Rozkłady tramwajowe - 2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 582
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 05 lis 2023, 10:11

fraktal pisze:
05 lis 2023, 10:06
pawcio pisze:
05 lis 2023, 8:58
Organizator formalnie niewiele może, bo 142N jest tym samym z punktu widzenia rozkładów i rozliczeń co 116N, 120N czy 141N. Praga też czasami puszczała u-boota na 9 i teoretycznie wszystko się zgadzało.
A kto wymyślił taki sposób rozliczania - TW czy ZTM?

Co do sensu kupowania mniejszych tramwajów - jak najbardziej ma to sens moim zdaniem na liniach, które nie jeżdżą przez najbardziej oblegane ciągi. 28 jest jak najbardziej dobrą linią na 142N, problemwm są niestety pasażerowie, którzy zawsze wsiadają w to co pierwsze przyjedzie, niezależnie od pojemności i aktualnego zapełnienia. I tak wolą często się tłoczyć w zapełnionym do granic 28, zamiast poczekać na 76 przy M Bemowo, mimo że na tablicy świetlnej widać, że 76 przyjedzie za 2 minuty...
Pod względem układania rozkładów, podaje się rodzaj wagonu a nie jego typ (np. 142N). Wpisywane są wartości typu „Tramwaj niskowejściowy jednokierunkowy” (Un), „Tramwaj niskopodłogowy dwukierunkowy” (Dn), „Tramwaj dwuwagonowy klasyczny” (2) itp. itd.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 lis 2023, 10:16

MZA ma przecież jedną i tą samą stawkę za każdy typ (rodzaj) wozu, a jednak niektóre zakazy taborowe dotyczące autobusów udaje się wyegzekwować...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 lis 2023, 10:22

Przede wszystkim zasady rozliczania TW-ZTM wymyślono prawie 20 lat temu, bo już tyle ma obecna umowa wykonawcza. W tych czasach niskie były tylko U-booty, które jeździły po jednej sztuce na każdej linii i zapowiadały się pierwsze Pesy dla 9. To była zupełnie inną rzeczywistość.
Wracając do 142N w obecnych rozkładach. Jesteśmy w okresie przejściowym, gdzie będzie trochę kombinowania i dopychania rzeczywistości kolanem do ram rozkładowych. Mam nadzieję, że od przyszłego tygodnia sytuacja trochę się poprawi i przynajmniej najbardziej drastyczne przypadki jak 17 zostaną wyeliminowane, a wagony te wyjadą przede wszystkim na 6 i 28 (gdzie Żoliborz ma w DP w sumie 9 brygad na dziś) a w weekendy dodatkowo na 18.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 lis 2023, 10:23

fraktal pisze:
05 lis 2023, 10:16
MZA ma przecież jedną i tą samą stawkę za każdy typ (rodzaj) wozu, a jednak niektóre zakazy taborowe dotyczące autobusów udaje się wyegzekwować...
Pytanie, co jest wpisane w umowie co do rozliczeń. Z tego co kojarzę, to w poprzedniej umowie podział na 15m i 18m był podziałem rozkładowym (a na początku tylko dyspozycyjnym) a nie umownym.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lis 2023, 9:08

Organizator formalnie wielu rzeczy nie może, a faktycznie robi, jeśli chce ;)

Natomiast oczywistością się wydaje, że pociągi powinny być kalibrowane na rozmiary, najlepiej "S" (112N, 134N), M (116Nx, 142N), L (210N, 120N/Na, 128N) i XL (140/141N).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lis 2023, 11:56

Myślę że w tym kierunku zmierzamy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 lis 2023, 12:05

fraktal pisze:
05 lis 2023, 10:06
problemwm są niestety pasażerowie, którzy zawsze wsiadają w to co pierwsze przyjedzie, niezależnie od pojemności i aktualnego zapełnienia.
Pasażerowie mają swoje przyzwyczajenia (niektórzy np. mają zakodowane, że windy w metrze powinny być na obu głowicach, a później się skarżą, że nie zawsze tak jest; inni boją się, że będą czekać długo na kolejny pojazd, bo Prawo Murphy'ego itd.), mają też swoje zachowania wynikające z impulsu czy efektu stadnego.
IMHO: problem przepełnionej południowej 6 jest znany od lat i to nie jest wina pasażerów, że... że chcą po prostu korzystać z transportu publicznego :-)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 lis 2023, 12:13

Widzimy pasażerów a nie tradycję. Albo na odwrót. W każdym razie coś w ten deseń.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

tatra
Posty: 292
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 06 lis 2023, 12:33

6 w północnym odcinku też ma duże obłożenie, wiele osób z bagażem dojeżdża do Dw. Gdańskiego gdzie są duże wymiany.
tatra

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 lis 2023, 13:08

person pisze:
06 lis 2023, 12:05
fraktal pisze:
05 lis 2023, 10:06
problemwm są niestety pasażerowie, którzy zawsze wsiadają w to co pierwsze przyjedzie, niezależnie od pojemności i aktualnego zapełnienia.
Pasażerowie mają swoje przyzwyczajenia (niektórzy np. mają zakodowane, że windy w metrze powinny być na obu głowicach, a później się skarżą, że nie zawsze tak jest; inni boją się, że będą czekać długo na kolejny pojazd, bo Prawo Murphy'ego itd.), mają też swoje zachowania wynikające z impulsu czy efektu stadnego.
Myślę, że generalnie pasażerowie nie byliby zadowoleni, gdyby z jakiegoś powodu mogli wchodzić tylko z jednej strony peronu, a nie z jego obu stron. A że nie wszyscy muszą korzystać z wind akurat, to uważają ten aspekt za mało istotny problem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 lis 2023, 13:30

Sam widzisz, że ludzie mają różne priorytety. Tak to już z ludźmi jest, nie ma się czemu dziwić, za to chyba lepiej zastanawiać się nad przyczynami.
To nie ludzie są problemem, gdy tramwaj jest permanentnie przepełniony. Tylko tyle i aż tyle.

P.S. Wiele przystanków tramwajowych ma dostęp/wejście tylko z jednej strony.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 06 lis 2023, 13:59

person pisze:
06 lis 2023, 13:30
To nie ludzie są problemem, gdy tramwaj jest permanentnie przepełniony. Tylko tyle i aż tyle.
Nawet gdy dobiegają, żeby w ostatniej chwili wsiąść do pełnego pasażerów tramwaju? :>

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 lis 2023, 18:27

"mają też swoje zachowania wynikające z impulsu czy efektu stadnego."

Kto nigdy nie dobiegał do tramwaju, niech pierwszy rzuci kamieniem.

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 07 lis 2023, 11:35

person pisze:
06 lis 2023, 18:27
Kto nigdy nie dobiegał do tramwaju, niech pierwszy rzuci kamieniem.
Ja nigdy nie dobiegałem.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 07 lis 2023, 13:49

Nawet wieczorami lub w weekendy? Wow. Serio - u mnie wtedy wyzwalają się instynkty przetrwania ;) (nie, nie lubię wychodzić na rozkład)

Zablokowany