Zmiany od maja 2023
: 06 maja 2023, 17:34
A z czego to wynika?
Dosyć optymistyczne jest założenie że 168 będzie przyjeżdżało na Witolin opóźnione o jedynie 4 minuty. Jak jeszcze była otwarta Spacerowa, to takie opóźnienie to było osiągalne co najwyżej w sobotę wieczorem (bo w ciągu dnia to normalnie 6-8 minut). W szczycie to -20/-25 na dojeździe na Witolin było normą, chociaż i -38 mi się zdarzyło. Oczywiście w gratisie opierdol od pasażerki czemu autobus dwa przystanki za pętlą jest opóźniony o 10 minut, jakby to jeszcze była wina kierowcyman1956 pisze: ↑06 maja 2023, 13:22Jeszcze a propos zmian rozkładów w związku z zamknięciem Spacerowej: na 168 w DP w półkursie do Witolina dodano 2 min., w związku z czym postoje w międzyszczycie na ekspediowanym (!) krańcu spadły do 4 min. Jeśli do tej pory był problem z wyrobieniem się w czasie, to przy 4 min. postoju praktycznie nie będzie. Jak rozumiem, że rozkłady układa komputer, ale chyba jakiś homo sapiens powinien kontrolować to co ten komputer z siebie wypluwa...
Myślę że teraz będą podobne do zaplanowanych bo doszły też minutki na trasie. ZTCP z drugiego Ursynowa Płn. na Metro Ursynów i z Dunikowskiego na Metro Stokłosy.
Przyjrzałem się uważniej rozkładom - na br. 1 i 2/168 są kursy (ok. 14.00, a więc wtedy, gdy ruch na mieście się zwiększa), które mają nawet po 2 min. postoju na Witolinie. Wyrazy współczucia i dla pasażerów, i dla driverów...Autobus Czerwon pisze: ↑06 maja 2023, 17:43Dosyć optymistyczne jest założenie że 168 będzie przyjeżdżało na Witolin opóźnione o jedynie 4 minuty. Jak jeszcze była otwarta Spacerowa, to takie opóźnienie to było osiągalne co najwyżej w sobotę wieczorem (bo w ciągu dnia to normalnie 6-8 minut). W szczycie to -20/-25 na dojeździe na Witolin było normą, chociaż i -38 mi się zdarzyło. Oczywiście w gratisie opierdol od pasażerki czemu autobus dwa przystanki za pętlą jest opóźniony o 10 minut, jakby to jeszcze była wina kierowcyman1956 pisze: ↑06 maja 2023, 13:22
Jeszcze a propos zmian rozkładów w związku z zamknięciem Spacerowej: na 168 w DP w półkursie do Witolina dodano 2 min., w związku z czym postoje w międzyszczycie na ekspediowanym (!) krańcu spadły do 4 min. Jeśli do tej pory był problem z wyrobieniem się w czasie, to przy 4 min. postoju praktycznie nie będzie. Jak rozumiem, że rozkłady układa komputer, ale chyba jakiś homo sapiens powinien kontrolować to co ten komputer z siebie wypluwa...
Ogólnie to strasznie współczuję wszystkim którzy muszą korzystać z tej dziadowskiej komunikacji jako pasażerowie.
Nie wiem jak teraz, bo całe szczęście dawno tego nie miałem, ale kojarzę, że w tamtym roku to na 148, który ma pół kurs ponad godzinę przerwy było 3min na Wiatraku.
Pamiętaj, że żeby mieć większość części, czyli de facto plus minus autobus każdego typu, to trzeba zamrozić kilka milionów. Jeśli wóz da się zastąpić innym, bo rezerwa jest w liczbie a nie w częściach, to wydaje się to ok.ZielonyJamnik pisze:Nie wiem jak teraz, bo całe szczęście dawno tego nie miałem, ale kojarzę, że w tamtym roku to na 148, który ma pół kurs ponad godzinę przerwy było 3min na Wiatraku.
Co do braku elastyczności, to wynika moim zdaniem z fundalmentalnego tkwienia myślowego w PRL. Oprócz rozkładów to problem jest np. z zarządzeniem części zapasowych. Zgłaszasz usterkę, to nie ma części, bo dopiero trzeba zamówić i jeździsz przez parę dni z choinką albo uziemią ci wóz na ten czas. I nie ma to znaczenia czy chodzi o zwykły przycisk otwierania drzwi (który otwiera drzwi sam przez zwarcie), czy walnięty intercooler. 0 myślenia na przyszłość. Jak ta firma jeszcze ciągnie to ja sam się dziwię.
To jest kwestia źle rozpisywanych przetargów. Zamiast zrobić duży przetarg na 300 wozów na 3 lata na jedną zajezdnię to cykają i przekładają te wozy. Tak masz jeden typ i spokój.