Zmiany od marca 2023
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Jak już gadamy o rozwiązaniach systemowych, to przydałoby się też (kolejne marzenie...) zgrać ostatnie kursy SKM-ki z przyjazdami do Warszawy ostatnich pociągów. Np. Intercity z Rzeszowa przyjeżdża na Wschodni o 23:50, a ostatnie S1 do Otwocka jest o 23:23. W dodatku pociąg ten i tak stoi potem w Otwocku do czwartej rano, więc gdyby startował ze Wschodniej o północy świat by się chyba nie zawalił...
Dajesz do zrozumienia, że ZTM w przedwyborczych spazmach przywróci 101 co 30'?
Nie ważne, kiedy idzie spać, pytanie, co robi w czasie, jak nie śpi. Jeżeli pisze i wysyła pisma do radnych dzielnicowych to przykład pokazuje, że jest na dobrej drodze do wywalczenia powrotu 101.
To jakiś istotny potok? Bo mam wrażenie, że zamiast puszczać pustą SKM-kę dla kilku osób, to może warto byłoby poprawić komunikację nocną wokół dworców, ze szczególnym uwzględnieniem Dworca Gdańskiego jako dworca pół-Centralnegoman1956 pisze: ↑30 mar 2023, 14:49Jak już gadamy o rozwiązaniach systemowych, to przydałoby się też (kolejne marzenie...) zgrać ostatnie kursy SKM-ki z przyjazdami do Warszawy ostatnich pociągów. Np. Intercity z Rzeszowa przyjeżdża na Wschodni o 23:50, a ostatnie S1 do Otwocka jest o 23:23. W dodatku pociąg ten i tak stoi potem w Otwocku do czwartej rano, więc gdyby startował ze Wschodniej o północy świat by się chyba nie zawalił...
Nie zawsze poważne opinie
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
W sporej części kierunków po północy są jeszcze pociągi KM, ale generalnie tak - połączenia ze stacji kolejowych (nie tylko kolejowe) powinny być także zapewniane w szerszych zakresach godzinowych, plus mieć wzmocnienia w niedzielę w ramowych godzinach 18-23.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Tak, zwłaszcza że przyjazdy tuż przed północą dotyczą obecnie praktycznie wszystkich kluczowych kierunków dalekobieżnych (Kraków, Gdynia, Poznań, Szczecin, Wrocław). A jak jeszcze dodać do tego permanentnie spóźnienia z różnych mniej lub bardziej kuriozalnych przyczyn (ostatnio w pociągu z Gdyni usłyszałem, że opóźnienie wynikło z powodu "wsiadania pasażerów") - to osoby mieszkające pod Warszawą mają przechlapane.
W sporej części kierunków po północy są rzeczywiście pociągi KM, ale np. nie dotyczy to wspomnianego przeze mnie Otwocka, gdzie ostatnia KM jest ze Wschodniego o 23:42. Puszczenie S-1 z Dw.W np. o 00:15 spokojnie rozwiązałoby problem. I to nie kilku, ale co najmniej kilkudziesięciu osób.
W sporej części kierunków po północy są rzeczywiście pociągi KM, ale np. nie dotyczy to wspomnianego przeze mnie Otwocka, gdzie ostatnia KM jest ze Wschodniego o 23:42. Puszczenie S-1 z Dw.W np. o 00:15 spokojnie rozwiązałoby problem. I to nie kilku, ale co najmniej kilkudziesięciu osób.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27396
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Niestety problem znany mi jest z pierwszej ręki, a kolej winna mi jest już ładnych parę stówek za taksówki, jeno nie mam czasu się z nimi sądzić.man1956 pisze: ↑30 mar 2023, 15:18Tak, zwłaszcza że przyjazdy tuż przed północą dotyczą obecnie praktycznie wszystkich kluczowych kierunków dalekobieżnych (Kraków, Gdynia, Poznań, Szczecin, Wrocław). A jak jeszcze dodać do tego permanentnie spóźnienia z różnych mniej lub bardziej kuriozalnych przyczyn (ostatnio w pociągu z Gdyni usłyszałem, że opóźnienie wynikło z powodu "wsiadania pasażerów") - to osoby mieszkające pod Warszawą mają przechlapane.
W sporej części kierunków po północy są rzeczywiście pociągi KM, ale np. nie dotyczy to wspomnianego przeze mnie Otwocka, gdzie ostatnia KM jest ze Wschodniego o 23:42. Puszczenie S-1 z Dw.W np. o 00:15 spokojnie rozwiązałoby problem. I to nie kilku, ale co najmniej kilkudziesięciu osób.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Mam tak samo. Kurs nocą taksówką ze Wschodniego do miejsca, w którym obecnie zdarzyło mi się mieszkać, to średnio ok.140 zł. A mam teraz taką robotę, że każdego tygodnia muszę gdzieś jechać w teren przy pomocy PKP.
- AdamKlocusky
- Posty: 582
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Jak bym widział 2-kę w identycznej relacji
2 musi się wszędzie zatrzymać. N-ka nie. Przez to przejazd jest szybszy, a więc atrakcyjniejszy. Aczkolwiek nie wiem jaka byłaby różnica w czasie przejazdu.
-
- Posty: 461
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Autobus nocny byłby szybszy od tramwaju z wydzielonym torowiskiem, podniesioną prędkością i pełnym priorytetem? Odważne stwierdzenie, ale może realne patrząc jak wyglądają rozkłady nocnych.
Btw, wprowadzenie przystanków na żądanie dla tramwajów byłoby rozwiązaniem.
Btw, wprowadzenie przystanków na żądanie dla tramwajów byłoby rozwiązaniem.
A czy gdzieś w Polsce są przystanki tramwajowe na żądanie?
Bo przystanki kolejowe na żądanie, o dziwo, są!
Bo przystanki kolejowe na żądanie, o dziwo, są!
Oczywiście, że w Polsce są przystanki na żądanie dla tramwajów, chociażby w GZM czy w Krakowie!
-
- Posty: 4098
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W GZM przystanki NŻ są od zawsze, w stopiątkach żądanie sygnalizuje się dwukrotnym wciśnięciem przycisku alarmowego, co pewnie jest bezpośrednią kalką podobnego rozwiązania z enek i stodwójek, tyle że tam zamiast przycisku był sznurek.
To nie jest kuriozalna przyczyna, a rzeczywistość PKPowska. Wystarczy, że się trafi osoba z niepełnosprawnością, która w warunkach PKP prawie zawsze będzie dłużej wsiadać niż przewiduje to rozkład i już opóźnienie gotowe. Czasem obsługa pociągu jest tak do tego nieprzygotowana, że woła chłopaków "od przekąsek", a nawet... policję. Współczuję Ci, że nie masz służbowego samochodu na przykład i musisz w służbowe podróże jeździć koleją w Polsce.man1956 pisze: ↑30 mar 2023, 15:18Tak, zwłaszcza że przyjazdy tuż przed północą dotyczą obecnie praktycznie wszystkich kluczowych kierunków dalekobieżnych (Kraków, Gdynia, Poznań, Szczecin, Wrocław). A jak jeszcze dodać do tego permanentnie spóźnienia z różnych mniej lub bardziej kuriozalnych przyczyn (ostatnio w pociągu z Gdyni usłyszałem, że opóźnienie wynikło z powodu "wsiadania pasażerów")