Rozkłady tramwajowe - 2022

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8366
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 31 sty 2022, 9:16

Ad zjazdy 33.
Czyli mówicie, że co prawda w Wawie jest już całkiem sporo wozów z wyświetlaczami, jest nagłośnienie itd, a przez kilka stron dyskutowaliście o problemach z właściwym oznaczeniem, z nienaturalną trasą 33 itd., bo tramwaj nie może się przebrać na inną linię lub oznaczyć specjalnym (wyjątkowym) oznaczeniem w celu zjazdu do zajezdni, tak?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36640
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 31 sty 2022, 10:10

Tak właśnie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł D.
Posty: 5277
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 31 sty 2022, 10:43

Ba, nawet informacji o trasie zjazdu na tabliczce rozkładowej "niedasię" zamieścić. Choć jeżeli to nie jest zjazd, a kurs wariantowy, to już się czasem da.

Krzysztof_J
Posty: 450
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 02 lut 2022, 1:59

pawcio pisze:
29 sty 2022, 8:44
fraktal pisze:
29 sty 2022, 0:37
To o czym mówisz, to był jeden kurs w ciągu dnia, a tutaj jest tych kursów z sześć. Uważam też, że w takiej sytuacji jak jest teraz, to właśnie motorowi powinni mówić, że skręcają na Babce w lewo (chyba że będą osobne tablice z kursem wariantowym). Oczywiście w praktyce nie będzie ani jednego, ani drugiego. Swrio, yrzeba było puścić to przez Stawki z otablicowaniem jako "zjazd do zajezdni". Niestety tak to jest jak o pasażerach myśli się na końcu.
A co wtedy z 35? Póki co obie relacje skrętne na Muranowskiej działać równocześnie nie mogą. Gdyby to było możliwe, to w ogóle całej tej dyskusji by nie było. Chyba że postulujesz, żeby w trosce o nielicznych pasażerów motorniczowie byli zmuszani do łamania przepisów.
Dlaczego niemożliwe jest uruchomienie świateł dla dwóch relacji skrętnych naraz? Bo jednak to jeżdżenie przez Ratuszową to oprócz zametu dla pasażerów, również generowanie niepotrzebnych kosztów (dodatkowe wozokilometry).
I dlaczego niezgodne z przepisami byłoby skręcanie bez osobnych świateł dla danej relacji, skoro były/są miejsca z taką organizacją ruchu?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25348
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lut 2022, 8:31

Ktoś taką organizację ruchu na dwa skręty musiałby opracować, zatwierdzić i wdrożyć. A kto wie, czy przy tak przedwiecznej infrastrukturze nie trzeba by całej tej sygnalizacji też wymienić na nową.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26832
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lut 2022, 15:33

Dodajmy, że to jest skrzyżowanie pracujące w małej, ale jednak sieciowej koordyancji z kilkoma sąsiadami, a w obecnym cyklu faza tramwajowa by nie weszła. 7 czy 8 skrzyżowań do przeprojektowania i przeprogramowania dla obsługi kilku zjazdów do zajezdni (z fazą w każdym cyklu do tego)?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10602
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 lut 2022, 15:50

Glonojad pisze:Dodajmy, że to jest skrzyżowanie pracujące w małej, ale jednak sieciowej koordyancji z kilkoma sąsiadami, a w obecnym cyklu faza tramwajowa by nie weszła. 7 czy 8 skrzyżowań do przeprojektowania i przeprogramowania dla obsługi kilku zjazdów do zajezdni (z fazą w każdym cyklu do tego)?
Serio jest takie ważne, żeby o 22 fazy były zgrane z 7 skrzyżowaniami?
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25348
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lut 2022, 16:11

Zjazdy/wyjazdów dodatków masz o 9 i 14.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5277
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 lut 2022, 16:13

A tak lekko wracając do dyskusji nt. oznakowania (105) na objeździe, to mamy 1.) zwykłe dechy ew. z podwieszką; 2.) różne warianty wyklejanek (tylko od zewnątrz czasem); 3.) wsadzone cokolwiek, aby było - jak na załączonym obrazku. Oczywiście te dechy wisiały na podstawowo-objazdowej trasie :)
Obrazek
Zdjęcie to przystanek Nowowiejska, kier. NB.
A, zapomniałem o 4.) zjazdy bez jakichkolwiek dech bocznych.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 lut 2022, 16:15

Glonojad pisze:
02 lut 2022, 15:33
7 czy 8 skrzyżowań do przeprojektowania i przeprogramowania dla obsługi kilku zjazdów do zajezdni (z fazą w każdym cyklu do tego)?
https://radiokolor.pl/wiadomosci/n/4058 ... -objazdach

Wtedy z tego co pamiętam jakoś dało się uniknąć dziwnych zjazdów i nawrotek, choć to była weekendowa sprawa. Teraz nic się nie da zrobić - ciekawe dlaczego.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 lut 2022, 16:17

Paweł D. pisze:
02 lut 2022, 16:13
A tak lekko wracając do dyskusji nt. oznakowania (105) na objeździe, to mamy 1.) zwykłe dechy ew. z podwieszką; 2.) różne warianty wyklejanek (tylko od zewnątrz czasem); 3.) wsadzone cokolwiek, aby było - jak na załączonym obrazku. Oczywiście te dechy wisiały na podstawowo-objazdowej trasie :)
To w sumie i tak dobrze, że jest jakieś specjalne "oznaczenie". ;)
Edit:Aha, czyli to nie był kurs zjazdowy?

ashir
Posty: 27729
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lut 2022, 16:25

Jest też wariant zjazdowy z Ratuszowej-ZOO na R-4, oczywiście na żółto. :)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25348
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lut 2022, 18:05

fraktal pisze:
02 lut 2022, 16:15
Glonojad pisze:
02 lut 2022, 15:33
7 czy 8 skrzyżowań do przeprojektowania i przeprogramowania dla obsługi kilku zjazdów do zajezdni (z fazą w każdym cyklu do tego)?
https://radiokolor.pl/wiadomosci/n/4058 ... -objazdach

Wtedy z tego co pamiętam jakoś dało się uniknąć dziwnych zjazdów i nawrotek, choć to była weekendowa sprawa. Teraz nic się nie da zrobić - ciekawe dlaczego.
Przy ostatnim wyłączeniu Wólczyńskiej był ćwiczony już wariant z Ratuszową. Wcześniej był z objazdem przez Koło, zmyłką dla pasażerów przy Radosławie, awanturami i protestami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 02 lut 2022, 20:56

Panowie, powiedzcie mi, dlaczego to na 33 wszystkie brygady są z R-4?
Żeby był większy fun (skoro jest brak przejazdu Nocznickiego) czy jest jakieś sensowne wytłumaczenie?

ashir
Posty: 27729
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lut 2022, 21:10

mkm101 pisze:
02 lut 2022, 20:56
Panowie, powiedzcie mi, dlaczego to na 33 wszystkie brygady są z R-4?
Żeby był większy fun (skoro jest brak przejazdu Nocznickiego) czy jest jakieś sensowne wytłumaczenie?
pawcio pisze:Niestety Mokotów na 33 był niepożądany z uwagi na układ przerw, zmian i SWL_i bez dostępu do Metra Młociny.
Co wcale mnie nie przekonuje. A Wola i Praga też nie, bo trzeba by było się wymieniać brygadami. Skręcić przy Muranowskiej też nie da rady, na Kielecką też nie można pojechać, a i dodatki muszą oczywiście wyjeżdżać/zjeżdżać na/z Nowego Bemowa i przez rozkład feryjny w ogóle istnieć. Jak się nakłada kajdanki na ręce to nie dziwne, że nie ma się żadnego pola manewru.

Zablokowany