Nowy system biletowy

Moderator: JacekM

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 24 paź 2023, 8:32

To wciąż nie powinien być problem w sytuacji, w której minimalny bilet uprawniający do podróży ogółem KM to dobowy. A w ogóle to taki wypasiony system powinien uwzględniać opóźnienia środków transportu i na tej podstawie wydłużać czas biletów.

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 paź 2023, 9:18

Są odcinki gdzie honorowana jest pełna taryfa ZTM. Tym bardziej że od 2025 ma się zacząć remontowy armagedon. Kasownik też ma służyć do aktywacji WKM, tutaj zakres obowiązywania jest dużo szerszy. No i na 200 m peronie gdzie ten kasownik zainstalować jak jest kilka dojść?

Ale też poruszyłeś ciekawą kwestię automatycznego pobierania opłat. Bo co w sytuacji, gdzie system wyliczy czas przejazdu na 18 minut i aktywuje bilet 20 minutowy, a w trakcie jazdy dojdzie 3 minuty opóźnienia? Kolejny na 20 minut czy korekta zakupu na 75 minut? No chyba, że przepisy taryfowe się zmienią i po to lokalizacja pojazdów na terminalach kontrolerskich.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 paź 2023, 9:20

floyd pisze:
23 paź 2023, 19:01
Paweł D. pisze:
23 paź 2023, 12:39
O wymianie kasowników w pociągach KM też chyba zapomniano.
ZTM nie będzie przecież kupować kasowników dla KM.
Miejmy nadzieję, że kiedyś zmienią się władze województwa i KMów i tę kwestię da się rozwiązać (za normalne pieniądze) w ramach umowy wieloletniej...

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 paź 2023, 9:32

Co do przegonienia kolejowego betonu to pełna zgoda. Ale żaden zarząd KM nie wyłoży lekką ręką minimum 7 mln na wymianę kasowników bo tak chce ZTM. No chyba, że sprzęt dostarczy miasto, a KM pokryje montaż.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 paź 2023, 9:47

px33 pisze:
24 paź 2023, 8:32
To wciąż nie powinien być problem w sytuacji, w której minimalny bilet uprawniający do podróży ogółem KM to dobowy.
Ale to jest realny problem, z którym spotykam się osobiście regularnie, na równi z wyłączonymi kasownikami w tych pociągach, które je mają szczęście mieć.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 24 paź 2023, 11:30

Paweł D. pisze:
24 paź 2023, 9:32
Co do przegonienia kolejowego betonu to pełna zgoda. Ale żaden zarząd KM nie wyłoży lekką ręką minimum 7 mln na wymianę kasowników bo tak chce ZTM. No chyba, że sprzęt dostarczy miasto, a KM pokryje montaż.
KMy nie jeżdżą za Bóg zapłać tylko m.in. (przede wszystkim?) za rekompensatę pieniądze z umowy wieloletniej z UM Warszawa/ZTM.
Nikt nie każe KMom z dnia na dzień i tak po prostu doposażać pojazdów - zresztą nie mówmy już o obecnych kasownikach, tylko myślmy o nowych czytnikach, które wcale tak dużo kosztować nie muszą.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 paź 2023, 11:56

Oby żaden geniusz nie wymyślił "odbijania" biletu okresowego przy każdej podróży czy - jeszcze gorzej - przy wejściu i wyjściu.
michael112 pisze:
23 paź 2023, 14:53
Ale to jest pogorszenie oferty względem tego co obecnie.
Dokładnie, wystarczy drobna awaria/błąd systemu i się musisz spowiadać.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Paweł D.
Posty: 5264
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 24 paź 2023, 13:21

person pisze:
24 paź 2023, 11:30
Nikt nie każe KMom z dnia na dzień i tak po prostu doposażać pojazdów - zresztą nie mówmy już o obecnych kasownikach, tylko myślmy o nowych czytnikach, które wcale tak dużo kosztować nie muszą.
Ale raczej powinny być identyczne jak te w pojazdach WTP z ewentualnym info o ograniczeniu honorowania. A taka zabawka ze sterownikami to tak z 10k chyba wyjdzie. Jak nie więcej.

px33
Posty: 1585
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 24 paź 2023, 13:46

10k to raczej będzie kosztować jeden kasownik EMV (tym bardziej w wersji z QR kodami). W długim pociągu z dwiema kabinami i kosztem montażu nie zdziwiłbym się gdyby taka zabawa podchodziła pod 150-200 tysięcy za skład, a może nawet i więcej.
Oby żaden geniusz nie wymyślił "odbijania" biletu okresowego przy każdej podróży czy - jeszcze gorzej - przy wejściu i wyjściu.
Trójmiejscy specjaliści wytłumaczą ci że to dla twojego dobra. A zaraz potem zaproponują bilet okresowy ze skończoną liczbą podróży.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 paź 2023, 14:26

px33 pisze:
24 paź 2023, 13:46
Trójmiejscy specjaliści wytłumaczą ci że to dla twojego dobra.
I wygody, nie zapomnij o wygodzie - bo to bardzo wygodne szukać portfela, wyciągać kartę (bo niedasię filtrować kart zbliżeniowych) i odbijać w tłoku.
px33 pisze:
24 paź 2023, 13:46
A zaraz potem zaproponują bilet okresowy ze skończoną liczbą podróży.
Czym de facto wskrzesza się bilety X-przejazdowe, ale o skończonym terminie ważności ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 paź 2023, 13:52

Wolfchen pisze:
24 paź 2023, 14:26
px33 pisze:
24 paź 2023, 13:46
A zaraz potem zaproponują bilet okresowy ze skończoną liczbą podróży.
Czym de facto wskrzesza się bilety X-przejazdowe, ale o skończonym terminie ważności ;)
Gdynia pewnie ma już mokro na samą myśl o tym ;-)

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 529
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 25 paź 2023, 22:10

px33 pisze:
24 paź 2023, 13:46
Oby żaden geniusz nie wymyślił "odbijania" biletu okresowego przy każdej podróży czy - jeszcze gorzej - przy wejściu i wyjściu.
Trójmiejscy specjaliści wytłumaczą ci że to dla twojego dobra. A zaraz potem zaproponują bilet okresowy ze skończoną liczbą podróży.
Nikt czegoś takiego w Warszawie nie planuje. Zresztą dzięki temu, że zostaje bilet okresowy (taki jak obecnie), to nawet po wprowadzeniu taryfy PAYG kasowniki nie będą przesadnie przez pasażerów obłożone.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 paź 2023, 8:36

px33 pisze:
24 paź 2023, 13:46
10k to raczej będzie kosztować jeden kasownik EMV (tym bardziej w wersji z QR kodami). W długim pociągu z dwiema kabinami i kosztem montażu nie zdziwiłbym się gdyby taka zabawa podchodziła pod 150-200 tysięcy za skład, a może nawet i więcej.
Oby żaden geniusz nie wymyślił "odbijania" biletu okresowego przy każdej podróży czy - jeszcze gorzej - przy wejściu i wyjściu.
Trójmiejscy specjaliści wytłumaczą ci że to dla twojego dobra. A zaraz potem zaproponują bilet okresowy ze skończoną liczbą podróży.
Londyńscy zdaje się też.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

gfedorynski
Posty: 716
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 26 paź 2023, 8:38

No ale wszyscy tu chyba przyznają, że londyński system zalatuje patologią z powodu zaszłości historycznych.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 paź 2023, 17:28

:arrow: Tymczasem gdzieś mi mignęło (bodaj cytat za Transportem Publicznym), że mają wygaszać kartę miejską w ramach nowego systemu. Czy serio ktoś tam upadł na głowę?
Niby jest mowa o NFC, jednak pytanie, czy chodzi o samo powiązanie identyfikatora naklejki jako odnośnika do konta w systemie (to pół biedy, bo można wtedy sobie kupić czystą kartę NFC - czy inną naklejkę - i ją powiązać z ZTMowskim kontem) czy NFC jako mechanizm wywoływania po odpalonej aplikacji.
person pisze:
25 paź 2023, 13:52
Gdynia pewnie ma już mokro na samą myśl o tym ;-)
Obawiam się, że tam by co niektórzy z radości zatopili tą mokrością miasto całe. Jaki był skowyt przy ujednolicaniu biletów na pośpieszne, nocne i zwykłe, czego efektem jest zresztą utrzymanie rozdziału przy biletach okresowych.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ