[Lublin] Kupią wreszcie nowy tabor?

Moderator: JacekM

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 05 kwie 2006, 19:43

Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale...
MPK Lublin pisze: Obrazek
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU


na:


"Dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, zasilanych sprężonym gazem ziemnym"

W postępowaniu nie obowiązują przepisy Ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Zamawiający: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Lublin Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością , 20-718 Lublin, Al. Kraśnicka 25.
Adres do korespondencji: 20-718 Lublin, Al. Kraśnicka 25.
Kontakt pod numerami: tel. (0-81) 750-41-08, fax: (0-81) 525-42-26.
Godziny urzędowania: w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 15:00.

Określenie sposobu uzyskania "Instrukcji dla oferentów ubiegających się o udzielenie zamówienia":
Instrukcję można pobrać w pokoju nr 51 lub pokoju nr 54 budynku administracyjnego Zamawiającego (na II piętrze), tzn. w Lublinie przy Al. Kraśnickiej 25; otrzymać listem pocztowym lub pocztą elektroniczną. Instrukcja przekazywana jest nieodpłatnie. Wniosek o przesłanie dokumentów musi zostać złożony na piśmie lub za pośrednictwem faxu.

Opis przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich, zasilanych sprężonym gazem ziemnym. Szczegółowy zakres zamówienia został określony w "Instrukcji dla oferentów ubiegających się o udzielenie zamówienia"

Termin wykonania zamówienia:
Ostateczny termin realizacji niniejszego zamówienia, tj. dostawy wszystkich 5 sztuk autobusów, zostaje określony na dzień 30.09.2006r.

Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w "Instrukcji dla oferentów ubiegających się o udzielenie zamówienia" Ocena spełnienia przez wykonawców warunków, o których mowa wyżej, nastąpi na podstawie przedłożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów, których wykaz został określony w "Instrukcji dla oferentów ubiegających się o udzielenie zamówienia"

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Zamawiający dokona wyboru oferty najbardziej korzystnej ekonomicznie pod względem kryteriów określonych, tak jak poniżej:
1. Cena autobusów (koszt) - 65%
2. Warunki techniczne - 30%
3. Warunki gwarancji i serwisu - 5%

Miejsce i termin składania ofert:
oferty należy składać w budynku administracyjnym MPK Lublin Sp. z o. o. w Lublinie przy Al. Kraśnickiej 25, w pokoju nr 54 - Sekretariat (II piętro) lub przesłać na adres korespondencyjny Przedsiębiorstwa: MPK Lublin Sp. z o.o., Al. Kraśnicka 25, 20-718 Lublin, w terminie do dnia: 20.04.2006r. do godziny 12:00 (liczy się data wpływu oferty do MPK).

Miejsce i termin otwarcia ofert:
Budynek administracyjny MPK Lublin Sp. z o.o. w Lublinie przy Al. Kraśnickiej 25, pokój nr 50 - Sala Konferencyjna, dnia 20.04.2006r. o godzinie 12:30.

Termin związania ofertą: 60 dni.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 kwie 2006, 19:57

Symaptycznie by było jakby doszło do zakupu. Czyżby Jelcz :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 05 kwie 2006, 20:01

MAN Lion's City
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 kwie 2006, 20:11

TLG pisze:MAN Lion's City
=D> Bo już się bałem.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 05 kwie 2006, 20:18

Jelcz odpada jak na razie. Nie są przygotowani do instalacji innego silnika niż MAN do autobusów Vecto z tego co wiem. A MAN nałożył embargo na sprzedaż swoich silników innym producentom. Specyfikacji przetargu nie widziałem jak na razie, ale w sobote będe w Lublinie, wszystkiego sie dowiem o czym niezwłocznie poinformuje.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 06 kwie 2006, 9:33

:arrow: Pięć sztuk to niewiele jak na Lublin, ale dobre i to. Czy ktoś wie, czy to będą pierwsze autobusy gazowe w tym mieście, czy już jakieś mają? Strasznie dawno tam nie byłem.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 06 kwie 2006, 14:25

Będą pierwsze. Ale plany są bardzo duże. Nie wiem czy działa już stacja tankowania. Jak do tej pory jest tylko ul. Gazowa z pętlą autobusową ;)
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 06 kwie 2006, 18:52

MAN Lion's City
Teraz my czekamy na takie busy :mrgreen:

Co do Lublina, to dobrze, że coś się dzieje. Zawsze lepsze to COŚ niż nic... :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 06 kwie 2006, 19:43

Oj dzieje sie, dzieje. Mają bardzo ambitne plany zakupowe. Patrząc na te szroty i "chorobe" przywaciarską, toczącą lubelski transport miejski troche trudno w to uwierzyć, ale wiadomo, że złożyli wnioski o dofinansowanie ze środków unijnych przy zakupie taboru i budowy nowych tras trolejbusowych.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 06 kwie 2006, 20:06

Ja osobiście bardzo się ciesze, że Lublin wreszcie zaczyna takze inwestować w trolejbusy. Szkoda, że czekali z tym ponad 10 lat.

BTW Tramlog czy pamietasz dlaczego w końcu nie wybudowano tych tras alternatywnych po przerobieniu Krakowskiego Przedmieścia na deptak :?:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 06 kwie 2006, 20:23

R-11 Kleszczowa pisze:czy pamietasz dlaczego w końcu nie wybudowano tych tras alternatywnych po przerobieniu Krakowskiego Przedmieścia na deptak
Chodzi o 3 maja? Radni nie myśleli perspektywicznie. Budowa jest rozważana ponownie.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 06 kwie 2006, 20:26

Chyba tak. Bo w końcu nie wybudowanie wówczas tych tras alternatywnych zapoczątkowało kryzys lubelskich trolejbusów :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 27 kwie 2006, 21:43

Kurier Lubelski pisze: Obrazek
LUBLIN
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne musiało wczoraj po raz kolejny unieważnić przetarg na zakup pierwszych pięciu autobusów na gaz CNG, czyli metan. Pojazdy te, powszechnie stosowane w największych aglomeracjach europejskich, miały stopniowo zastąpić kopcące wraki, które teraz jeżdżą po centrum Lublina. Póki co tak się nie stanie.

W czwartek komisja MPK otworzyła koperty z ofertami. Było ich cztery: MAN, Jelcz, Kapena, Solaris. Najwyższą cenę wystawił MAN – ok. 889 tys. zł za autobus, a najniższą Kapena z 819,5 tys. zł za sztukę.
Stanisław Wojnarowicz, rzecznik prasowy MPK, unieważnienie przetargu oficjalnie tłumaczy tym, że oferty przedstawione przez producentów autobusów na gaz przekroczyły kwotę 4 mln zł, a tyle zapisano w budżecie firmy na zakup nowych pojazdów CNG.
Kurier nieoficjalnie ustalilił, że wśród startujących firm pojawiły się zarzuty, że zasady przetargu faworyzowały jednego z producentów. Wątpliwości budził też fakt, że MPK przetarg ogłosiło tylko na swojej stronie internetowej, zastrzegając, że jest to licytacja poza ustawą o zamówieniach publicznych. Tymczasem przetarg dotyczy kwot powyżej 400 tys. euro, a lubelski przewoźnik ma 100-procentowy udział władz miasta, więc powinien podlegać tej ustawie.
– Naszym zdaniem ustawa dopuszcza taką możliwość i z niej skorzystaliśmy – tłumaczy Stanisław Wojnarowicz.
Kiedy będzie następny przetarg na autobusy na gaz, w tej chwili nie wiadomo. Tymczasem Zakład Gazowniczy w Lublinie buduje już stację, w której nowe miejskie autobusy miałyby tankować bardzo tanie ekologiczne paliwo. Powstaje ona przy rozdzielni gazu przy al. Witosa i ruszy we wrześniu. Termin uruchomienia wybrano tak, by zsynchronizować pracę stacji z pojawieniem się na ulicach autobusów MPK napędzanych paliwem CNG.
– Wiadomość o unieważnieniu przetargu nie jest dla nas szczęśliwa. Miejski przewoźnik miał być jednym z naszych ważnych klientów. Na szczęście oprócz MPK mamy też innych potencjalnych klientów. Podpisałem listy intencyjne m.in. z PKS i Lubelską Korporacją Komunikacyjną. Dlatego stację oddamy w terminie – mówi Bolesław Staniszewski, dyrektor Zakładu Gazowniczego w Lublinie.
Nowym rodzajem paliwa interesują się też przewoźnicy prywatni. Niewykluczone więc, że pierwsze lubelskie autobusy komunikacji miejskiej napędzane metanem będą jeździły właśnie w ich barwach, a nie MPK.
15/12/2005-12/7/2019

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 27 kwie 2006, 22:17

unieważnić przetarg bo koszt autobusów przekorczył ilość zarezerwowanych pieniędzy. To jak tak to niech zrobią przetarg na 4 autobusy. Ale to jest takie trudne zmienić cyfrę ](*,)

Jacek Pudło
Posty: 62
Rejestracja: 11 maja 2006, 21:26
Lokalizacja: Lublin & Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacek Pudło » 11 maja 2006, 21:33

R-11 Kleszczowa pisze:BTW Tramlog czy pamietasz dlaczego w końcu nie wybudowano tych tras alternatywnych po przerobieniu Krakowskiego Przedmieścia na deptak :?:
Samorząd zapomniał o trolejbusach.
8315 pisze:unieważnić przetarg bo koszt autobusów przekorczył ilość zarezerwowanych pieniędzy. To jak tak to niech zrobią przetarg na 4 autobusy. Ale to jest takie trudne zmienić cyfrę ](*,)
Specyfikacji nie można zmienić w trakcie przetargu.

W obecnej sytuacji spodziewałbym się zakupu autobusów używanych zasilanych CNG z puli środków przeznaczonej poprzednio na przetarg.

ODPOWIEDZ