Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5814
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 mar 2024, 13:07

Tak kiedyś jeździły szczytowe przyśpieszone w Warszawie. Kilka przystanków i u celu. Potem się zaczęły apele o dodatkowe przystanki i cała idea przyśpieszenia poszła się je..ździć na zwykłych liniach, stających przy każdym śmietniku. Nie zdziwię się przy powtórce sytuacji-dlaczego za nasze podatki(z danej miejscowości) tylko nieliczni mają szybką komunikację???
miłośnik 13N

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 mar 2024, 14:37

BrdzJkb pisze:
17 mar 2024, 11:57
To juz było zapowiedziane jakis czas temu, chyba nawet była gdzieś informacja że Otwock odkupił jakiegoś przeguba.
Nie odkupił tylko rozpisał przetarg na dostawę hybrydowego przeguba. Jedyna ofertę złożył Solars

alojz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 17 mar 2024, 15:08

Flash8222 pisze:
17 mar 2024, 14:37
Nie odkupił tylko rozpisał przetarg na dostawę hybrydowego przeguba. Jedyna ofertę złożył Solars
Nie jednego a dwóch przegubów.
https://otwock.ezamawiajacy.pl/pn/otwoc ... 91/details

Jurand
Posty: 1079
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 17 mar 2024, 15:10

alojz pisze:
17 mar 2024, 15:08
Flash8222 pisze:
17 mar 2024, 14:37
Nie odkupił tylko rozpisał przetarg na dostawę hybrydowego przeguba. Jedyna ofertę złożył Solars
Nie jednego a dwóch przegubów.
https://otwock.ezamawiajacy.pl/pn/otwoc ... 91/details
Rezerwa im nie potrzebna?
Chyba że planują 1 brygadę lub 1+1?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 mar 2024, 7:27

Bastian pisze:
17 mar 2024, 13:00
Emyl pisze:
17 mar 2024, 10:11
Nie ma się co dziwić, ZTM się nie opłaca.
Komu?
Karczewotwockowi, gdyby zamówili sobie 5xx na Imielin to by musieli zapłacić za to krocie.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36633
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 mar 2024, 9:15

Ale opłacałoby się to pasażerom. To tylko kwestia przerzucania kosztów.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 4098
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 mar 2024, 9:56

W jaki sposób opłacałoby się to pasażerom? Musieliby więcej płacić za bilety. Oferta raczej też byłaby dużo gorsza. Bardzo możliwe że standard pojazdów także.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6929
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 mar 2024, 10:49

No jak… Metro za darmo nie jest.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 mar 2024, 11:06

Emyl pisze:
18 mar 2024, 7:27
Bastian pisze:
17 mar 2024, 13:00
Komu?
Karczewotwockowi, gdyby zamówili sobie 5xx na Imielin to by musieli zapłacić za to krocie.
W ostatnich latach widzimy, że nie opłaca się... wszystkim/bardzo wielu. O ile Ząbki, czy Karczewootwock to może być kwestia (wzmacniana) politycznie, to IMHO Raszyn (też poniekąd politycznie, ale nie tylko) i Pruszków pokazują, że coś jest nie tak w obecnym modelu ZTM.
W samym Otwocku przecież funkcjonują trzy (!) rodzaje linii: ZTM, gminne, powiatowe. To nie może się skończyć dobrze.
Swoje dodał do tego FRPA, który uniemożliwia wzięcie dofinansowania przez byty typu ZTM.
Po prostu ZTM jest drogi - również z powodu oczekiwanej (tudzież narzuconej) jakości.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 mar 2024, 11:08

Emyl pisze:
18 mar 2024, 10:49
No jak… Metro za darmo nie jest.
Różnica między biletem miejskim a dwustrefowym jest istotna.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Krzysiek_S
Posty: 5089
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 18 mar 2024, 12:53

Czyli nowa linia będzie nawet z Osiecka przez Karczew, zachodni Otwock, zachodni Józefów, Wał, most Południowy do Metra Imielin.
Organizowana przez związek gmino powiatowy w Otwocku. Przewoźnik Wołoszka ale będzie docelowo przetarg na obsługę linii. Ostatnio do związku dołączył Józefów. Z Osiecka będą 4 kursy w szczycie, a 20[ 19] z Karczewa. W szczycie zdarzają się kursy co 30-40 minut, poza szczytem co 80 minut. Pierwszy kurs po 4, ostatni koło 23. Więc tak "średnio"...

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 mar 2024, 23:18

karmat pisze:"Ekspresowy autobus z Otwocka"
MiniBus by się nadawał, jego kierowcy lubili zap... :D
Ale tylko po Poniatoszczaku
ŁK

Gdynianin
Posty: 637
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 21 mar 2024, 1:27

person pisze:
18 mar 2024, 11:06
Emyl pisze:
18 mar 2024, 7:27

Karczewotwockowi, gdyby zamówili sobie 5xx na Imielin to by musieli zapłacić za to krocie.
W ostatnich latach widzimy, że nie opłaca się... wszystkim/bardzo wielu. O ile Ząbki, czy Karczewootwock to może być kwestia (wzmacniana) politycznie, to IMHO Raszyn (też poniekąd politycznie, ale nie tylko) i Pruszków pokazują, że coś jest nie tak w obecnym modelu ZTM.
W samym Otwocku przecież funkcjonują trzy (!) rodzaje linii: ZTM, gminne, powiatowe. To nie może się skończyć dobrze.
Swoje dodał do tego FRPA, który uniemożliwia wzięcie dofinansowania przez byty typu ZTM.
Po prostu ZTM jest drogi - również z powodu oczekiwanej (tudzież narzuconej) jakości.
A czy to nie jest tak, że to nie jest wyłącznie problem ZKM a wielu dużych miast?
- Swarzędz ma linie kursujące do Poznania, lecz poza taryfą tamtejszego ZTM.
- Gmina Żukowo ma kilkanaście linii, które w większości nie są podłączone ani do taryfy gdyńskiej/gdańskiej ani MZKZG

Wiadomo - tu była próba cywilizacji tego "L-kami" ale jak widać jest jakiś aspekt powodujący niechęć do uczestniczenia w tym.

Z pewnością in plus z punktu widzenia pasażera - plusem oddzielenia od ZTMów/MZKZG i innych jednostek jest większa elastyczność (jak np. dopasowanie do rozkładów szkół czy skomunikowanie z koleją jak np. ostatnie komunikaty z linią 14 w GPA) czy w wybranych przypadkach ekspresowość to zaleta. Pytanie na ile rozwiązaniem zmuszającym do integracji taryfowej byłyby związki metropolitalne.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 21 mar 2024, 12:24

Ja nie wiem czy problemem nie jest, że przy integracji taryfowej musi organizować przetarg ZTM. Jak patrzyłem na VBB to tam każdy organizuje sobie linie sam i tylko się rozliczają. A włodarze gmin ościennych chcą mieć swoje logo na autobusie by była to ich wizytówka wyborcza.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Gdynianin
Posty: 637
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 21 mar 2024, 16:00

Swoją drogą w GPA - na liniach 60, 61 i 62 obowiązują bilety ZTM. A jaki jest powód, że w 60, 61, 62 mamy Taryfę ZTM, a w jadącym do Pralki 63 (podobnie jak 62) - nie? Na odcinku Janki-Warszawa

ODPOWIEDZ