Strona 1 z 1

Linia 213: Reda - Hel

: 17 gru 2021, 12:41
autor: Emyl
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ja ... 00557.html

W związku z planowaną od X czasu elektryfikacją linii, mam pytanie do kolejowych specjalistów Wawkomu o kwestię sieci w obszarach zalesionych - jak się do tego mają przepisy kolejowe? Trzeba powycinać drzewa?

Linia 213: Reda - Hel

: 17 gru 2021, 13:34
autor: kveld
Zasadniczo tu: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/downlo ... 201247.pdf nie ma rozróżnienia na linie zelektryfikowane i niezelektryfikowane. Pytanie tylko, czy linia 213 nie korzysta przypadkiem aktualnie z odstępstwa od przepisów, które będzie nieadekwatne przy elektryfikacji...

Linia 213: Reda - Hel

: 17 gru 2021, 14:34
autor: Emyl
No dobra, a jak to wygląda w praktyce? Bez wycinek chyba by się nie obyło, bo inaczej za chwilę ta sieć byłaby zrujnowana :term:

Linia 213: Reda - Hel

: 17 gru 2021, 14:44
autor: kveld
W praktyce zdecydowanie bez wycinek się nie obędzie - skali nie potrafię ocenić, bo nie wiem, ile wycięto w ostatnim czasie (na ile linia jest zgodna z aktualnymi przepisami wskazanego przeze mnie rozporządzenia).

Linia 213: Reda - Hel

: 17 gru 2021, 17:57
autor: kajo
Tak z innej paki, na ile realny jest wariant 4? Bo wygląda bardzo dobrze. Może będzie można wziąć rower ze sobą.

Linia 213: Reda - Hel

: 17 gru 2021, 19:36
autor: Emyl
Podejrzewam, że tak samo jak pozostałe - może za 15 lat :term:

Linia 213: Reda - Hel

: 27 gru 2021, 17:06
autor: a/p TALENT
Stadler i Newag już ćwiczą wariant pociągów o napędzie hybrydowym. Historia lubi się powtarzać, przed wojną na tej linii kursowały dawne pruskie zespoły akumulatorowe Wittfelda.