Strona 2 z 5

Zmiany od maja 2023

: 06 maja 2023, 17:34
autor: man1956
A z czego to wynika?

Zmiany od maja 2023

: 06 maja 2023, 17:43
autor: Autobus Czerwon
man1956 pisze:
06 maja 2023, 13:22
Molo pisze:
05 maja 2023, 18:10
Do tego w DP na 522 07 zmiana w całkę, to samo 501/06 stało się całka. Jeszcze na wydłużonym 519 by się dodatek w szczycie B przydał.
Jeszcze a propos zmian rozkładów w związku z zamknięciem Spacerowej: na 168 w DP w półkursie do Witolina dodano 2 min., w związku z czym postoje w międzyszczycie na ekspediowanym (!) krańcu spadły do 4 min. Jeśli do tej pory był problem z wyrobieniem się w czasie, to przy 4 min. postoju praktycznie nie będzie. Jak rozumiem, że rozkłady układa komputer, ale chyba jakiś homo sapiens powinien kontrolować to co ten komputer z siebie wypluwa...
Dosyć optymistyczne jest założenie że 168 będzie przyjeżdżało na Witolin opóźnione o jedynie 4 minuty. Jak jeszcze była otwarta Spacerowa, to takie opóźnienie to było osiągalne co najwyżej w sobotę wieczorem (bo w ciągu dnia to normalnie 6-8 minut). W szczycie to -20/-25 na dojeździe na Witolin było normą, chociaż i -38 mi się zdarzyło. Oczywiście w gratisie opierdol od pasażerki czemu autobus dwa przystanki za pętlą jest opóźniony o 10 minut, jakby to jeszcze była wina kierowcy 8-(

Ogólnie to strasznie współczuję wszystkim którzy muszą korzystać z tej dziadowskiej komunikacji jako pasażerowie.

Zmiany od maja 2023

: 06 maja 2023, 18:01
autor: pawcio
man1956 pisze:
06 maja 2023, 17:34
A z czego to wynika?
Też chciałbym to wiedzieć.

Zmiany od maja 2023

: 06 maja 2023, 18:26
autor: alojz
man1956 pisze:
06 maja 2023, 16:29
A ile minut trwają obecnie postoje na 179 w DS?
Na Kabatach 17 minut, na Ursynowie 20 minut.

Zmiany od maja 2023

: 06 maja 2023, 19:53
autor: man1956
Jak na pół kursy 41/42 min. to można powiedzieć linia wypoczynkowa.

Zmiany od maja 2023

: 06 maja 2023, 20:38
autor: Jurand
alojz pisze:
06 maja 2023, 18:26
man1956 pisze:
06 maja 2023, 16:29
A ile minut trwają obecnie postoje na 179 w DS?
Na Kabatach 17 minut, na Ursynowie 20 minut.
A w praktyce jakie są przerwy?

Zmiany od maja 2023

: 06 maja 2023, 20:57
autor: bartoni722
Jurand pisze:
alojz pisze:
06 maja 2023, 18:26
Na Kabatach 17 minut, na Ursynowie 20 minut.
A w praktyce jakie są przerwy?
Myślę że teraz będą podobne do zaplanowanych bo doszły też minutki na trasie. ZTCP z drugiego Ursynowa Płn. na Metro Ursynów i z Dunikowskiego na Metro Stokłosy.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka


Zmiany od maja 2023

: 06 maja 2023, 21:34
autor: man1956
Autobus Czerwon pisze:
06 maja 2023, 17:43
man1956 pisze:
06 maja 2023, 13:22


Jeszcze a propos zmian rozkładów w związku z zamknięciem Spacerowej: na 168 w DP w półkursie do Witolina dodano 2 min., w związku z czym postoje w międzyszczycie na ekspediowanym (!) krańcu spadły do 4 min. Jeśli do tej pory był problem z wyrobieniem się w czasie, to przy 4 min. postoju praktycznie nie będzie. Jak rozumiem, że rozkłady układa komputer, ale chyba jakiś homo sapiens powinien kontrolować to co ten komputer z siebie wypluwa...
Dosyć optymistyczne jest założenie że 168 będzie przyjeżdżało na Witolin opóźnione o jedynie 4 minuty. Jak jeszcze była otwarta Spacerowa, to takie opóźnienie to było osiągalne co najwyżej w sobotę wieczorem (bo w ciągu dnia to normalnie 6-8 minut). W szczycie to -20/-25 na dojeździe na Witolin było normą, chociaż i -38 mi się zdarzyło. Oczywiście w gratisie opierdol od pasażerki czemu autobus dwa przystanki za pętlą jest opóźniony o 10 minut, jakby to jeszcze była wina kierowcy 8-(

Ogólnie to strasznie współczuję wszystkim którzy muszą korzystać z tej dziadowskiej komunikacji jako pasażerowie.
Przyjrzałem się uważniej rozkładom - na br. 1 i 2/168 są kursy (ok. 14.00, a więc wtedy, gdy ruch na mieście się zwiększa), które mają nawet po 2 min. postoju na Witolinie. Wyrazy współczucia i dla pasażerów, i dla driverów...

Zmiany od maja 2023

: 07 maja 2023, 0:06
autor: ZielonyJamnik
Domas pisze:
06 maja 2023, 13:43
Robienie 4-minutowych przerw po kursie trwającym prawie godzinę jest czystym idiotyzmem, niezależnie od rodzaju pętli. To jest niestety efekt żyłowania planu brygadowego do granic możliwości.
Nie wiem jak teraz, bo całe szczęście dawno tego nie miałem, ale kojarzę, że w tamtym roku to na 148, który ma pół kurs ponad godzinę przerwy było 3min na Wiatraku.

Co do braku elastyczności, to wynika moim zdaniem z fundalmentalnego tkwienia myślowego w PRL. Oprócz rozkładów to problem jest np. z zarządzeniem części zapasowych. Zgłaszasz usterkę, to nie ma części, bo dopiero trzeba zamówić i jeździsz przez parę dni z choinką albo uziemią ci wóz na ten czas. I nie ma to znaczenia czy chodzi o zwykły przycisk otwierania drzwi (który otwiera drzwi sam przez zwarcie), czy walnięty intercooler. 0 myślenia na przyszłość. Jak ta firma jeszcze ciągnie to ja sam się dziwię.

Zmiany od maja 2023

: 11 maja 2023, 23:45
autor: ITS A 218
W Noc Muzeów N41+N91 z Arrivy będzie na przegubowce.

Zmiany od maja 2023

: 12 maja 2023, 16:17
autor: Łukasz
ZielonyJamnik pisze:
Domas pisze:
06 maja 2023, 13:43
Robienie 4-minutowych przerw po kursie trwającym prawie godzinę jest czystym idiotyzmem, niezależnie od rodzaju pętli. To jest niestety efekt żyłowania planu brygadowego do granic możliwości.
Nie wiem jak teraz, bo całe szczęście dawno tego nie miałem, ale kojarzę, że w tamtym roku to na 148, który ma pół kurs ponad godzinę przerwy było 3min na Wiatraku.

Co do braku elastyczności, to wynika moim zdaniem z fundalmentalnego tkwienia myślowego w PRL. Oprócz rozkładów to problem jest np. z zarządzeniem części zapasowych. Zgłaszasz usterkę, to nie ma części, bo dopiero trzeba zamówić i jeździsz przez parę dni z choinką albo uziemią ci wóz na ten czas. I nie ma to znaczenia czy chodzi o zwykły przycisk otwierania drzwi (który otwiera drzwi sam przez zwarcie), czy walnięty intercooler. 0 myślenia na przyszłość. Jak ta firma jeszcze ciągnie to ja sam się dziwię.
Pamiętaj, że żeby mieć większość części, czyli de facto plus minus autobus każdego typu, to trzeba zamrozić kilka milionów. Jeśli wóz da się zastąpić innym, bo rezerwa jest w liczbie a nie w częściach, to wydaje się to ok.

A w PRL-u większość rzeczy w autobusie dała się zmontować na trytytke (lub jej ówczesny odpowiednik), spiąć na krótko itd. Teraz czasem zamiennika nie wsadzisz, bo komputer nie pozwoli.

Ogólnie w żyłowaniu brygad chodzi raczej o liczbę kierowców niż wozów.

Zmiany od maja 2023

: 13 maja 2023, 6:44
autor: kajo
Łukasz pisze:
12 maja 2023, 16:17
Pamiętaj, że żeby mieć większość części, czyli de facto plus minus autobus każdego typu, to trzeba zamrozić kilka milionów. Jeśli wóz da się zastąpić innym, bo rezerwa jest w liczbie a nie w częściach, to wydaje się to ok.
To jest kwestia źle rozpisywanych przetargów. Zamiast zrobić duży przetarg na 300 wozów na 3 lata na jedną zajezdnię to cykają i przekładają te wozy. Tak masz jeden typ i spokój.

Zmiany od maja 2023

: 13 maja 2023, 10:27
autor: Bastian
To z kolei jest kwestia tego, jaką kasą się dysponuje na bieżąco.

Zmiany od maja 2023

: 13 maja 2023, 15:26
autor: ZielonyJamnik
Bastian pisze:
13 maja 2023, 10:27
To z kolei jest kwestia tego, jaką kasą się dysponuje na bieżąco.
Dlatego stworzono coś takiego jak umowa ramowa. MZA nawet nie spróbowało.

Zmiany od maja 2023

: 15 maja 2023, 21:05
autor: kajo
Bastian pisze:
13 maja 2023, 10:27
To z kolei jest kwestia tego, jaką kasą się dysponuje na bieżąco.
KolMazy nie miały problemu z dużym przetargiem na kilka lat. I części nawet nie wykorzystały.