Rozkłady tramwajowe (2020)

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3357
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: ZH 8048

Rozkłady tramwajowe (2020)

Post autor: Dantte » 03 gru 2019, 12:01

Nie chcąc zawieszać dyskusji w poprzednim temacie 2018/2019...
Warszawa: W niedziele niehandlowe komunikacja rzadziej. 25 mln zł oszczędności.

W skrócie: czekają nas cięcia tramwajów w DŚ do 20 minut. :lol: #-o Pan z ZTM wskazuje to jako "zmiany kosmetyczne" :^o
chönsch verstaa, chömm mer rede. chönsch nöd, hasch besser ufzhöre
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 5 9 10 14 24 31 33 72 80 83 89 S2 S6 S7 S8 S9 S14 S15 S16 S19 S21 S24 IR36

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23383
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 03 gru 2019, 12:10

Radio Erewań.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 2540
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 gru 2019, 12:18

Może niech komunikacja w niedziele w ogóle zostanie zawieszona? Już obecnie jest tak tragiczna, że o wiele szybciej jest samochodem lub rowerem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25307
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser
Kontakt:

Post autor: fik » 03 gru 2019, 12:23

Jak postulowałem, że komunikacja w sobotę wieczorem powinna jeździć częściej niż w niedziele o świcie, to miałem nieco co innego na myśli.
A poza tym uważam, że 184 musi jeździć przez ZP BW1920.

Stary Pingwin
Posty: 5010
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 gru 2019, 12:30

Chodzi o niedziele niehandlowe, w które społeczeństwo mniej się snuje po mieście. Jest to fakt autentyczny. Tak samo ruch pojazdów komunikacji miejskiej powinien być ograniczony w dni świąteczne przed południem.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 gru 2019, 12:47

Żeby ci, którzy samochodu nie mają, w końcu go kupili? Ja tej decyzji jestem coraz bliższy po każdej Wigilii, jak Wigilia będzie w każdą niedzielę, to w końcu ją podejmę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5010
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 gru 2019, 12:59

Przecież od dawna w niedzielę część brygad wyjeżdża około 11. W tę Wigilię pracuję do późna, zawiozę Ciebie wraz z rodziną. I odwiozę.
U mnie autobus zwija się we Wigilię o 17, a w święta rano jeździ jedna brygada, od południa dwie. Ale ja mieszkam na wsi.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23383
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Post autor: pawcio » 03 gru 2019, 13:07

Glonojad pisze:
03 gru 2019, 12:47
Żeby ci, którzy samochodu nie mają, w końcu go kupili? Ja tej decyzji jestem coraz bliższy po każdej Wigilii, jak Wigilia będzie w każdą niedzielę, to w końcu ją podejmę.
Chyba w całych Niemczech standardem wigilijnym jest przejście na sieć nocną. U nas też się to powinno robić i tylko gdzieniegdzie uzupełniać elementami sieci dziennej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 gru 2019, 13:15

Standardem w Niemczech jest udział TZ w podziale zadań przewozowych na poziomie 30%. Stać nas?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

lumx
Posty: 142
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 03 gru 2019, 13:36

Ciekawe jak będzie wyglądała koordynacja, skoro tylko część linii ma jeździć co 20 minut w niedziele.

mb112
Posty: 475
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 03 gru 2019, 13:47

A nie wystarczyłoby po prostu wydłużyć godzin kursowania komunikacji nocnej w niedzielę do 8-9 rano a w zamian później uruchamiać większość dziennych ? Zawsze to jakaś oszczędność by była, a o takich porach faktycznie mało kto jeździ. Rozkłady dzienne niedzielne od 4.30 to chyba przesada, kto tak wcześnie wstaje w weekend ?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5956
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 03 gru 2019, 13:57

Czym innym jest późniejsze uruchamianie, a czym innym częstotliwość 20'. Jeśli to ma tak wyglądać, to już lepiej te dziady w ogóle zawiesić, a dzięki temu przynajmniej nie ciąć godzin i taktu tym sensownym liniom.

Paweł D.
Posty: 3984
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Paweł D. » 03 gru 2019, 14:28

mb112 pisze:
03 gru 2019, 13:47
A nie wystarczyłoby po prostu wydłużyć godzin kursowania komunikacji nocnej w niedzielę do 8-9 rano a w zamian później uruchamiać większość dziennych ?
Nie, bo komunikacja nocna jest zupełnie inaczej zorganizowana niż dzienna. I nie bardzo sobie wyobrażam, nawet w niedzielę ok. 8 rano autobusu nocnego na Jana Pawła II czy Broniewskiego co 25-30 minut - w zamian za tramwaj.
Emyl pisze:
03 gru 2019, 13:57
Czym innym jest późniejsze uruchamianie, a czym innym częstotliwość 20'. Jeśli to ma tak wyglądać, to już lepiej te dziady w ogóle zawiesić, a dzięki temu przynajmniej nie ciąć godzin i taktu tym sensownym liniom.
A co innego jeszcze praktyka. Delikatnie tylko przypomnę (bo to nudne), że od paru lat ZTM nie daje rady sensownie ułożyć (skoordynować) wieczornych kursów 17 i 33 na JPII.

man1956
Posty: 924
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 03 gru 2019, 16:11

Piszecie tu dużo o tramwajach, a przecież we wspomnianym artykule mowa jest o kilkudziesięciu liniach, a więc w dużej mierze także autobusowych.
Tramwaje już od dłuższego czasu "ćwiczą" rozkłady niedzielne, a autobusy nie. I tu dopiero może zacząć się zabawa, bo na większości linii autobusowych docelowa częstotliwość świąteczna zaczyna się już od godz. 7.00 (a nie, jak w tramwajach, od 11.00).

michael112
Posty: 1694
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 gru 2019, 22:24

A mnie ten pomysł zupełnie nie dziwi. W tej kwestii jeśli ktoś ma pretensje, to do rządu że wprowadził zakaz handlu.
Wręcz sam się zastanawiałem nad tym, żeby w niedziele niehandlowe i dni świąteczne przejść w tramwajach na całej sieci na takt 10/20. Moźna zresztą wytypować ze dwie, trzy linie które na codzień kursują co 8/12/15, żeby w niedziele niehandlowe miały zasilenia do co 10' w środku dnia w postaci maratonów - jako rekompensata za to że większość kursowałaby co 20'.
Jeśli chodzi o autobusy, to tego nie rozważałem, niech ZTM przedstawi konkretne propozycje to będzie się komentować.
W niedziele handlowe rozkłady sobotnie - ten pomysł popieram, nie będzie wymówek że coś się w te dni obcina. Tylko jak coś to już bym nie robił problemu z tym że wyższa częstotliwość tramwajowa w niedziele handlowe zacznie się około 7:00 jak w soboty, a nie około 11:00 jak obecnie, bo to tylko 7 dni w roku, nie opłaca się robić osobnych rozkładów.
No i wypadałoby sprecyzować, w jaki sposób wykorzystane zostaną zaoszczędzone pieniądze. Może dla odmiany nieco podwyższyć częstotliwość w soboty dla wybranych linii?

ODPOWIEDZ