Organizacja transportu publicznego w trakcie epidemii COVID-19
: 25 mar 2020, 0:16
ZTM spał przez tydzień - w tym czasie po Warszawie kursowały setki praktycznie całkowicie pustych tramwajów i autobusów (o metrze się nie wypowiadam, bo w nim bywam "od wielkiego dzwonu"), po tygodniu stwierdził, że ograniczy komunikację do rozkładu sobotniego (na znacznej części linii jest to rozkład świąteczny/niedzielny, bo stricte sobotni ma nie tak znowu wiele), a tymczasem obecnie, po tych zmianach utrzymuje i wysyła REZERWY w razie gdyby gdzieś był tłok, zamiast przekierowywać tabor, który kursuje po mieście niepotrzebnie, a ponadto nie informuje już na bieżąco o wprowadzanych zmianach, za wyjątkiem linii 707 i remontów przystanków. Wysłałem zatem następujące zapytanie poprzez portal 19115:
"Opis zgłoszenia: Pytanie do Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy i Zarządu Transportu Miejskiego: DLACZEGO Zarząd Transportu Miejskiego zaprzestał informowania o zmianach w kursowaniu komunikacji miejskiej NA BIEŻĄCO, podczas gdy zmiany SĄ (w/g tegoż Zarządu) wprowadzane na bieżąco. Ostatnia informacja o kursowaniu komunikacji miejskiej w/g rozkładu sobotniego bez ŻADNYCH późniejszych zmian pochodzi z POPRZEDNIEGO tygodnia i nie jest uzupełniana o zachodzące po doświadczeniach poniedziałkowych zmiany i zasilenia (m.in. mowa była o linii 160 i innych liniach, na które są wysyłane dodatkowe pojazdy lub których plan ulega zmianom). DLACZEGO na jednych liniach są stosowane zasilenia, a na innych jeździ prze Centrum Warszawy niepotrzebny, pusty tabor lub przewożący po 2-3 osoby (dotyczy zarówno przejeżdżających przez Centrum tramwajów jak i autobusów, w tym linii 4, 7, 9, 15, 22, 35, 131, 158, 520, 521 (skrócenie), 522, 525). Jakie problemy stwarza stworzenie rozkładów specjalnych dla linii, na których pojazdy przewożą powietrze nawet w popołudniowych godzinach szczytu przy kursowaniu w/g rozkładu soboty lub święta. Oczekuję WIĄŻĄCEJ odpowiedzi odnośnie kursowania całkowicie pustych pojazdów po mieście i aktualizowania komunikatów na stronie WTP NA BIEŻĄCO przez zarabiających niemałe pieniądze urzędników ZTM - można przecież robić to ZDALNIE z domu."
Teraz oczekuję odpowiedzi i tak, wiem - to na tym portalu jest kij w mrowisko lub ban, ale tam pracują ludzie, którym dobrze płacą niezależnie od tego czy pracują jak należy, czy nie, więc niech się wreszcie w obliczu kryzysu wezmą do roboty, bo na codzień są wyspecjalizowani w zmienianiu tras o metry (ostatnio i obecnie Górczewska/Płocka) i przesuwaniu przystanków o 30 metrów (wiele innych), zatem skoro przesuwane przystanków o 30 m jest tak ważne, że wymaga publikowania komunikatów z kilkudniowym wyprzedzeniem, to dodanie brygad na jakąś istotną linię w porannym szczycie też takim komunikatem powinno skutkować, podobnie jak ich zdjęcie z linii bez frekwencji.
"Opis zgłoszenia: Pytanie do Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy i Zarządu Transportu Miejskiego: DLACZEGO Zarząd Transportu Miejskiego zaprzestał informowania o zmianach w kursowaniu komunikacji miejskiej NA BIEŻĄCO, podczas gdy zmiany SĄ (w/g tegoż Zarządu) wprowadzane na bieżąco. Ostatnia informacja o kursowaniu komunikacji miejskiej w/g rozkładu sobotniego bez ŻADNYCH późniejszych zmian pochodzi z POPRZEDNIEGO tygodnia i nie jest uzupełniana o zachodzące po doświadczeniach poniedziałkowych zmiany i zasilenia (m.in. mowa była o linii 160 i innych liniach, na które są wysyłane dodatkowe pojazdy lub których plan ulega zmianom). DLACZEGO na jednych liniach są stosowane zasilenia, a na innych jeździ prze Centrum Warszawy niepotrzebny, pusty tabor lub przewożący po 2-3 osoby (dotyczy zarówno przejeżdżających przez Centrum tramwajów jak i autobusów, w tym linii 4, 7, 9, 15, 22, 35, 131, 158, 520, 521 (skrócenie), 522, 525). Jakie problemy stwarza stworzenie rozkładów specjalnych dla linii, na których pojazdy przewożą powietrze nawet w popołudniowych godzinach szczytu przy kursowaniu w/g rozkładu soboty lub święta. Oczekuję WIĄŻĄCEJ odpowiedzi odnośnie kursowania całkowicie pustych pojazdów po mieście i aktualizowania komunikatów na stronie WTP NA BIEŻĄCO przez zarabiających niemałe pieniądze urzędników ZTM - można przecież robić to ZDALNIE z domu."
Teraz oczekuję odpowiedzi i tak, wiem - to na tym portalu jest kij w mrowisko lub ban, ale tam pracują ludzie, którym dobrze płacą niezależnie od tego czy pracują jak należy, czy nie, więc niech się wreszcie w obliczu kryzysu wezmą do roboty, bo na codzień są wyspecjalizowani w zmienianiu tras o metry (ostatnio i obecnie Górczewska/Płocka) i przesuwaniu przystanków o 30 metrów (wiele innych), zatem skoro przesuwane przystanków o 30 m jest tak ważne, że wymaga publikowania komunikatów z kilkudniowym wyprzedzeniem, to dodanie brygad na jakąś istotną linię w porannym szczycie też takim komunikatem powinno skutkować, podobnie jak ich zdjęcie z linii bez frekwencji.