż za mały zwłaszcza że jak ktoś nie zdąży na ostatni autobus to trochę lipa...
Paweł D. pisze:
28 mar 2024, 17:49
Oni dostają jakieś dofinansowanie? Bo jeśli tak, to do Osiecka będzie typowy socjał, a reszta jakoś na siebie zarobi może.
Tak, linia jest w całości dofinansowana. Osieck generalnie bazuje na socjalach teraz. Kiedy bym nie był to jeździ tam mnóstwo autobusów Wołoszki a w każdym po jednej osobie. Nie zmienia to jednak faktu że problemu z wykluczeniem w tej gminie w zasadzie już nie ma (a jeszcze parę lat temu był z tym problem i to dość ogromny).

Na koniec jeszcze dodam, że trochę wątpię w to, że dużo osób wykupi miesięczny i będzie regularnie podróżować do Warszawy. Mieszkańcy Osiecka do pracy jeżdżą raczej bliżej - do Otwocka, Garwolina czy Pilawy. Co prawda może mniej orientuję się jak to teraz wygląda ale kiedyś jak funkcjonowały połączenia PKS Otwock do Warszawy to do samej Warszawy jeździli ludzie stali lecz bardziej okazjonalni. Co mam na myśli? No np. moja babcia przyjeżdżała do mnie do stolicy w poniedziałek przed południem a w piątek po południu wracała do Osiecka. Albo np. działkowicze, którzy okupowali w niedzielę kurs o 16:40 do Warszawy. Albo ludzie, którzy po prostu raz na jakiś czas jechali do Warszawy na cały dzień pozałatwiać różne sprawy. Tak więc bardziej bym celował w pasażerów okazjonalnych bo cena 8 zł za trasę Osieck-Warszawa jest całkiem przyzwoita.

No i jeszcze kwestia Sobień-Jezior, które dotychczas do Warszawy miały połączenie w postaci PKS Garwolin (nie wiem czy jeszcze jakieś tam autobusy jeżdżą).

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 mar 2024, 8:34

Wiliam pisze:Potem zawieszenie na wakacje i we wrześniu temat przemilczany?
Ważne żeby tydzień po świętach jeździła.
ŁK

Krzysiek_S
Posty: 5087
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 29 mar 2024, 10:32

Wołoszka ma umowę do 31 grudnia 2024 roku i wtedy pewnie usługa padnie lub zostanie przedłużona jeśli zdecydują o zamówieniu nowej usługi transportowej na kolejny rok. Zależy też od Funduszu Transportowego oraz gotowości dofinansowania przez poszczególne gminy.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 mar 2024, 10:34

To ja już nie rozumiem, myślałem że obie linie to jedna inicjatywa i obie będą bezpłatne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Krzysiek_S
Posty: 5087
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 29 mar 2024, 10:40

fik pisze:
29 mar 2024, 10:34
To ja już nie rozumiem, myślałem że obie linie to jedna inicjatywa i obie będą bezpłatne.
Linia W1 z Otwocka Orla jest bezpłatna finansowana z kasy miasta Otwock. Dwie hybrydy jedna 12m i druga 18m.
Formalnie są trzy linie w tym jedna bezpłatna.
1. Linia Osieck - Sobienie- Jeziory - Karczew- Józefów - Metro Imielin u przewoźnika jako W2
2. Linia Karczew - Józefów - Metro Imielin
3. Linia Otwock Orla - Metro Imielin Bezpłatna.
1 i 2 finansowana z Funduszu Rozwoju ... oraz dofinansowana przez gminy + bilety [ OPGP].
3. finansowanie przez miasto Otwock.
Co ciekawe u Wołoszki linie 1 i 2 też są W1 i W2 :) Jednak na stronie OPGP już nie.

ODPOWIEDZ