Zmiany od marca 2024

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 05 mar 2024, 23:12

TGM pisze:
05 mar 2024, 18:00
Jaki sens mają zliczarki na przepełnionych liniach skoro tam ludzie wysiadają i wsiadają ponownie aby innych przepuścić?
Liczarka jest tak zaprogramowana, że ma swoją strefę, która sięga na około metr od autobusu.
pawcio pisze:
05 mar 2024, 14:09
ZTM tego używa, choćby do weryfikacji, skąd podebrać przeguby w razie nagłego zapotrzebowania. Natomiast to nie jest tak, że ZTM cudownie wyczaruje 10 dodatkowych brygad na 189 tylko dlatego, że zliczarki pokazują przepełnienie.
W przypadku pozostałych autobusów nie jest im potrzebna konkretna linia, by przysyłali zgłoszenie o niesprawnym systemie liczenia.
person pisze:
05 mar 2024, 15:01
Plus: chodzi o to, by dane były zbierane regularnie i kompleksowo, a nie od wielkiego dzwonu.
Zapomniałem dodać w swoim wywodzie, że akurat w przypadku linii 189 można w ciemno wpisać w całej tabelce "max". Akurat ta linia na każdym kursie ma zapełnienie wystarczające by ten kurs miał sens.

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 mar 2024, 23:44

MJ pisze:
05 mar 2024, 23:12
Zapomniałem dodać w swoim wywodzie, że akurat w przypadku linii 189 można w ciemno wpisać w całej tabelce "max". Akurat ta linia na każdym kursie ma zapełnienie wystarczające by ten kurs miał sens.
Zdecydowanie się nie zgodzę. Mało to razy pusty jechałem na Mediolanie bo jechałem za dwoma poprzednimi brygadami? :wink: Ba, raz o 20:00 jak ruszyłem z Górczewskiej to pierwszego pasażera miałem przy Hynka. :D

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5259
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 06 mar 2024, 0:03

W sumie to przepełnienie 189 może świadczyć, że trzeba wzmocnić skrócone 401 :-k .

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25343
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 mar 2024, 6:19

To jest właśnie pytanie, na które mogą pomóc odpowiedzieć zliczarki. Wiedząc, gdzie mamy przepełnienie łatwiej dopasować wzmocnienie do problemu - nie trzeba topić 15 brygad na całej trasie z Sadyby na Jelonki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 06 mar 2024, 9:24

reserved pisze:
05 mar 2024, 23:44
Zdecydowanie się nie zgodzę. Mało to razy pusty jechałem na Mediolanie bo jechałem za dwoma poprzednimi brygadami? :wink: Ba, raz o 20:00 jak ruszyłem z Górczewskiej to pierwszego pasażera miałem przy Hynka. :D
Aaach... czekałem na taką odpowiedź 😂 Logicznym jest że jak jadą 3 to nie ma szans że trzeci będzie pełny.
TGM pisze:
06 mar 2024, 0:03
W sumie to przepełnienie 189 może świadczyć, że trzeba wzmocnić skrócone 401 :-k .
Wydaje mi się, że w ZTMie bardzo dobrze wiedzieli, że są potrzebne skrócone kursy na 401, ale kombinowali by jak najpóźniej je uruchomić. Poza tym tuż przed wprowadzeniem popołudniowych kursów skróconych i tak ZTM nakazał wypuszczać wozy z liczeniem na tydzień czy dwa i wtedy wyznaczył konkretne pojazdy różnych typów.

man1956
Posty: 1548
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 mar 2024, 9:39

Z czego wynika zwiększone zapotrzebowanie na 401? Z modernizacji węzła kolejowego w rejonie Dw. Zachodniego i w związku z tym z ograniczeniami na PKP i WKD?

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 mar 2024, 10:30

pawcio pisze:
06 mar 2024, 6:19
To jest właśnie pytanie, na które mogą pomóc odpowiedzieć zliczarki.
Serio potrzeba zliczarek, żeby się dowiedzieć gdzie występują największe potoki na 189? Przecież to gołym okiem od dawna widać.
TGM pisze:
06 mar 2024, 0:03
W sumie to przepełnienie 189 może świadczyć, że trzeba wzmocnić skrócone 401 :-k .
Tyle że jest jeszcze odcinek bez 401 na którym 189 często jest niezabieralny (Ryżowa - Ciepłownia Wola).

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 694
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 06 mar 2024, 11:36

Przecież nie od dziś wiadomo, że biurokracja nas kiedyś zabije
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 06 mar 2024, 12:22

reserved pisze:
06 mar 2024, 10:30
Tyle że jest jeszcze odcinek bez 401 na którym 189 często jest niezabieralny (Ryżowa - Ciepłownia Wola).
Sugerujesz, że przydałoby się jakieś 489 na trasie Cm. Wolski - Metro Służew/Wilanowska?

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 mar 2024, 12:41

MJ pisze:
reserved pisze:
06 mar 2024, 10:30
Tyle że jest jeszcze odcinek bez 401 na którym 189 często jest niezabieralny (Ryżowa - Ciepłownia Wola).
Sugerujesz, że przydałoby się jakieś 489 na trasie Cm. Wolski - Metro Służew/Wilanowska?
A może 105 tam posłać :)?
ŁK

Gdynianin
Posty: 637
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 06 mar 2024, 12:52

man1956 pisze:
06 mar 2024, 9:39
Z czego wynika zwiększone zapotrzebowanie na 401? Z modernizacji węzła kolejowego w rejonie Dw. Zachodniego i w związku z tym z ograniczeniami na PKP i WKD?
Nie tylko. To wiele czynników. Już przed remontem WKD na Zachodniej 189 na Włochach było zapchane. A do tego stale dochodzą nowe osiedla przy Łopuszańskiej, wzrost popularności Centrum Łopuszańska 22 (niegdyś - tylko nowoczesne boxy, dziś de facto centrum o popularności Okęcia itd.)

man1956
Posty: 1548
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 mar 2024, 14:55

Dzięki. Nie jestem specjalistą od tych rejonów. Ostatnio jak przejeżdżałem Łopuszańską to zadziwiło mnie, że tak dużo domów tu się ostatnio pobudowało. A ludzie muszą się jakoś stąd wydostać. Jak nie przez wiecznie zatkane Al. Jerozolimskie, to właśnie przez Łopuszańską. Przydałaby się tu jakaś dodatkowa linia - może z krańcem Zajezdnia Kleszczowa. Tylko czy takie rozwiązanie pod kątem technicznym wchodzi w grę?

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 mar 2024, 15:01

man1956 pisze:
06 mar 2024, 14:55
Przydałaby się tu jakaś dodatkowa linia - może z krańcem Zajezdnia Kleszczowa. Tylko czy takie rozwiązanie pod kątem technicznym wchodzi w grę?
Technicznie zawrotka na terenie zajezdni jak najbardziej. Tyle że to miejsce jest takie trochę bez sensu na koniec trasy bo zazwyczaj ludzie jadą dalej.
MJ pisze:
06 mar 2024, 12:22
reserved pisze:
06 mar 2024, 10:30
Tyle że jest jeszcze odcinek bez 401 na którym 189 często jest niezabieralny (Ryżowa - Ciepłownia Wola).
Sugerujesz, że przydałoby się jakieś 489 na trasie Cm. Wolski - Metro Służew/Wilanowska?
Bardziej 389. Ale chyba tak. Choć nie wiem czy nie powinno dojeżdżać do Hali Wola. Tam chyba najwięcej ludzi wysiada.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26827
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 mar 2024, 20:49

A mnie od otwarcia S2 nurtuje, czy nie powinno się pojawić E89 w relacji Bemowo - Nowolazurowa - S2 - Służewiec, z przystankami tylko w skrajnych lokalizacjach.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

primoż
Posty: 3743
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 06 mar 2024, 21:05

reserved pisze:
06 mar 2024, 10:30
Serio potrzeba zliczarek, żeby się dowiedzieć gdzie występują największe potoki na 189? Przecież to gołym okiem od dawna widać.
ZielonyJamnik pisze:
06 mar 2024, 11:36
Przecież nie od dziś wiadomo, że biurokracja nas kiedyś zabije
Wbrew pozorom nie śmiałbym się z tego, bo odpowiednio dobrze zinterpretowane dane pozwalają na podjęcie lepszej decyzji niż opieranie się tylko i wyłącznie na tym co widać gołym okiem. Tym bardziej, że ocena sytuacji na wyczucie może być niekiedy złudna, co jest udowodnione naukowo.
Łukasz pisze:
06 mar 2024, 12:41
A może 105 tam posłać :)?
Już tutaj były nieoficjalne informacje o zasileniu 189, tylko jak zwykle ZTM chciał zaoszczędzić wozokilometrów i nie zrobił tego; nie zdziwię się, że ZTM jak zwykle wyjdzie na tym jak Zabłocki na mydle :-"
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ODPOWIEDZ