Czasy przejazdu - 2022–2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25332
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 lip 2023, 22:40

Czas przejazdu między pojedynczymi przystankami raczej nie stanowi mojego obiektu zainteresowania.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 lip 2023, 1:07

marcelek pisze:
23 lip 2023, 1:30
Muszę zwrócić uwagę na te tramwaje ale autobusy są usprawiedliwione ;)
To tak średnio są usprawiedliwione, bo na wyświetlaczach 190 w wersji do Górczewskiej nie różni się niczym od 190 w wersji do Znanej.
Bywalec pisze:
23 lip 2023, 10:35
fraktal pisze:
23 lip 2023, 9:23
Motorniczy może zawsze ustawić kurs skrócony ręcznie w Swingach a że nikomu się nie chce i nikt tego nie wymaga....
Kiedyś tu na forum przy podobnej dyskusji przeczytałem, że motorniczy jest od prowadzenia tramwaju a nie zabawy na ekraniku i każdorazowym ustawianiu czegoś co powinno zmieniać się automatycznie. I ja się z tym zgadzam. Zresztą to nie jest dobre rozwiązanie bo nie w każdym pojeździe da się ustawić kurs skrócony zaznaczając ostatni przystanek na liście do wyboru.
A nawet tam gdzie jest to możliwe to nie jest dobre rozwiązanie bo to, że przykładowo dwóch motorniczych będzie ręcznie ustawiać a pozostałych 20 już nie spowoduje chaos. Bo jednego dnia pasażer trafi na prawidłowo oznaczony kurs skrócony a następnego dnia nie i nie będzie chciał wyjść albo i poleci wiązanka w stronę motorniczego, że źle wyświetla trasę. Mimo, że to automat robi za niego. To powinno zostać rozwiązane systemowo.
SU89 pisze:
23 lip 2023, 10:53
To nie jest skuteczne rozwiązanie, bo oberwie szary motorniczy, dlaczego nie ustawił kursu skróconego. Mamy XXI wiek, to powinno dziać się automatycznie. No dobra, w sumie nie, to tylko Warszawa...
To ręczne ustawianie doprowadza do chaosu, jak na 33, gdzie w stronę krańca Piaski już widziałem kilka wariantów:
a) 33 PIASKI
b) 33 PIASKI TRASA ZMIENIONA
c) 33 PIASKI KURS SKRÓCONY
oraz jakiegoś ananasa z najlepszym niczym przy awaryjnym objeździe:
d) 33 PIASKI UWAGA! ZMIANA TRASY

To jest doprawdy fascynujące: kupuje się za - jak to kiedyś mówiono - naprawdę grube hajsiwo MeGa SuPeR UlTrA ExTrA HiPeR DuPeR WyJeBaNe w KoSmOs z WoDoTrYsKaMi iChOleRa WiE CzYm JeSzCzE WyŚwIeTlAcZe przy okazji wykorzystując to do lansu w mediach społecznościowych i rozgłaszając wszem i wobec, że o to nastał postęp i jaka to informacja pasażerska jest w stołecznym zbiorkomie najlepsza od czasów króla Popiela, po czym nie dość, że nie wykorzystuje się wszystkich możliwych opcji systemu, to jeszcze powoduje się, iż SIP jest uboższy niż za czasów cudu techniki w postaci przestarzałych już obecnie wyświetlaczy Buse/R&G z lat z przełomu XX i XXI wieku, a nawet dostarcza mniej informacji pasażerowi niż standardowa dykta i to w czasach, gdzie po ulicach jeżdżą już autonomiczne samochody i pojawienia się chatu GPT. Zasadniczo mam wrażenie, że MeGa SuPeR UlTrA ExTrA HiPeR DuPeR WyJeBaNe w KoSmOs z WoDoTrYsKaMi iChOleRa WiE CzYm JeSzCzE WyŚwIeTlAcZe mają służyć tylko dla lansu w socialmediach, a potem jak już nowy tabor wyjedzie na ulice, to każdy ma w nosie albo nawet w części ciała służącej do defekacji, czy one w ogóle działają, tak jakby umieszczenie zdjęć na facebooku lub innym instagramie było najważniejszym celem.
Paweł D. pisze:
23 lip 2023, 10:42
Są na forum jeszcze koledzy dziennikarze? Może wysmażyć jakiś artykuł i niech rzecznik się tłumaczy czemu autobusy potrafią mieć dopisek na kwadracie a tramwaje już nie.
Akurat z tym to bym uważał, bo zaraz redaktor O. napisze artykuł będący mentalną masturbacją, jak to kiedyś było wspaniale z rodzinami (chyba patologicznymi) linii i potem wszystkie warianty dostaną tyle nowych numerków, że trzeba będzie poszerzyć zakres numeracji o zakres czterocyfrowy, a MeGa SuPeR UlTrA ExTrA HiPeR DuPeR WyJeBaNe w KoSmOs z WoDoTrYsKaMi iChOleRa WiE CzYm JeSzCzE WyŚwIeTlAcZe w dalszym ciągu będą zawierały gorszy SIP wizualny niż stara poczciwa decha.

A tak w ogóle to domagam się ustanowienia jakiegoś Medalu Wawkomu, bo w historii tego forum chyba jeszcze nikt tak pięknie nie pokolorował literek jak ja :keke:

EDIT był, bo dodałem słowo wyświetlacze. Wcześniej zapomniałem.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Stary Pingwin
Posty: 5807
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 24 lip 2023, 9:40

pawcio pisze:
23 lip 2023, 19:51
Nie trzeba nawet odejmować. Jest 0 od jakiegoś czasu.
Jestem w stanie zrozumieć ten sam czas odjazdu z pętli, co z przystanku zbiorczego, w przypadku Służewca, Banacha czy Gocławka. Kłóci mi się trochę w przypadku Winnicy, zwłaszcza, że przystanek dla wysiadających i przystanek na pętli dzieli minuta.
miłośnik 13N

Georg
Posty: 5967
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 24 lip 2023, 10:03

Pawcio kiedyś pisał, że odjazd z pętli do pierwszego przystanku to 1 minuta (od 0:00 do 0:59). Pamiętam, że kiedyś się dziwiłem jak 27 z pętli do Sowińskiego ma przejechać w rozkładową minutę.

Stary Pingwin
Posty: 5807
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 24 lip 2023, 10:21

Bo 2 było za dużo.
miłośnik 13N

Georg
Posty: 5967
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 24 lip 2023, 10:39

Teraz już są 2 minuty. I jeszcze dołożyli minutę między Elekcyjną a Wolską.

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 lip 2023, 10:43

pawcio pisze:Czas przejazdu między pojedynczymi przystankami raczej nie stanowi mojego obiektu zainteresowania.
Tylko operacyjnie, bo nie jest dobrze mieć medianę +1 na samym początku.

Wynalazek poza jakimiś mikroszczytami generuje zerowy ruch, dlatego minuta ze Służewca do Postępu wydaje się wystarczająca, a potem dwie do ronda UE, tak dla czystego porządku - skoro na pętli też jest zero, to tu też może być.
ŁK

Stary Pingwin
Posty: 5807
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 24 lip 2023, 10:47

Panie, prawie jak na autobusach- trzy przystanki w jednej minucie.
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 lip 2023, 11:01

Stary Pingwin pisze:Panie, prawie jak na autobusach- trzy przystanki w jednej minucie.
Osiągnęliśmy ponadświetlną szybkość tramwaju :)

I akurat na Marynarskiej to jest prawda.
ŁK

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 627
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 24 lip 2023, 11:03

Chciałbym zauważyć, że temat oznakowania kursów skróconych to jakieś cztery piętra niżej powinien się znajdować, a nie pomiędzy czasami przejazdu.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 lip 2023, 11:06

TranslatorPS pisze:Chciałbym zauważyć, że temat oznakowania kursów skróconych to jakieś cztery piętra niżej powinien się znajdować, a nie pomiędzy czasami przejazdu.
Jego czerwoności, proszę wybaczyć pytanie: a czy aby ten temat nie jest również lekko przeterminowany?
ŁK

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 627
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 24 lip 2023, 11:30

Łukasz pisze:
24 lip 2023, 11:06
TranslatorPS pisze:Chciałbym zauważyć, że temat oznakowania kursów skróconych to jakieś cztery piętra niżej powinien się znajdować, a nie pomiędzy czasami przejazdu.
Jego czerwoności, proszę wybaczyć pytanie: a czy aby ten temat nie jest również lekko przeterminowany?
Poprzedni temat też trwał dwa lata, zaraz się dokona szybkiej zmiany nazwy tematu i problem się zażegna ;)
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25332
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 lip 2023, 13:52

Łukasz pisze:
24 lip 2023, 10:43
pawcio pisze:Czas przejazdu między pojedynczymi przystankami raczej nie stanowi mojego obiektu zainteresowania.
Tylko operacyjnie, bo nie jest dobrze mieć medianę +1 na samym początku.

Wynalazek poza jakimiś mikroszczytami generuje zerowy ruch, dlatego minuta ze Służewca do Postępu wydaje się wystarczająca, a potem dwie do ronda UE, tak dla czystego porządku - skoro na pętli też jest zero, to tu też może być.
Jedno zero mogło być. Albo na wyjeździe z pętli, albo przy Wynalazku (z tej lub tamtej strony). Dwa zera to już by było za dużo.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 24 lip 2023, 23:00

primoż pisze:
24 lip 2023, 1:07
A tak w ogóle to domagam się ustanowienia jakiegoś Medalu Wawkomu, bo w historii tego forum chyba jeszcze nikt tak pięknie nie pokolorował literek jak ja :keke:
Fik już to zrobił opisując gisową mapę WTP. :P
https://wawkom.waw.pl/viewtopic.php?p=1081375#p1081375
Obrazek

primoż
Posty: 3729
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 lip 2023, 23:30

@fik znowu będzie się zastanawiał, czy piszę posty z wnętrza jego mózgu. Może nazwijmy ten medal na cześć ojca założyciela tego forum? :P

Tak w ogóle, czy to jest w porządku, że moderator z innych podforów kontynuuje OT po pisemnej i czerwonej interwencji jednego z moderatorów tego podforum? :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Zablokowany