Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2019
Moderator: Wiliam
Słodowiec jest za daleko od trama. Marymont jest beznadziejny dla niepełnosprawnych i ludzi starszych. Dużo takich pasażerów dojeżdża z Bielan do Wilsona nie tylko do metra ale i do autobusów ,przychodni i sklepów. Inna sprawa to 6 gwarantuje dojazd do pingwinowa i zaraz ruszy Galeria Młociny. Ponadto 17 rano przyjeżdża nabita z Tarchomina i tak naprawdę 6 jest jedynym wyjściem. 17 ponadto przy swojej trasie jest nieregularna.
Nie upieram się aby 6 uzupełniała 17 ale proponuję
6 Potok - Kijowska z możliwością wygaszenia na solówkach
15 do Huty
28 do Wiatracznej
Nie upieram się aby 6 uzupełniała 17 ale proponuję
6 Potok - Kijowska z możliwością wygaszenia na solówkach
15 do Huty
28 do Wiatracznej
tatra
15 do Huty nie pojedzie, bo wtedy jest beznadziejnym przypadkiem dublowania metra przez tramwaj, poza tym jednak na Nowowiejskiej jest ważniejszą linią, niż ot tak sobie do wygaszenia. Poza tym 6 na Potoku uśmierci ten i tak pustawy końcowy odcinek, a jego trzeba wydłużyć do Gwiaździstej, nie dobijać - a 15 na Klaudyny poniekąd odciąży też bardzo zapchane od placu Wilsona M1, zaś 6 dowiezie tylko do Wilsona a dalej będzie już jechać praktycznie na pusto. Już wolę stan obecny, w którym 28 obsługuje relację "do Arkadii" dla Pragi (solówki dawno przestały być na tej linii zabieralne), a 6 odciąża 3 i 26 w relacji Wileński - Grochowska. Zmieniając końcówki szóstki powodujemy, że linia ta staje się jeszcze bardziej zbędna - chyba jedyną przyszłością, jaką widzę dla tej linii byłoby powstanie torowiska na Trakcie Królewskim i zastąpienie linii 116, co nie stanie się pewnie jeszcze długo, bo pacanom, których miasto nie wiadomo czemu dalej zatrudnia przeszkadzają przewody wiszące w powietrzu. Na razie 6 co najwyżej może solowymi wagonami częściowo dopełniać niektóre bardziej potrzebne relacje, po drodze obsługując torowisko na Słowackiego.
Słodowiec jest daleko od tramwajów, ale jadąc tramwajem do Marymontu stoisz jeszcze na Parku Kaskada i wcale nie musi wyjść szybciej.
Tak samo jak zdecydujesz się na nieco wygodniejszą przesiadkę na pl. Wilsona, to staniesz jeszcze przy Teatrze Komedia. A w ogóle nie będę specjalnie czekał na 6, żeby przesiąść się o 20 s szybciej.
Ogólnie różnice wydają się minimalne i nie uzasadniają utrzymywania relacji (ani tym bardziej linii).
Do Młocin jest 103 i 121 do wygięcia przez Nocznickiego (albo z jakimiś podjazdami kieszeniowymi). Jeśli 17 jest niezabieralna, to należy walczyć, żeby nie było kursów skróconych do Marymontu (mogłyby być do Młocin? czekać na Winnicę?). Zresztą przy likwidacji 6 akurat na Marymonckiej łatwo ją zastąpić przez 27.
6 historycznie woziła robotniczą Pragę do Huty. Ale ani Huta już nie działa, a z Pragi jest szybciej M1 + W-Z (z Młocin do Wileńskiego: ~23 min) niż 6 (33 min). Te wagony są potrzebne gdziekolwiek indziej, 24, 17, 1, cokolwiek.
Tak samo jak zdecydujesz się na nieco wygodniejszą przesiadkę na pl. Wilsona, to staniesz jeszcze przy Teatrze Komedia. A w ogóle nie będę specjalnie czekał na 6, żeby przesiąść się o 20 s szybciej.
Ogólnie różnice wydają się minimalne i nie uzasadniają utrzymywania relacji (ani tym bardziej linii).
Do Młocin jest 103 i 121 do wygięcia przez Nocznickiego (albo z jakimiś podjazdami kieszeniowymi). Jeśli 17 jest niezabieralna, to należy walczyć, żeby nie było kursów skróconych do Marymontu (mogłyby być do Młocin? czekać na Winnicę?). Zresztą przy likwidacji 6 akurat na Marymonckiej łatwo ją zastąpić przez 27.
6 historycznie woziła robotniczą Pragę do Huty. Ale ani Huta już nie działa, a z Pragi jest szybciej M1 + W-Z (z Młocin do Wileńskiego: ~23 min) niż 6 (33 min). Te wagony są potrzebne gdziekolwiek indziej, 24, 17, 1, cokolwiek.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Ma. Ma także większą frekwencję niż 6. Nie wiem jak na bemowskim odcinku, ale dobrze pracuje w relacjach Bielany - metro, Bielany - Praga, DWW - metro. 3 powinna być siekierą na całej trasie zapewniając dojazd Grochowa i Bródna do metra. Czemu tak nie jest - nie wiem. 26 zdecydowanie lepiej radziło sobie kiedy jeździło na Annopol moim skromnym zdaniem.KwZ pisze: Ztcp 28 ma (miało?) obsługę mieszaną solówkami/składami, co też jest niedobre.
Kursy skrócone 17 ?.Do niedawna można było dojechać 6 do Marymontu do skróconej 17 ale Bródno które ma tramów jak nasrał dostało kosztem 17 linię 41.
Na parkingach na Marymonckiej samochodów przybyło przynajmniej 100% bo po otwarciu metra komunikacja została spiepszona maksymalnie .Ta część Bielan jest dzielnicą ludzi starych którzy mają w dupie metro.Poza tym po otwarciu Galerii czeka nas Armagedon, już teraz Tarchomin objeżdża korek Lindego i Przy Agorze.
Na parkingach na Marymonckiej samochodów przybyło przynajmniej 100% bo po otwarciu metra komunikacja została spiepszona maksymalnie .Ta część Bielan jest dzielnicą ludzi starych którzy mają w dupie metro.Poza tym po otwarciu Galerii czeka nas Armagedon, już teraz Tarchomin objeżdża korek Lindego i Przy Agorze.
tatra
Tylko co chwila jakiś głąb twierdzi że na Bielanach jest niepotrzebna.
Wystarczy sprawdzić na przystanku Szpital Bielańsķi ile ludzi czeka na tramwaj a ile na autobus.
tatra
Jak to Huta nie działa? Oczywiście, że działa, kominy huty co noc wysyłają w atmosferę tyle białego dymu, że martwej fabryki to nie przypomina. Bocznica kolejowa też jest używana, jeśli chcesz wiedzieć.KwZ pisze: ↑01 maja 2019, 20:36Słodowiec jest daleko od tramwajów, ale jadąc tramwajem do Marymontu stoisz jeszcze na Parku Kaskada i wcale nie musi wyjść szybciej.
Tak samo jak zdecydujesz się na nieco wygodniejszą przesiadkę na pl. Wilsona, to staniesz jeszcze przy Teatrze Komedia. A w ogóle nie będę specjalnie czekał na 6, żeby przesiąść się o 20 s szybciej.
Ogólnie różnice wydają się minimalne i nie uzasadniają utrzymywania relacji (ani tym bardziej linii).
Do Młocin jest 103 i 121 do wygięcia przez Nocznickiego (albo z jakimiś podjazdami kieszeniowymi). Jeśli 17 jest niezabieralna, to należy walczyć, żeby nie było kursów skróconych do Marymontu (mogłyby być do Młocin? czekać na Winnicę?). Zresztą przy likwidacji 6 akurat na Marymonckiej łatwo ją zastąpić przez 27.
6 historycznie woziła robotniczą Pragę do Huty. Ale ani Huta już nie działa, a z Pragi jest szybciej M1 + W-Z (z Młocin do Wileńskiego: ~23 min) niż 6 (33 min). Te wagony są potrzebne gdziekolwiek indziej, 24, 17, 1, cokolwiek.
Szczerze? Nie chciałbym żyć w mieście, w którym Twój tok rozumowania byłby dominujący. Bo potem są takie kwiatki, jak na przykład przy Metrze Wawrzyszew. Przy wyjściu z Metra Wawrzyszew przy windach zbudowano piękne szerokie automatyczne drzwi dla niepełnosprawnych. Z tym że nikt nie pomyślał, żeby zrobić bliżej przejście dla pieszych, albo żeby zrobić drugie. Efekt? Co z tego, że wyjdziesz tymi bocznymi drzwiami dla niepełnosprawnych jak do przejścia i tak się musisz cofnąć, bo jest przy wejściu głównym. Albo złamać przepisy ruchu drogowego i przejść w miejscu niedozwolonym. Zbudowano więc piękne automatyczne drzwi, które w zasadzie są bezużyteczne. Tak samo może być na Słowackiego - będzie świetna winda przy torowisku, z którego nie korzysta żaden liniowy tramwaj, no wprost kurwa, wspaniale.
A ile osób do niej jeździ w porównaniu do lat 80. dajmy na to?Jak to Huta nie działa?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
To nie ma znaczenia, to, że mniej ludzi jeździ teraz do Huty tramwajem, nie oznacza jeszcze, że nikt w ogóle tramwajem nie jeździ. Co więcej - to, że na placu Wilsona nie wysiada cały tramwaj typu swing nie oznacza jeszcze, że taka relacja jest w ogóle niepotrzebna. Interesy mniejszości także powinny być jakoś uwzględniane przy kształtowaniu układu komunikacyjnego. Tymczasem z twoich wywodów wynika, że mniejszość nie ma prawa do wzięcia pod uwagę jej interesów? Krótkie jazzy są po to kupione, żeby nie jeździły po najbardziej obleganych trasach, więc na 1, 3 lub 24 i tak by się nie przydały.
Dużo mniej ale w tym czasie było 6,15,17,27.
Teraz solówka przed 6.00 jest zapchana pracownikami Makro, zajezdni TW i robotnikami budującymi Galerię Młociny
Do Huty też dojeżdżają ale to nie są czasy komuny.
tatra
-
- Posty: 5816
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
-
- Posty: 2836
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
I jeszcze 5.
-
- Posty: 5816
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Znaczy jak 6 przedłużono do Huty od pętli Bielany AWF, to zlikwidowano 28. Rok później przedłużono do Huty 5.
miłośnik 13N
Przy czym 181 do Metra Stare Bielany jeździ tylko w jednym kierunku i wylądowało tam niejako przypadkiem chyba, ale skoro uważasz, że ja wyszukuję argumenty na siłę, to OK.drobert pisze: ↑01 maja 2019, 16:22Jak napisał KwZ, z Marymonckiej do M. Stare Bielany są autobusy a tam wejście do metra bez żadnych antresoli, przejść podziemnych itp. Zresztą dojście z bloków na Marymonckiej jest dłuższe do tramwaju niż do autobusu a 6 nie jeździ dużo częściej niż 103 i 181 a które mają atut w postaci 100% niskiej podłogi. Takie szukanie argumentów na siłę powoduje, że nigdy żadnych zmian nie da się przeprowadzić.