Zmiany - wakacje 2022
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
-
- Posty: 737
- Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
- Lokalizacja: Pionki/Warszawa
To jeszcze jedno dorzucę.
Od 11.07 jeszcze więcej Woronicza na 131 dzięki przejęciu brygad 2, 4, 6, 011 i 012 z "Ostrej".
Od 11.07 jeszcze więcej Woronicza na 131 dzięki przejęciu brygad 2, 4, 6, 011 i 012 z "Ostrej".
Na tych brygadach Woronicza już chyba jeździ?
-
- Posty: 737
- Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
- Lokalizacja: Pionki/Warszawa
Faktycznie.
Nie dopatrzyłem się, ale ten stan jest od 27 czerwca.
Zdarza się.
Nie dopatrzyłem się, ale ten stan jest od 27 czerwca.
Zdarza się.
Ciekawe za ile Michalczewska przestanie w ogóle jeździć. Podobno ma potężne zaległości w opłacaniu składek ZUS kierowców.MJ pisze: ↑10 lip 2022, 4:02Dodatkowo do tych zmian od 11.07 dochodzi przejęcie kilku brygad na 326 przez Arrivę.bartoni722 pisze: ↑08 lip 2022, 19:14(...)
Na oba pytania Mobilis.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Właśnie, te ulgi są kompletnie po coś innego. Miasto to ogólnie większy organizm niż tylko bilet jednorazowy. Moi rodzice mają bilety emeryta - tata darmowy, mama za 50 zł. Po wielu latach nauczyli się znów jeździć komunikacją. Metrem, bo taniej i szybciej. Albo tramwajem, bo nie trzeba parkować, a też często szybciej. Gdyby nie promocyjny bilet, staliby jako N+1 samochód w korku w tunelu na trasie WZ.Andrzej pisze:Wiem, że wielu emerytów nie ma łatwo, dlatego postuluję ulgę 50%, a nie normalną cenę.Bon Jovi pisze: ↑23 cze 2022, 9:48Przed wyborami samorządowymi, raczej nic w ulgach się nie zmieni. Te bilety dla uczniów, miały sprawić że rodzice przesiądą się z samochodów i uczniowie będą dojeżdżać komunikacją miejską do szkół. To jest jakiś koszt, jednak dzięki temu może jest mniej dojazdów do szkół samochodami. Emerytów nie ma co się czepiać, wielu z nich ma bardzo niskie emerytury. Można za to zmienić opłatę roczną abonamentową za parkowanie z 30 zł, do 110 zł co miesiąc. Parkowanie płatne przez 7 dni w tygodniu przez 24h. Znalazły by się pieniądze, na lepszą komunikacje miejską. Wina też jest rządu, że coraz mniej pieniędzy idzie z podatków do miasta. Od przyszłego roku będzie jeszcze mniej, co z tego że osoba mieszka i pracuje w Warszawie, jeśli przy odejmowaniu kwoty wolnej od należnego podatku nic z pensji tej osoby nie wpłynie. PITy 37 z zerowym podatkiem będą. Również coraz więcej zadań przerzucanych na samorządy, odbija się coraz mniejszym budżetem tych samorządów.
Może po wyborach będzie dylemat czy zostawić darmową komunikację dla uczniów i prawie darmową dla emerytów, ale w zamian pogarszać dalej transport do poziomu śmieciowego, czy utrzymać transport na względnie dobrym poziomie w zamian za ulgi 50%. Słusznie zauważyłeś, że mniej pieniędzy idzie to samorządu. A samorząd nie ma dostępu do drukarki pieniędzy.
A pogarszanie już trwa. Zauważ, że jeszcze niedawno była grupa linii, które w weekend miały bardzo dobrą częstotliwość co 10 minut. A potem większość ścięto do kwadransa. Co 10 minut w weekend zostało chyba jeszcze tylko 189 i 523.
Co do pozyskania dodatkowych środków z opłat z parkowania - pełna zgoda.
ŁK
U mnie te bilety emeryta nie wpłynęły na zmianę przyzwyczajeń rodziców. Mama jeździ autobusami, a ojciec autem. I tak było zawsze.
Trzeba by było dotrzeć do jakichś danych, sondaży czy to ma wpływ i jaki.
Poza tym bilet ulgowy za 49 zł miesięcznie to i tak znacznie mniej niż koszt użytkowania auta (paliwo, ubezpieczenie, koszty napraw, przeglądu, płatne parkowanie).
Trzeba by było dotrzeć do jakichś danych, sondaży czy to ma wpływ i jaki.
Poza tym bilet ulgowy za 49 zł miesięcznie to i tak znacznie mniej niż koszt użytkowania auta (paliwo, ubezpieczenie, koszty napraw, przeglądu, płatne parkowanie).
Jednak obserwując pasażerów można stwierdzić, że jakaś grupa zostawia samochody albo w domach lub na parkingach typu P+R.Andrzej pisze: ↑12 lip 2022, 13:47U mnie te bilety emeryta nie wpłynęły na zmianę przyzwyczajeń rodziców. Mama jeździ autobusami, a ojciec autem. I tak było zawsze.
Trzeba by było dotrzeć do jakichś danych, sondaży czy to ma wpływ i jaki.
Poza tym bilet ulgowy za 49 zł miesięcznie to i tak znacznie mniej niż koszt użytkowania auta (paliwo, ubezpieczenie, koszty napraw, przeglądu, płatne parkowanie).
Moja Ciocia z Wujkiem, także wolą od kilku lat do Warszawy przyjechać kolejką WKD z Otrębus i skorzystać z komunikacji miejskiej, niż samochodem jechać. Zmienili nawyki, dzięki zniżkom i darmowym przejazdom. Ja także nie jeżdżę samochodem, mimo pewnych uwag co do zmian w komunikacji miejskiej, komunikacja miejska jest na tyle atrakcyjna, że postanowiłem nie wyrabiać sobie prawa jazdy. Moja siostra, która 10 lat temu wyrobiła sobie prawo jazdy, po zdanych egzaminach, po 2 latach przestała jeździć samochodem. Nawet go sprzedała, bo okazał się dużo droższy w utrzymaniu. Korzysta z komunikacji miejskiej od lat, razem ze swoimi dziećmi.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
-
- Posty: 5089
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
109 3 całki z Woro na 18m, a 155 cztery całki z Ostrej na 12m oraz Mobilis na 12m w weekend. Co ciekawe w sobotę całki, a w święto maratony z Mobilisu. Czyli w dzień powszedni na razie obie linie jako osobne byty co 20 minut [ po wakacjach 15/20/20], dodatkowo w niedziele i w święta 155 z ograniczonymi godzinami kursowania [ skoro maratony].
112 9 całek ze Stalowej, a w weekend 8. Czyli chyba bez częstotliwości szczytowej póki co.
122 Stalowa i Kleszczowa na sołówki.
129 Kleszczowa na 10m.
149 3 całki Kleszczowa na 12m i weekend 2 całki Mobilis 12 m.
154 Kleszczowa 4 całki/2 dodatki + weekend 4 całki.
167 12+ 4 z Woro i Kleszczowej, a weekend 9 brygad z Mobilisu M7 18m.
171 7 brygad Mobilis + dodatek B z Kleszczowej + weekend Kleszczowa i Stalowa 6 brygad [ w tym maraton].
177 6 brygad z Kleszczowej na 12m + 5 weekend [ w tym jeden maraton].
178 5 całek elektrycznych z Woro cały tydzień, 3 całki i 2/3 dodatki Kleszczowej w dzień powszedni.
190 12 całek i 3/4 dodatki z Kleszczowej i Stalowej, w sobotę 12 całek, 8 w święto z Arriva.
197 7 całek z Kleszczowej i Stalowej na 12m, 5 brygad w weekend.
201 4 całki i jeden dodatek z Mobilisu 9m, a weekend 3 całki z Mobilisu 9m [ w tym jeden maraton].
207 4 całki i 2 dodatki z Mobilisu 9m, 4 całki w sobotę, a w święto 3 całki + 1 maraton.
220 6 całek + 4 dodatki z Mobilisu 12m, a w weekend 6 brygad z Kleszczowej.
249 3 całki z Kleszczowej na 12m w DP, a weekend 3/2 z Mobilisu 12m.
716 trzy całki z Kleszczowej na 18m, cały tydzień.
Wygląda chyba na to, że takie linie jak 109,112, 155, 171, 177, 197, 249,716 będą miały rozkłady wakacyjne bez szczytów [?].
112 9 całek ze Stalowej, a w weekend 8. Czyli chyba bez częstotliwości szczytowej póki co.
122 Stalowa i Kleszczowa na sołówki.
129 Kleszczowa na 10m.
149 3 całki Kleszczowa na 12m i weekend 2 całki Mobilis 12 m.
154 Kleszczowa 4 całki/2 dodatki + weekend 4 całki.
167 12+ 4 z Woro i Kleszczowej, a weekend 9 brygad z Mobilisu M7 18m.
171 7 brygad Mobilis + dodatek B z Kleszczowej + weekend Kleszczowa i Stalowa 6 brygad [ w tym maraton].
177 6 brygad z Kleszczowej na 12m + 5 weekend [ w tym jeden maraton].
178 5 całek elektrycznych z Woro cały tydzień, 3 całki i 2/3 dodatki Kleszczowej w dzień powszedni.
190 12 całek i 3/4 dodatki z Kleszczowej i Stalowej, w sobotę 12 całek, 8 w święto z Arriva.
197 7 całek z Kleszczowej i Stalowej na 12m, 5 brygad w weekend.
201 4 całki i jeden dodatek z Mobilisu 9m, a weekend 3 całki z Mobilisu 9m [ w tym jeden maraton].
207 4 całki i 2 dodatki z Mobilisu 9m, 4 całki w sobotę, a w święto 3 całki + 1 maraton.
220 6 całek + 4 dodatki z Mobilisu 12m, a w weekend 6 brygad z Kleszczowej.
249 3 całki z Kleszczowej na 12m w DP, a weekend 3/2 z Mobilisu 12m.
716 trzy całki z Kleszczowej na 18m, cały tydzień.
Wygląda chyba na to, że takie linie jak 109,112, 155, 171, 177, 197, 249,716 będą miały rozkłady wakacyjne bez szczytów [?].
Co to za twór 178/58?
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Miłej lektury.
- Załączniki
-
- 2022-07-18-RJ R3.pdf
- (118.18 KiB) Pobrany 200 razy
-
- 2022-07-18-RJ R4.pdf
- (116.5 KiB) Pobrany 127 razy
-
- 2022-07-18-RJ R2.pdf
- (110.13 KiB) Pobrany 130 razy
-
- 2022-07-18-RJ R1.pdf
- (115.2 KiB) Pobrany 154 razy
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Wygląda na to, że w weekend na 149 i 714 są łączone brygady (łącznie 4).
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Zgadza się. W soboty są dwie 149+714 i dwie 149+249+714 (mimo że na 249 są 3 całki), a w niedzielę tylko 149+249.
Tyle cięć ostatnio, linie w centrum w DS co 30 minut albo pozawieszane... A dlaczego takie 133 obsługujące kilka przystanków na żądanie na totalnym zadupiu jest w DS co 20 minut? Puste jak bęben.
Kółko trwa 33 minuty, więc pewnie dlatego.TGM pisze:Tyle cięć ostatnio, linie w centrum w DS co 30 minut albo pozawieszane... A dlaczego takie 133 obsługujące kilka przystanków na żądanie na totalnym zadupiu jest w DS co 20 minut? Puste jak bęben.
ŁK