Transport w Czechach

Moderator: JacekM

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Transport w Czechach

Post autor: SławekM » 01 lip 2018, 13:42

W Pradze od dziś oficjalnie rusza linia trolejbusowa 58: http://www.dpp.cz/trvale-zmeny-pid-od-30-cervna-2018/

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 lip 2018, 14:37

Częstotliwość 60', godziny kursowania 9-18, a w piątki, żeby było zabawniej, 12-19. Szanuję DPP, ale tego nie rozumiem zupełnie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 01 lip 2018, 14:53

Dobrze rozumiem że to jedyna linia trolejbusowa w Pradze?
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7015
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 lip 2018, 17:01

Owszem, w zeszłym roku testowo trolejbusy powróciły po 40 latach i od dzisiaj rusza "pierwsza" "regularna" linia. Cel tej operacji? Nieznany. Wiadomo natomiast, że tabor posiada akumulatory, więc być może chodzi o zbudowanie sieci linii na jakichś głównych korytarzach i obsługę naczynek krwionośnych z wykorzystaniem baterii. Niemniej uruchamianie jednej linii z taką częstotliwością to rzeczywiście beka.

Awatar użytkownika
Matej
(mateuszsolaris)
Posty: 321
Rejestracja: 27 lip 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa Nowodwory

Post autor: Matej » 01 lip 2018, 17:43

Emyl pisze:Owszem, w zeszłym roku testowo trolejbusy powróciły po 40 latach i od dzisiaj rusza "pierwsza" "regularna" linia. Cel tej operacji? Nieznany. Wiadomo natomiast, że tabor posiada akumulatory, więc być może chodzi o zbudowanie sieci linii na jakichś głównych korytarzach i obsługę naczynek krwionośnych z wykorzystaniem baterii. Niemniej uruchamianie jednej linii z taką częstotliwością to rzeczywiście beka.
Trakcja trolejbusowa jest na odcinku, gdzie jest bardzo duże wzniesienie, które łatwiej pokonać trolejbusem niż autobusem.

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk

Moje zdjęcia: Phototrans - WGKM

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 04 lip 2018, 21:11

Matej pisze:
01 lip 2018, 17:43
Trakcja trolejbusowa jest na odcinku, gdzie jest bardzo duże wzniesienie, które łatwiej pokonać trolejbusem niż autobusem.
Eee? A to jakaś różnica? Tarcie to samo, to silniki spalinowe są "za słabe" czy jak to interpretować?
Obrazek

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1865
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 04 lip 2018, 22:39

Najsłabszy element to chyba automatyczna skrzynia biegów. Wart odnotowania jest też temat jazdy z górki i możliwości wykorzystania silników elektrycznych do hamowania (w tym z odzyskiem energii do sieci).

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 lip 2018, 13:26

Rzeczywiście jest tak, że trakcję trolejbusową chętnie stosuje się w rejonach niepłaskich (akurat w Polsce nie bardzo, ani Słupsk, ani Lublin, ani Tychy w górach nie leżą, wbrew pozorom w Gdyni jest bardziej górzyście).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3487
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 05 lip 2018, 14:15

Rzeczywiście, Szwajcaria i SFO trolejbusami stoją; tyle czy to rzeczywiście ma sens? Widzę tylko argumenty komfortowo-ekologiczne (ciszej na pagórkach niż ciśnięcie na jedynce jakimś gruchotem z chmurą dymu za nim)
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lip 2018, 16:00

Nowe systemy w Polsce w latach 80., czyli właśnie te Słupski i Tychy, budowano OIDP na podstawie odprysków myśli radzieckiej, która to z kolei masowo budowała systemy trolejbusowe jako tańsze w budowie od tramwajowych i w eksploatacji od autobusowych, przy sztucznie zaniżonych cenach prądu i kryzysie paliwowym.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 492
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 15 cze 2019, 23:11

Pożar w zajezdni autobusowej w Ostrawie. Spaliło się siedem autobusów, a kolejne pięć zostało uszkodzonych w wyniku wysokiej temperatury.
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/ost ... pravy_pmk?

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 mar 2020, 7:06

W ramach walki z koronawirusem, w Pradze nie będzie używany ciepły guzik w autobusach, tramwajach i metrze. Będzie za to nadal używany w pociągach, gdyż z powodu dużej ilości stacji na żądanie, niekorzystanie z niego generowałoby opóźnienia.

Źródło: strona PID na facebooku

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 mar 2020, 19:33

To może jeszcze zamienić wszystkie przystanki nż na stałe?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1642
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 03 mar 2020, 20:34

No pociągi mają przystanki na żądanie.
Myślałem że to tylko na Alasce.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

ashir
Posty: 28030
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 03 mar 2020, 21:07

W Polsce też już pociągi mają przystanki na żądanie. :)

ODPOWIEDZ