Obsługa linii cmentarnych 2019

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

fraktal
Posty: 4267
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Obsługa linii cmentarnych 2019

Post autor: fraktal » 25 paź 2019, 19:52

Na WGKM pojawił się artykuł o obsłudze linii cmentarnych 2019 roku. Od razu powiem, że obsługa linii C76 przez autobusy 12-metrowe w dniu 1 listopada to błąd. Tą linią jeździ sporo rodzin z dziećmi w wózkach, które jednak trochę miejsca zajmują, ograniczając przestrzeń dla pasażerów stojących. Na tą linię idealne były sztywniaki, które miały sporo rzeźnie, no i od solówki jednak dłuższe, ale w tym roku widać, że ktoś chyba pożałował wozów wielkopojemnych. Z solówek najlepsze były Scanie, które mają dużą rzeźnię. Trzeba będzie się z tramwajami przeprosić pewnie.

Link do artykułu:

http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... rnych-2019

ashir
Posty: 25753
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 paź 2019, 20:13

Co roku widzę pustki w C76, więc nie dziwi mnie zmiana z przegubów na solówki, zresztą już bywały takie lata z solówkami na tej linii. W końcu to w 100% dubel linii 4, która i tak jest wzmocniona do 7,5 minuty. Ta linia i tak istnieje przez zaszłość historyczną. A SU12 Arrivy mają całkiem dużą rzeźnię. ;)

fraktal
Posty: 4267
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 paź 2019, 20:34

ashir pisze:
25 paź 2019, 20:13
Co roku widzę pustki w C76, więc nie dziwi mnie zmiana z przegubów na solówki, zresztą już bywały takie lata z solówkami na tej linii. W końcu to w 100% dubel linii 4, która i tak jest wzmocniona do 7,5 minuty. Ta linia i tak istnieje przez zaszłość historyczną. A SU12 Arrivy mają całkiem dużą rzeźnię. ;)
Ale siedzenia mają tak umieszczone, że jedna osoba może zająć bez trudu oba - wszystkie są obok siebie z dostępem tylko z jednej strony. Natomiast Scania ma najlepszy stosunek długości rzeźni do liczby wygodnych siedzeń. Co do jej istnienia, zachęcam Organizatora do jej zlikwidowania, to zobaczy wówczas co będzie się działo w tramwajach 1 listopada. :twisted: Sporo osób podjeżdża tą linią dwa przystanki na przykład ze Staniewickiej do Ronda Żaba do dalszych przesiadek, ale tacy pasażerowie muszą się gdzieś także zmieścić przecież.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9415
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 paź 2019, 11:17

W innym wątku przeczytałem, że od 1 listopada będzie uruchomiony przystanek [kolejowy] Warszawa Powązki. Super! Tylko wolałbym takie otwarcia z tydzień wcześniej, żeby wyszły wszystkie fuszerki i też żeby ZTM zdążył ogarnąć.

Czy w związku z tym planowane są jakieś zmiany w sieci cmentarek? Dwa posty wyżej widzę wzmiankę o funkcjonowaniu linii przez zaszłość historyczną, to nie wróży dobrze...
Nielegalne zmiany w sądownictwie to pełzający zamach stanu, za które Beata Szydło powinna dostać 12 lat.

Moim zdaniem Macierewicz to agent sowiecki / rosyjski i za aferę Caracali powinien zostać skazany przez Trybunał Stanu.

Autobus Czerwon
Posty: 2341
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 paź 2019, 12:07

Przecież po otwarciu metra na Targówek też nie ma żadnych zmian w układzie linii cmentarnych, więc tym bardziej nic nie będzie zmieniane po otwarciu jakiejś stacji kolejowej.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 1950
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 26 paź 2019, 16:10

Nie pamiętam jak wygląda dokładnie tam układ przystanków, ale niektóre linie powinny mieć dodany przystanek w rejonie stacji.

ashir
Posty: 25753
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 paź 2019, 17:05

fraktal pisze:
25 paź 2019, 20:34
Ale siedzenia mają tak umieszczone, że jedna osoba może zająć bez trudu oba - wszystkie są obok siebie z dostępem tylko z jednej strony. Natomiast Scania ma najlepszy stosunek długości rzeźni do liczby wygodnych siedzeń. Co do jej istnienia, zachęcam Organizatora do jej zlikwidowania, to zobaczy wówczas co będzie się działo w tramwajach 1 listopada. :twisted: Sporo osób podjeżdża tą linią dwa przystanki na przykład ze Staniewickiej do Ronda Żaba do dalszych przesiadek, ale tacy pasażerowie muszą się gdzieś także zmieścić przecież.
Do podjeżdżania ze Staniewickiej do Ronda Żaby to są tramwaje, które w tych dniach odbijają się jeden od drugiego, zresztą do tramwaju jest bliżej niż do autobusu. W tym dniach na Odrowąża będzie kursowało aż 7 linii tramwajowych (1, 3, 4, 25, C1, C4, C6) w tym część linii co 7,5 minuty! Dlatego ja się nie dziwię marnej frekwencji w C76. Szkoda posyłać puste wozy aż do Centrum. Kiedyś na upartego rozważałem skrócenie do Metro Szwedzka, ale to tak na siłę. ;)
KwZ pisze:
26 paź 2019, 11:17
Czy w związku z tym planowane są jakieś zmiany w sieci cmentarek? Dwa posty wyżej widzę wzmiankę o funkcjonowaniu linii przez zaszłość historyczną, to nie wróży dobrze...
Czemu nie dobrze? Jako zwolennik reform za czasów dyrektora Ruty uważam Wszystkich Świętych za wyjątek, kiedy to wręcz nie należy zmieniać tego co od wielu lat doskonale funkcjonuje. Oczywiście dopóki pasażerowie nadal chętnie z tych linii korzystają. ;) Czyli C10 na trasie: Królewska - Cm. Północny-Brama Zach. z powodu słabej frekwencji poległo na rzecz kursującego C40 ze stacji metra Młociny, ale jednocześnie nadal kursuje C42 na trasie: Królewska - Cm. Północny-Brama Gł., które nadal cieszy się zainteresowaniem i funkcjonuje razem z C09 ze stacji metra Młociny. :)

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3258
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: ZH 8048

Post autor: Dantte » 26 paź 2019, 17:19

Brak jakichkolwiek zmian w układzie linii cmentarnych po uruchomieniu metra na Targówek to albo skrajna nieprofesjonalnosc i marnowanie pieniędzy, albo zwykłe lenistwo
sitzplotz ide tram i warschau? s'hät solangs hät, aber nur achtzäh
2 3 9 10 14 24 31 33 72 80 83 89 S2 S6 S7 S8 S9 S14 S15 S16 S19 S21 S24

ashir
Posty: 25753
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 paź 2019, 17:25

Autobus Czerwon pisze:
26 paź 2019, 12:07
Przecież po otwarciu metra na Targówek też nie ma żadnych zmian w układzie linii cmentarnych, więc tym bardziej nic nie będzie zmieniane po otwarciu jakiejś stacji kolejowej.
Jest symboliczna zmiana, C20 zamiast przez Handlową to pojedzie przez Ossowskiego i zatrzyma się na Metro Targówek Mieszkaniowy. ;) Teoretycznie C76 mogłoby się zatrzymać na Metro Szwedzka, ale równie dobrze można wsiąść do tej linii lub tramwajów na Dw. Wileńskim.
MJ pisze:
26 paź 2019, 16:10
Nie pamiętam jak wygląda dokładnie tam układ przystanków, ale niektóre linie powinny mieć dodany przystanek w rejonie stacji.
Wystarczy zajrzeć do ulotki. Linie cmentarne nie mają przystanków między Powązkami-IV Bramą, a Powązkami-Cm. Wojskowym. Nie, nie powinny tam stawać linie cmentarne dla potencjalnej przesiadki z pociągu kursującego w tych dniach raz na godzinę. Dla takich osób wystarczy 180, które i tak w tych dniach ma zwiększoną częstotliwość...
Dantte pisze:
26 paź 2019, 17:19
Brak jakichkolwiek zmian w układzie linii cmentarnych po uruchomieniu metra na Targówek to albo skrajna nieprofesjonalnosc i marnowanie pieniędzy, albo zwykłe lenistwo
Rozmawialiśmy już o tym. Bez zmiany organizacji ruchu to ja nie widzę możliwości zmian i wykorzystania stacji Trocka na wzór stacji Młociny. :-k

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17172
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 paź 2019, 17:32

Dantte pisze:
26 paź 2019, 17:19
Brak jakichkolwiek zmian w układzie linii cmentarnych po uruchomieniu metra na Targówek to albo skrajna nieprofesjonalnosc i marnowanie pieniędzy, albo zwykłe lenistwo
Może i lenistwo ale... Z Kołowej masz ok. 700m, zaś w metra Trocka ok. 1,2km. Chyba w Wyborczej był fragment, że jakby Borzymowska była otwarta dla autobusów to można pomyśleć o jakimś wahadle autobusowym z metra. No ale nie przegonisz straganiarzy z Borzymowskiej i Wincentego. Szczególnie, ze 1.11 to tam i ruch pieszych powoduje, że jest ciasno i niebezpieczne.
Powiesz, że 1,2km od metra to niedaleko, ale wiadomo jacy teraz są pasażerowie... Zresztą zaraz się pojawi opinia, że dla starszych to za daleko z metra, a oni wolą autobus bo nie muszą chodzić po schodach.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 9415
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 paź 2019, 17:36

Imo istniejące przystanki przy PKP Powązki powinny być skorygowane, ale już po Wszystkich Świętych. EoT
Nielegalne zmiany w sądownictwie to pełzający zamach stanu, za które Beata Szydło powinna dostać 12 lat.

Moim zdaniem Macierewicz to agent sowiecki / rosyjski i za aferę Caracali powinien zostać skazany przez Trybunał Stanu.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3258
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: ZH 8048

Post autor: Dantte » 26 paź 2019, 17:45

SławekM pisze:
26 paź 2019, 17:32
Dantte pisze:
26 paź 2019, 17:19
Brak jakichkolwiek zmian w układzie linii cmentarnych po uruchomieniu metra na Targówek to albo skrajna nieprofesjonalnosc i marnowanie pieniędzy, albo zwykłe lenistwo
Może i lenistwo ale... Z Kołowej masz ok. 700m, zaś w metra Trocka ok. 1,2km. Chyba w Wyborczej był fragment, że jakby Borzymowska była otwarta dla autobusów to można pomyśleć o jakimś wahadle autobusowym z metra. No ale nie przegonisz straganiarzy z Borzymowskiej i Wincentego. Szczególnie, ze 1.11 to tam i ruch pieszych powoduje, że jest ciasno i niebezpieczne.
Powiesz, że 1,2km od metra to niedaleko, ale wiadomo jacy teraz są pasażerowie... Zresztą zaraz się pojawi opinia, że dla starszych to za daleko z metra, a oni wolą autobus bo nie muszą chodzić po schodach.
Jest winda, chyba wszyscy o tym wiedzą. Przecież tam ludzie będą specjalnie czekali na C27 (o ile będzie stawało). Linia okrezna Trocka - Goscieradowska - Kolowa - Handlowa - Pratulinska by calkowicie wystarczyla, z postojami na petli. Ale nie, beda sie odbijaly przeguby od siebie na C27.
A na Borzymowskiej to ja straganiarzy duzo nie widzialem nigdy. Na Wincentego owszem.
sitzplotz ide tram i warschau? s'hät solangs hät, aber nur achtzäh
2 3 9 10 14 24 31 33 72 80 83 89 S2 S6 S7 S8 S9 S14 S15 S16 S19 S21 S24

Georg
Posty: 4851
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: Georg » 26 paź 2019, 19:13

Dantte pisze:
26 paź 2019, 17:19
Brak jakichkolwiek zmian w układzie linii cmentarnych po uruchomieniu metra na Targówek to albo skrajna nieprofesjonalnosc i marnowanie pieniędzy, albo zwykłe lenistwo
Przyzwyczajenia ludzi trudno zmienić. Chociaż faktycznie raz na rok pasażerowie i tak sprawdzają trasy linii cmentarnych (trudno żeby pamiętali rozkłady z zeszłego roku).

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23149
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 26 paź 2019, 19:26

Gościeradowska? Bardzo bardzo odważna koncepcja. Szczególnie że Kołowa jest de facto nieprzejezdna. Trocka jest za blisko i za daleko jednocześnie.
Natomiast nie dziwię się, że nic nie robiono z cmentarkami. Po pierwsze, to jednak trochę specyficzny dzień i target. C42 wciąż przecież żyje. Po drugie, C10 też jedne Świeczki Z Mlocinami przeżyło. Tu nie ma potrzeby robić gwałtownych rewolucji.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 25753
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 paź 2019, 19:50

Poza tym Dantte cały czas odrzuca istnienie innych linii cmentarnych (międzycmentarne C11 czy C13 i tak zawsze będzie istniało), więc kryterium uliczne musi być na tyle uniwersalne, aby wszystkie linie cmentarne mogły z niego skorzystać.

ODPOWIEDZ