[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2020
Moderator: JacekM
- vernalisadonis
- Posty: 3274
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
[RJ] O rozkładzie jazdy PKP 2020
Może zacznę temat odnośnie nowego rozkładu jazdy na kolei.
https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/ ... -2020.html
Wołomin i Grodzisk na tych stacjach będą się zatrzymywać pociągi PKP IC
http://wpr24.pl/pociagi-intercity-zatrz ... kpjKuHlQeo
https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/ ... -2020.html
Wołomin i Grodzisk na tych stacjach będą się zatrzymywać pociągi PKP IC
http://wpr24.pl/pociagi-intercity-zatrz ... kpjKuHlQeo
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Łódzkie pociągi na Chopina mają szansę na nagrodę za żenadę roku.
Rynek Kolejowy donosi, że austriackie ÖBB chce jeździć na trasie Graz-Bohumin-Katowice-Kraków-Przemyśl.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 5YnSsgtL60
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 5YnSsgtL60
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
A to nie jest zwykły pociąg międzynarodowy na wagonach OBB? Porta Moravica chyba ma się nazywać, przynajmniej tak wynika mi z postów na SSC.
ŁK
200 km/h do 3M jeszcze nie teraz. Ciekawe czy w ogóle 

Od grudnia pociągi Pendolino z Trójmiasta do Warszawy miały pędzić z prędkością nawet 200 km/h. Takie obietnice składali kolejarze jeszcze kilka miesięcy temu. Ostatecznie jednak w nowym rozkładzie jazdy od połowy grudnia przewidziano podróż pociągami PKP Intercity nie szybciej niż 160 km/h.
Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/20 ... 7.html#tri
Może kiedyś
Generalnie PKP PLK ma "pewne" braki w dokumentacji, które póki co sprawiają obiektywne trudności z legalnym i odpowiedzialnym wprowadzeniem 200 (przy czym może okazać się, że problem jest nie tylko formalny, ale póki pewnych dokumentów brak - trudno jednoznacznie potwierdzić albo zaprzeczyć, czy istnieje również problem techniczny).

PLK ma problemy z linią lubelską, poznańsko-wrocławką, katowicko-krakowską, publikacją RJ w ustawowym terminie i buk wie cz czym jeszcze.
Najlepsze to są modernizacje linii kolejowych, po których jest dłuższy czas przejazdu niż przed remontem. Mistrzostwo! 

A jeszcze ciekawostką jest to, że rozkład jazdy układany jest z zapasem. Wystarczy popatrzeć jak zmniejsza się opóźnienie pociągu, kiedy mechanik nie musi pilnować czasu tylko ograniczeń szlaku.
Jeżeli odniosłeś swój wpis do mnie, to oczywiście. Ale mówimy o granicach rozsądku, a nie sytuacjach kiedy mając nowoczesny tabor, wyremontowany szlak itp. nie wykorzystuje się pełnych możliwości. Nie chcę podawać konkretnych przykładów bo obserwacje mam wyrywkowe, ale jak pociąg potrafi nadrobić 10-15 minut to wydaje mi się, że standardowy czas przejazdu jest przyjęty ze sporym zapasem. I nie dziw się, że przeciętnemu pasażerowi ciężko zrozumieć czemu mimo władowania grubych milionów czas przejazdu jest podobny jak przed wojną, albo za komuny.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27733
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Na ten postrzegany problem składa się kilka rzeczy:
a. PLK uzależnia wysokość rezerwy od długości trasy pociągu, nie bazowego czasu przejazdu - wartość zalecana to 2'30'' do 5' na 100 km. Przy szybkich pociągach stanowi to zauważalny procent czasu jazdy.
b. W bazowy czas jazdy na odcinkach modernizowanych są wbite dodatkowe rezerwy, w związku z czym tak naprawdę mamy do czynienia z trzykrotnym wydłużeniem czasu jazdy, bo prócz rezerwy eksploatacyjnej w podanej wyżej wysokości dochodzi wydłużenie bazowego czasu jazdy związane z ograniczeniem prędkości i dodatkowa rezerwa modernizacyjna.
c. Rezerwę przydziela się odrębnie dla każdego szlaku, a wytyczne dla konstruktorów jednoznacznie mówią, że czasy jazdy w zarządzonym rozkładzie jazdy powinny być zaokrąglane do połówek minut, podczas gdy moduł obliczeń trakcyjnych surowy czas jazdy wypluwa z dokładnością do 6'' (0,1'). W takim przypadku normalny czas jazdy na przykładowym szlaku, który ma 2km, a surowy czas jazdy wynosi 2,1', będzie wynosił minimum 2,5' (rezerwa 0,4'). Jeżeli odcinek składa się z pięćdziesięciu takich szlaków, będziemy mieli normalny czas jazdy całego odcinka 125', surowy czas jazdy 105' i rezerwę 20', mimo że jest to odcinek stukilometrowy i rezerwa na nim nie powinna być w teorii wyższa niż 5'. Oczywiście tak skrajne przypadki nie mają na sieci miejsca i zazwyczaj konstruktor może to skompensować na innych odcinkach, ale jest to ograniczenie co najmniej nieuzasadnione merytorycznie i w przynajmniej kilku przypadkach realnie szkodzące.
O innych pierdołach i rzeczach wynikających z oślego uporu niektórych konstruktorów (pozdrawiam ekspozytury PLK w Gdyni i Sosnowcu w szczególności) pozwolę sobie pomilczeć.
I nie, nie wiem, jak radzą sobie z tym problemem inne kraje, ale też naprawdę chciałbym, aby największym problemem polskiej kolei było to, że pendolino z Krakowa czasami przyjedzie 10 minut za wcześnie, choć też mnie to irytuje.
a. PLK uzależnia wysokość rezerwy od długości trasy pociągu, nie bazowego czasu przejazdu - wartość zalecana to 2'30'' do 5' na 100 km. Przy szybkich pociągach stanowi to zauważalny procent czasu jazdy.
b. W bazowy czas jazdy na odcinkach modernizowanych są wbite dodatkowe rezerwy, w związku z czym tak naprawdę mamy do czynienia z trzykrotnym wydłużeniem czasu jazdy, bo prócz rezerwy eksploatacyjnej w podanej wyżej wysokości dochodzi wydłużenie bazowego czasu jazdy związane z ograniczeniem prędkości i dodatkowa rezerwa modernizacyjna.
c. Rezerwę przydziela się odrębnie dla każdego szlaku, a wytyczne dla konstruktorów jednoznacznie mówią, że czasy jazdy w zarządzonym rozkładzie jazdy powinny być zaokrąglane do połówek minut, podczas gdy moduł obliczeń trakcyjnych surowy czas jazdy wypluwa z dokładnością do 6'' (0,1'). W takim przypadku normalny czas jazdy na przykładowym szlaku, który ma 2km, a surowy czas jazdy wynosi 2,1', będzie wynosił minimum 2,5' (rezerwa 0,4'). Jeżeli odcinek składa się z pięćdziesięciu takich szlaków, będziemy mieli normalny czas jazdy całego odcinka 125', surowy czas jazdy 105' i rezerwę 20', mimo że jest to odcinek stukilometrowy i rezerwa na nim nie powinna być w teorii wyższa niż 5'. Oczywiście tak skrajne przypadki nie mają na sieci miejsca i zazwyczaj konstruktor może to skompensować na innych odcinkach, ale jest to ograniczenie co najmniej nieuzasadnione merytorycznie i w przynajmniej kilku przypadkach realnie szkodzące.
O innych pierdołach i rzeczach wynikających z oślego uporu niektórych konstruktorów (pozdrawiam ekspozytury PLK w Gdyni i Sosnowcu w szczególności) pozwolę sobie pomilczeć.
I nie, nie wiem, jak radzą sobie z tym problemem inne kraje, ale też naprawdę chciałbym, aby największym problemem polskiej kolei było to, że pendolino z Krakowa czasami przyjedzie 10 minut za wcześnie, choć też mnie to irytuje.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Dzięki za wyjaśnienie tematu.
Jeżeli przyjmuje się taką rezerwę to wiadomo, że nadmiar czasu będzie. Fizyka z matematyką jest nieubłagana.
Jeśli to przykładowe Pendolino wjedzie na peron 10 minut wcześniej, to pewnie że ludzie się ucieszą. Jeśli to 10 minut zacznie gubić na stacjach pośrednich albo odstoi gdzieś pod semaforem to pasażer uradowany nie będzie, choć rozkład jazdy zostanie dochowany. W końcu powszechnie wiadomo, że podróż koleją skraca czas podróży pociągiem. Czy jak to tam było
Jeżeli przyjmuje się taką rezerwę to wiadomo, że nadmiar czasu będzie. Fizyka z matematyką jest nieubłagana.
Jeśli to przykładowe Pendolino wjedzie na peron 10 minut wcześniej, to pewnie że ludzie się ucieszą. Jeśli to 10 minut zacznie gubić na stacjach pośrednich albo odstoi gdzieś pod semaforem to pasażer uradowany nie będzie, choć rozkład jazdy zostanie dochowany. W końcu powszechnie wiadomo, że podróż koleją skraca czas podróży pociągiem. Czy jak to tam było

No, najfajniej to jak kwitnie na Zachodnim.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17