Zachowania pasażerów.

Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy

Matt Cubis
Posty: 460
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 lis 2023, 10:24

ashir pisze:
11 lis 2023, 20:10
reserved pisze:
11 lis 2023, 19:13
Na przystanku na trasie daje radę "walczyć" a na pętli już nie?
Ja mówię o węzłach przystankowych, gdzie wsiada zdecydowana większość pasażerów i gdzie pasażerowie muszą czekać do rozkładowej godziny odjazdu by wsiąść do autobusu. Czym innym jest wsiadanie po trasie, gdzie pasażerowie stopniowo zapełniają pojazd i gdzie już może nie być o co "walczyć". Nigdy nie widziałeś tego typu przepychanek? A jak autobus wcześniej stoi to jest prosta zasada kto pierwszy, ten siedzi.
Jezu biedni pasażerowie GZM, Berlina, czy Pragi, w których autobus na każdym węźle podjeżdża w minucie odjazdu i muszą walczyć.
Metro w szczycie też wjeżdża na peron w minucie odjazdu i nikt nie narzeka.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2023, 11:17

Jeśli jedną rzecz mamy obiektywnie lepszą dla pasażera od innych systemów, to należy ją utrzymać, a nie pozbywać się w ślepym pędzie naśladowania.

(a na stacjach metra rzadko doskwierają warunki atmosferyczne, tak swoją drogą)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Matt Cubis
Posty: 460
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 lis 2023, 11:21

Losowanie peronu i autobusu na pętli to ta lepsza rzecz? lol

Autobus Czerwon
Posty: 4096
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 lis 2023, 11:25

fik pisze:
13 lis 2023, 11:17
Jeśli jedną rzecz mamy obiektywnie lepszą dla pasażera od innych systemów, to należy ją utrzymać, a nie pozbywać się w ślepym pędzie naśladowania.

(a na stacjach metra rzadko doskwierają warunki atmosferyczne, tak swoją drogą)
Szkoda że nie masz raczej okazji wytłumaczyć OzN czy innym osobom które mają problem w poruszaniu się, że takie warunki wsiadania do pojazdu są podyktowane ich wygodą.
394159236_1447703902753903_4363258299662134039_n.jpg
Snímek obrazovky 2023-11-13 112450.png
Snímek obrazovky 2023-11-13 112748.png

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2023, 11:31

Matt Cubis pisze:
13 lis 2023, 11:21
Losowanie peronu i autobusu na pętli to ta lepsza rzecz? lol
Autobus Czerwon pisze:
13 lis 2023, 11:25
Szkoda że nie masz raczej okazji wytłumaczyć OzN czy innym osobom które mają problem w poruszaniu się, że takie warunki wsiadania do pojazdu są podyktowane ich wygodą.
Jak wiadomo, możliwość wcześniejszego zajęcia miejsca w autobusie absolutnie wyklucza możliwość istnienia przystanków zbiorczych oraz peronów przystankowych. Próbowaliście panowie, nie wiem, myśleć, zamiast stawiać bzdurne chochoły?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Matt Cubis
Posty: 460
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 lis 2023, 11:47

No ale jak jest przystanek zbiorczy to po co giga pętla z peronami, które zajmują miejsce, są średnio wygodne zarówno dla kierowców jak i pasażerów?

Już nie wspominam, że niemal każda pętla w Warszawie ma niesamowite uchybienia dot. bezpieczeństwa. M.in brak widoczności.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2023, 11:51

No ja wolę jednak siedzieć w autobusie niż stać wystawiony na warunki atmosferyczne, zwłaszcza biorąc pod uwagę klimat w tym kraju.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4096
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 lis 2023, 11:59

Jednym z głównych argumentów za budową metra w całości pod ziemią, jest ten, że grunty w Warszawie są za drogie żeby marnować je na metro na powierzchni. Ale rozumiem że nie są za drogie, żeby budować/utrzymywać gigantyczne pętlę, żeby każdy pasażer mógł sobie dogodnie zająć miejsce w stojącym autobusie kilka minut przed jego odjazdem?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2023, 12:11

Skoro można marnować grunty w Warszawie na RODy w centrum, to można też wybudować nieco(*) większą pętlę i zapewnić pasażerom namiastkę komfortu.

(*) z chęcią poznam liczby: o ile średnio % można zmniejszyć pętlę, gdyby zrezygnować z obsługi pasażerskiej na stanowiskach postojowych. Konkrety poproszę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4096
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 lis 2023, 12:34

Obecna pęlta na Wilanowskiej zajmuje mniej więcej 130x70 metrów (0,91 ha), przy czym długość liczona jest razem z tymi skrawkami placu na wjeźdize i wyjeździe. Znajdują się przy niej stanowiska postojowe o łącznej pojemności 30 autobusów przegubowych, a zakładając postój przy lewej krawędzi zmieści się ich 60, załóżmy więc taką maksymalną pojemność. Żeby postawić 60 autobusów na placu postojowym potrzebna jest działka o wymiarach minimum 130x36m (0,47 ha). Oczywiście nie są to precyzyjne wyliczenia, bo stawiając autobusy choćby ukośnie obok siebie można oszczędzić także jeszcze więcej miejsca na manewrowaniu w stanowiska. Parking też łatwiej upchnąć w podziemiu jakiegoś budynku czy innym miejscu które z punktu widzenia obsługi podróżnych byłoby problematyczne.

Matt Cubis
Posty: 460
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 lis 2023, 13:10

Plus dodam, że nikt tutaj nie postuluje trzymania pasażerów przy słupku D-15 w ujemną temperaturę z zacinającym śniegiem. Nawet kolejarzom udało się ogarnąć zamykane szklane poczekalnie na peronach, które nie zajmują wiele więcej miejsca niż standardowa wiata.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 lis 2023, 13:31

No tak, tylko zamykane szklane poczekalnie zajmujące tyle, co wiata pomieszczą tyle osób, co wiata, czyli kilka, i to raczej na stojąco. Wprowadzenie zaś porządnych poczekalni, ogrzewanych zimą i klimatyzowanych latem, wydaje się naprawdę tut. zarząd przerastać (przede wszystkim koncepcyjnie) - i na nie też trzeba wygospodarować miejsce z tej odzyskanej przestrzeni. Ponieważ na razie nawet na największych węzłach przesiadkowych oczekuje się na pojazd pod gołym niebem, pozostanę zdania że możliwość zajęcia miejsca w pojeździe jest kluczowa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 lis 2023, 16:33

Wystarczy spojrzeć ile miejsca zajmuje pętla techniczna Os. Górczewska a ile miejsca zajmowała pętla wcześniejsza Os. Górczewska. Obecnie zdecydowanie większa oszczędność miejsca.
fik pisze:
12 lis 2023, 21:53
pawcio pisze:
11 lis 2023, 18:41
Jakiś korzyścią dla pasażera jest oczekiwanie na świeżym powietrzu, może i pod dachem, zamiast we w miarę ciepłym pojeździe?
Krócej przebywa w towarzystwie socjopaty z prawem jazdy kat. D.
Nie no, serio? Socjopata bo chcę odbyć przerwę w cywilizowanych warunkach?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36632
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 lis 2023, 18:46

Zdaje się on też chce odbyć twoją przerwę w cywilizowanych warunkach :P

A tak właściwie, to naparzanka pasażerów z kierowcami zupełnie pomija aspekt, który tu w końcu wypłynął: niech pętle, zwłaszcza te węzłowe, będą urządzane tak, by pasażer nie musiał tam skapieć od mrozu i wilgoci. Plus: najlepiej, gdyby nie musiał czekać na swój autobus pół godziny. Nic z tego nie odbyłoby się kosztem kierowców.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 lis 2023, 19:06

Bastian pisze:
13 lis 2023, 18:46
Zdaje się on też chce odbyć twoją przerwę w cywilizowanych warunkach :P
Jak można odbywać czyjąś przerwę? #-o

ODPOWIEDZ