Program unijny FENIKS
: 19 cze 2021, 9:30
Nowy temat bo nie znalazłem odpowiedniego integrującego całość komunikacji
Wczorajszej nocy opublikowano projekt programu FENIKS (zastępującego w budżecie 2021-2027 wcześniej istniejący program Infrastruktura i Środowisko).
Nie wygląda źle.
- Infrastruktura czystego transportu miejskiego 5,04 mld zł
- Tabor czystego transportu miejskiego 1,61 mld zł
- Cyfryzacja transportu miejskiego 300 mln zł
Razem 7 mld zł
Jeśli utrzymane zostaną sposoby podziału środków pomiędzy aglomeracje znane z poprzedniego budżetu
to na Warszawę przypadnie około 1,15 mld zł (w tym ok 850 mln zł na infrastrukturę i ok 300 mln zł na tabor).
I teraz dyskusja - czy z tego coś zgarnie metro?
Wczorajszej nocy opublikowano projekt programu FENIKS (zastępującego w budżecie 2021-2027 wcześniej istniejący program Infrastruktura i Środowisko).
Nie wygląda źle.
PRIORYTET III: Transport miejski
Cel szczegółowy 2.8 Wspieranie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej jako elementu transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej
W związku z powyższym, w zakresie publicznego transportu zbiorowego w miastach wsparcie finansowe będzie przeznaczone dla inwestycji w infrastrukturę i tabor szynowy publicznego transportu zbiorowego, węzły przesiadkowe, miejskie systemy ITS dla uprzywilejowania, usprawnienia usług publicznego transportu miejskiego, rozwiązania IT. W ramach realizowanych projektów transportu publicznego możliwe będzie też sfinansowanie wydatków związanych z obsługą i integracją usług transportu publicznego dostosowanego do potrzeb wszystkich użytkowników (zaplecza techniczne dla taboru, dostosowanie infrastruktury miejskiej do obsługi transportu publicznego i pasażerów, infrastruktura wspierająca rozwój aktywnej mobilności i mikromobilności).
Możliwe będzie także finansowanie przygotowania kompleksowych dokumentów o randze strategicznej, opracowywanych i wdrażanych przez władze miast i podmioty zaangażowane w realizację miejskiej polityki transportowej. Stanowią one narzędzie ułatwiające planowanie, uwzględniające szerszy niż transport kontekst funkcjonowania miasta i perspektywę długookresową. Wsparcie będzie dedykowane miastom wojewódzkim i ich obszarom funkcjonalnym z wyłączeniem obszaru Polski Wschodniej.
W przypadku celu 2.8, wsparcie obejmie inwestycje realizowane na obszarach ZIT miast wojewódzkich.
Kwotowo w złotówkach (przy zgrubnym przeliczniku 1 € = 4 zł) daje to2.3.1.8 INDYKATYWNY PODZIAŁ ALOKACJI UE WEDŁUG RODZAJU INTERWENCJI
- Infrastruktura czystego transportu miejskiego 1 260 000 000
- Tabor czystego transportu miejskiego 402 500 000
- Cyfryzacja transportu miejskiego 87 500 000
Razem 1 750 000 000 mld Euro
- Infrastruktura czystego transportu miejskiego 5,04 mld zł
- Tabor czystego transportu miejskiego 1,61 mld zł
- Cyfryzacja transportu miejskiego 300 mln zł
Razem 7 mld zł
Jeśli utrzymane zostaną sposoby podziału środków pomiędzy aglomeracje znane z poprzedniego budżetu
to na Warszawę przypadnie około 1,15 mld zł (w tym ok 850 mln zł na infrastrukturę i ok 300 mln zł na tabor).
I teraz dyskusja - czy z tego coś zgarnie metro?