Zhakowane Impulsy

Moderator: JacekM

bentes
Posty: 87
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 07 gru 2023, 11:38

Obrona przez atak. Jakoś nie wyjaśnili, dlaczego pociągi zdychały akurat w punktach serwisowych konkurencji.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 gru 2023, 12:28

Jeśli Dragon Sector działał "sam", to nie wiem, czy wystarczy to do uznania autentyczności dowodu w procesie karnym. Może teraz niech wezmą prokuratora i zdekompilują kolejny pociąg, żeby był świadek i dało się przyjąć jako dowód.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1319
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 07 gru 2023, 14:30

"A jak cię złapią za rękę, mów, że to nie twoja ręka."
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

px33
Posty: 1587
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 07 gru 2023, 15:01

KwZ pisze:
07 gru 2023, 12:28
Jeśli Dragon Sector działał "sam", to nie wiem, czy wystarczy to do uznania autentyczności dowodu w procesie karnym. Może teraz niech wezmą prokuratora i zdekompilują kolejny pociąg, żeby był świadek i dało się przyjąć jako dowód.
Ale też w Polsce (i na świecie) jest bardzo niewiele osób, które są w stanie coś takiego zrobić. I w ogóle to modyfikacja binarnego oprogramowania tak żeby dodać do niego jakąś funkcjonalność to rzecz jeszcze cięższa niż reverse engineering i prawdopodobnie wykrywalna (chociażby ze względu na to że umieszczenie nowego kodu bez jakichś przesunięć jest praktycznie niemożliwe więc należałoby się spodziewać w "trefnych" obszarach nietypowych skoków w okolice końca). Dekompilacja automatyczna, modyfikacja i ponowna kompilacja kodu tak żeby działał to rzecz praktycznie niewykonalna. Obejście/wyłączenie jakiegoś kodu jest dużo prostsze - acz wciąż naprawdę trudne - niż dołożenie nowego.

A z kolejnymi pociągami widzę taki kłopot, że jeśli Newag posiada możliwość zdalnego ładowania softu i softy mogą być różne dla każdego pojazdu, to pewnie żadnego kodu już tam nie ma. Trzeba by kompletnie odciąć jakiś jeden pociąg i w asyście prokuratury i producenta zrzucić z niego wsad do analizy, a to też nie dałoby pewności że to będzie wsad identyczny z tymi analizowanymi przez hakerów.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 gru 2023, 8:27

bentes pisze:
07 gru 2023, 11:38
Obrona przez atak. Jakoś nie wyjaśnili, dlaczego pociągi zdychały akurat w punktach serwisowych konkurencji.
Przeglądy niezgodne z procedurą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8348
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 gru 2023, 13:03

KwZ pisze:
06 gru 2023, 13:47
Akcje Newagu na otwarciu miały -17% względem zamknięcia wczorajszego (23,00 zł), ale teraz już mają tylko -4% (22,00 zł). Nadal są dużo powyżej początku skokowego wzrostu w połowie zeszłego miesiąca (20 --> 24 zł), a za trzy miesiące mają ok. +16%.

Rozejdzie się po kościach.
Widzę, że akcje ustatkowały się na poziomie 22 zł - drobna korekta z tego wyszła...
karmat pisze:
06 gru 2023, 23:17
Samochód naszpikowany elektroniką po spersonalizowanej aktualizacji oprogramowania mógłby np. wyłączyć silnik poza danym obszarem, gdzie kierowcy nie będzie wolno się poruszać z dowolnego powodu.
Właśnie w ten sposób Chińczycy blokują Tesle, gdy te zbliżą się do obiektów/terenów, które chcą by pozostały tajemnicą xD
Czarne Lustro dzieje się na naszych oczach.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 gru 2023, 15:22

Kolejny artykuł na temat oko.press, polecam. W szczególności specjaliści z Dragon Sector mówią, że niekiedy zgrywali kod komisyjnie z niezależnymi audytorami.
https://oko.press/kto-unieruchamia-poci ... wo-hakerow
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 gru 2023, 11:41

Kolejny artykuł, że pociąg ED78 nr 10 znowu stanął na awarię sprężarki, bo minął 21.12. Blokada została znaleziona, ale w Dragon Sector jej nie zdejmowali, żeby nie ingerować w kod.

Onet, Rynek Kolejowy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

KR88
Posty: 175
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 28 gru 2023, 13:50


px33
Posty: 1587
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 28 gru 2023, 19:26

A tu jeszcze bardziej źródłowe źródło

https://media.ccc.de/v/37c3-12142-break ... ish_trains

Łukasz
Posty: 10591
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 sty 2024, 17:15

KwZ pisze:Kolejny artykuł, że pociąg ED78 nr 10 znowu stanął na awarię sprężarki, bo minął 21.12. Blokada została znaleziona, ale w Dragon Sector jej nie zdejmowali, żeby nie ingerować w kod.

Onet, Rynek Kolejowy.
Obrazek Zobacz ten post na Facebooku https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 16803.html

Już się naprawił
ŁK

karollowegrzyn
Posty: 16
Rejestracja: 13 wrz 2019, 8:37

Post autor: karollowegrzyn » 26 sty 2024, 8:36

I dla ciekawskich wstępne wysłuchanie stron:

Niejasności wokół problemów z pojazdami Impuls - Zespół ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym
https://www.youtube.com/watch?v=KoGpr_LhAKc

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7082
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 19 lut 2024, 12:54

Impulsy wyłączały się samoczynnie przejeżdżając przez stację Mińsk Mazowiecki :lol:
Impulsy KM wyłączały się na stacji Mińsk Mazowiecki

Dzięki interpelacji radnego Mazowsza poznaliśmy szczegóły awarii, które dotykały pociągów Impuls Kolei Mazowieckich. Przewoźnik miał z nimi sporo problemów a najbardziej niepokojące jest to, że pojazdy wyłączały się nawet w ruchu z pasażerami.


[...]Ponadto jak czytamy w odpowiedzi, pojazdy typu 45WE wyłączały się samoczynnie przejeżdżając przez stację Mińsk Mazowiecki. Warto w tym miejscu przypomnieć, że zapisy o lokalizacji geograficznej zakładów konkurencji Newagu, w tym mińskiego oddziału Pesy[...]
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 17487.html

ODPOWIEDZ