Rozkłady tramwajowe (2020)

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3303
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: ZH 8048

Rozkłady tramwajowe (2020)

Post autor: Dantte » 03 gru 2019, 12:01

Nie chcąc zawieszać dyskusji w poprzednim temacie 2018/2019...
Warszawa: W niedziele niehandlowe komunikacja rzadziej. 25 mln zł oszczędności.

W skrócie: czekają nas cięcia tramwajów w DŚ do 20 minut. :lol: #-o Pan z ZTM wskazuje to jako "zmiany kosmetyczne" :^o
es isch eifach luschtig wie ma sich mit jedi witeri öv entschidig i warschau vo weschte entfernet
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 5 9 10 14 24 31 33 72 80 83 89 S2 S6 S7 S8 S9 S14 S15 S16 S19 S21 S24 IR36

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23250
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 03 gru 2019, 12:10

Radio Erewań.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 2388
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 gru 2019, 12:18

Może niech komunikacja w niedziele w ogóle zostanie zawieszona? Już obecnie jest tak tragiczna, że o wiele szybciej jest samochodem lub rowerem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25097
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 03 gru 2019, 12:23

Jak postulowałem, że komunikacja w sobotę wieczorem powinna jeździć częściej niż w niedziele o świcie, to miałem nieco co innego na myśli.
so wait for me at niemandswasser
as i watch the flowers bloom
and trail the horseflies as they scream
the songs we'll never know

it shines we're all dust
and then it shines
WE'RE. ALL. DUST.

Stary Pingwin
Posty: 4886
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 gru 2019, 12:30

Chodzi o niedziele niehandlowe, w które społeczeństwo mniej się snuje po mieście. Jest to fakt autentyczny. Tak samo ruch pojazdów komunikacji miejskiej powinien być ograniczony w dni świąteczne przed południem.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24595
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 gru 2019, 12:47

Żeby ci, którzy samochodu nie mają, w końcu go kupili? Ja tej decyzji jestem coraz bliższy po każdej Wigilii, jak Wigilia będzie w każdą niedzielę, to w końcu ją podejmę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 4886
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 gru 2019, 12:59

Przecież od dawna w niedzielę część brygad wyjeżdża około 11. W tę Wigilię pracuję do późna, zawiozę Ciebie wraz z rodziną. I odwiozę.
U mnie autobus zwija się we Wigilię o 17, a w święta rano jeździ jedna brygada, od południa dwie. Ale ja mieszkam na wsi.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23250
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 03 gru 2019, 13:07

Glonojad pisze:
03 gru 2019, 12:47
Żeby ci, którzy samochodu nie mają, w końcu go kupili? Ja tej decyzji jestem coraz bliższy po każdej Wigilii, jak Wigilia będzie w każdą niedzielę, to w końcu ją podejmę.
Chyba w całych Niemczech standardem wigilijnym jest przejście na sieć nocną. U nas też się to powinno robić i tylko gdzieniegdzie uzupełniać elementami sieci dziennej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24595
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 gru 2019, 13:15

Standardem w Niemczech jest udział TZ w podziale zadań przewozowych na poziomie 30%. Stać nas?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

lumx
Posty: 142
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 03 gru 2019, 13:36

Ciekawe jak będzie wyglądała koordynacja, skoro tylko część linii ma jeździć co 20 minut w niedziele.

mb112
Posty: 408
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 03 gru 2019, 13:47

A nie wystarczyłoby po prostu wydłużyć godzin kursowania komunikacji nocnej w niedzielę do 8-9 rano a w zamian później uruchamiać większość dziennych ? Zawsze to jakaś oszczędność by była, a o takich porach faktycznie mało kto jeździ. Rozkłady dzienne niedzielne od 4.30 to chyba przesada, kto tak wcześnie wstaje w weekend ?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5844
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 gru 2019, 13:57

Czym innym jest późniejsze uruchamianie, a czym innym częstotliwość 20'. Jeśli to ma tak wyglądać, to już lepiej te dziady w ogóle zawiesić, a dzięki temu przynajmniej nie ciąć godzin i taktu tym sensownym liniom.

Paweł D.
Posty: 3887
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 03 gru 2019, 14:28

mb112 pisze:
03 gru 2019, 13:47
A nie wystarczyłoby po prostu wydłużyć godzin kursowania komunikacji nocnej w niedzielę do 8-9 rano a w zamian później uruchamiać większość dziennych ?
Nie, bo komunikacja nocna jest zupełnie inaczej zorganizowana niż dzienna. I nie bardzo sobie wyobrażam, nawet w niedzielę ok. 8 rano autobusu nocnego na Jana Pawła II czy Broniewskiego co 25-30 minut - w zamian za tramwaj.
Emyl pisze:
03 gru 2019, 13:57
Czym innym jest późniejsze uruchamianie, a czym innym częstotliwość 20'. Jeśli to ma tak wyglądać, to już lepiej te dziady w ogóle zawiesić, a dzięki temu przynajmniej nie ciąć godzin i taktu tym sensownym liniom.
A co innego jeszcze praktyka. Delikatnie tylko przypomnę (bo to nudne), że od paru lat ZTM nie daje rady sensownie ułożyć (skoordynować) wieczornych kursów 17 i 33 na JPII.

man1956
Posty: 898
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 03 gru 2019, 16:11

Piszecie tu dużo o tramwajach, a przecież we wspomnianym artykule mowa jest o kilkudziesięciu liniach, a więc w dużej mierze także autobusowych.
Tramwaje już od dłuższego czasu "ćwiczą" rozkłady niedzielne, a autobusy nie. I tu dopiero może zacząć się zabawa, bo na większości linii autobusowych docelowa częstotliwość świąteczna zaczyna się już od godz. 7.00 (a nie, jak w tramwajach, od 11.00).

michael112
Posty: 1535
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 gru 2019, 22:24

A mnie ten pomysł zupełnie nie dziwi. W tej kwestii jeśli ktoś ma pretensje, to do rządu że wprowadził zakaz handlu.
Wręcz sam się zastanawiałem nad tym, żeby w niedziele niehandlowe i dni świąteczne przejść w tramwajach na całej sieci na takt 10/20. Moźna zresztą wytypować ze dwie, trzy linie które na codzień kursują co 8/12/15, żeby w niedziele niehandlowe miały zasilenia do co 10' w środku dnia w postaci maratonów - jako rekompensata za to że większość kursowałaby co 20'.
Jeśli chodzi o autobusy, to tego nie rozważałem, niech ZTM przedstawi konkretne propozycje to będzie się komentować.
W niedziele handlowe rozkłady sobotnie - ten pomysł popieram, nie będzie wymówek że coś się w te dni obcina. Tylko jak coś to już bym nie robił problemu z tym że wyższa częstotliwość tramwajowa w niedziele handlowe zacznie się około 7:00 jak w soboty, a nie około 11:00 jak obecnie, bo to tylko 7 dni w roku, nie opłaca się robić osobnych rozkładów.
No i wypadałoby sprecyzować, w jaki sposób wykorzystane zostaną zaoszczędzone pieniądze. Może dla odmiany nieco podwyższyć częstotliwość w soboty dla wybranych linii?

ODPOWIEDZ