Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Stary Pingwin
Posty: 4601
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Re: Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

Post autor: Stary Pingwin » 16 maja 2019, 22:08

Czy tylko mnie się zdaje, że tramwaje w Grudziądzu się zwijają?
miłośnik 13N

ashir
Posty: 25469
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 maja 2019, 22:15

Chyba tak, bo z planu zakupów nowych tramwajów niskopodłogowych, albo chociaż niskowejściowych nic nie wyszło. A częstotliwość jedynej linii tramwajowej po raz kolejny spadła. :(

fraktal
Posty: 4188
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 16 maja 2019, 22:45

Paweł D. pisze:
16 maja 2019, 21:06
pawcio pisze:
16 maja 2019, 15:52
To wcale nie jest takie proste jak wam się wydaje. Bardzo często wychodzą brygady na pierwszego tu na ostatniego tam. I wtedy nie ma co z nimi zrobić.
Ależ absolutnie oczywiście. Ja nie mam pretensji do autora rozkładu, że Żoliborz wylądował o północy w środku Pragi, tylko że postanowił zamiast wysłać 26 na zakład np. po trasie 6, to skierował po swojej trasie robią nikomu niepotrzebne kółko po Bemowie. Liczę, że to po prostu wypadek przy pracy a nie chęć przypodobania się komuś nocnymi kursami.
Za to w nowym rozkładzie większość żoliborskich brygad na Swinga zjeżdża wcześniej - np. już około 17 z Gocławka, za to do późna zostają brygady wysokie z Woli i Żoliborza, co sprawia, że około godziny 20 na Wiatracznej trzeba czekać na niskopodłogową brygadę linii 26 około 40 minut. Aha, miałem zapytać: czy dodatki za godziny nocne już zlikwidowali, że motorniczym nie podoba się jeżdżenie późno w nocy?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 22919
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 17 maja 2019, 6:00

Łukasz pisze:
16 maja 2019, 20:19
Przy tej mega długiej 10 nie ma żadnej potrzeby istnienia 28 dalej niż do Koła.
Jest. To trzecia linia na całych Powstańców Śląskich od Radiowej do Cm. Wolskiego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

gfedorynski
Posty: 587
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 17 maja 2019, 7:15

Przecież nie liczba linii jest ważna, tylko sumaryczna częstotliwość.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 22919
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 17 maja 2019, 7:16

No tak. Ale tam de facto jest to kwestia liczby linii a nie częstotliwości.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 7227
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 maja 2019, 7:46

Tak w ogóle to na PLN to można by stać na 2 torach, tylko wtedy trzeba by 2 dodatkowych brygad.

Przerwy socjalne na Nowym Bemowie też nie przejdą pewnie. Jedynym rozwiązaniem jest przyjazd na pętlę, w razie punktualności 7 minut na ogarnięcie się, podjazd do przodu i myk na pół godziny przerwy. Tylko to by wymagało też chęci zmian wozów.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 22919
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 17 maja 2019, 8:01

Pasażerowie nie lubią dwóch torów, bo nie wiadomo, który pojedzie pierwszy. Nawet 33 na Młocinach się nie obroniło. Więc zostają już tylko totalne odludzia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 4188
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 17 maja 2019, 10:02

W Swingach i Jazzach czas do odjazdu przecież się wyświetlać powinien, zaś w 105tkach wystarczy zamknąć drzwi i wyłączyć ciepły guzik i wiadomo, że nie odjedzie pierwszy. Zresztą nawet na pętlach autobusowych czasem autobusy stoją równolegle - co przysparza większych problemów niż w przypadku tramwajów przez brak krawężnika - i pasażerowie jakoś się orientują, który autobus pojedzie pierwszy. Dla mnie to kolejny wydumany problem...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 22919
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 17 maja 2019, 10:11

Dla mnie też. Ale nic na to nie poradzę, że ktoś się przejął.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

drobert
Posty: 1323
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 18 maja 2019, 7:59

Na pętlach gdzie mamy wspólny przystanek wyjazdowy, w ogóle nie powinno być obsługi pasażerskiej poza wypuszczeniem po przyjeździe.

Łukasz
Posty: 7227
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 maja 2019, 8:33

Ale ogólnie dokładanie 2 czy 4 brygad tylko po to, żeby stały na pętlach, nie wydaje się zbyt mądre.
ŁK

Gdynianin
Posty: 320
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 24 maja 2019, 11:04

Jak to jest z tymi brygadami? Idziemy na styk, czy są jeszcze dostępne? Bo po miescie jeździ takie coś:

https://twitter.com/MiastoJestNasze/sta ... 5418467328

Łukasz
Posty: 7227
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 maja 2019, 11:40

Jak ktoś płaci, to chyba ma swój limit.
ŁK

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35414
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 maja 2019, 13:05

Miasto płaci określoną kwotę za przewozy i nie jest ona nieskończona. Przecież gdyby sypnięto kasą, to i brygad by się znalazło więcej - nawet na zasadzie wypożyczenia. Tak więc zawsze ostatecznym limitem są finanse, a nie wagony.

Jasne też jest, że każde przedsiębiorstwo przewozowe ma jakieś rezerwy taborowe, co pozwala redukować ryzyko, że pewnego pięknego dnia nie będzie czym zrealizować zakontraktowanych przewozów. Taka rezerwa niekoniecznie przecież musi stać na zajezdni.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ