[Lublin] Kupią wreszcie nowy tabor?

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 08 lis 2006, 0:49

:arrow: W Lublinie kupują, ale na razie tylko używane:
Infobus pisze:Lublin: Zmiany w MPK

Źródło: Gazeta Wyborcza – Lublin 30.10.2006. Opublikowano: 2006-11-05 14:17:11

Sześć niskopodłogowych mercedesów, które Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wzięło w leasing, wozi już pasażerów ulicami Lublina –pisze Gazeta Wyborcza. Pojazdy mają siedem lat, żółtą karoserię, zostały sprowadzone z Danii i - jak zapewniają w spółce - są w dobrym stanie. To nie pierwszy taki zakup. Rok temu MPK kupiło 10 używanych mercedesów w kolorze niebiesko-białym. Sprawują się bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2006, 17:17

Każdy orze jak może... miejmy nadzieję, że specjalnego programu dla Ściany Wschodniej na lata 2007-13 nie prześpią i kupią na przykład ST18 (bo w tramy przy tej sieci trolejbusowej chyba sensu inwestować nie ma, a w programach operacyjnych się zwykle kładzie nacisk na elektryczny TZ).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 08 lis 2006, 17:38

inż. Glonojad pisze:na przykład ST18
Nie sądzę. Jeśli już to raczej ST12. Oni wolą, mniejsze a częściej ;-)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2006, 17:43

Sądzę, żę jakby dotali 75czy 85% dofinansowania, to by polubili przegubki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 08 lis 2006, 18:13

inż. Glonojad pisze:kupią na przykład ST18
Nie kupią. Ani Solarisów (bo kupią coś biegunowo innego), ani przegubowych trolejbusów.
inż. Glonojad pisze:Sądzę, żę jakby dotali 75czy 85% dofinansowania, to by polubili przegubki.
Póki co nie ma takiej potrzeby, by kupować przegubowe.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2006, 18:25

Aż tak małe potoki i taka miłość do Jelczy?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 08 lis 2006, 18:40

inż. Glonojad pisze:Aż tak małe potoki i taka miłość do Jelczy?
Potoki nie wymagają zakupu taboru wiekszego niż 12m. I co do tego mają Jelcze??? Póki co to Jelcze są eksploatowane. Ale nigdzie nie napisałem, że nadwozia, na których zbudują trolejbusy mają pochodzić z Jelcza. Zgłoś się na Gadu to powiem Ci coś więcej ;)
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2006, 19:52

Czy nie wymagają, to jest wszystko kwestia przyjętego standardu napełnienia i % miejsc siedzących...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 08 lis 2006, 20:11

Jak na razie nie ma mowy o zakupie trolejbusów przegubowych w Lublinie.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 lis 2006, 20:16

OK, przyjmuję do wiadomości. Traktuję to jednak jako decyzję polityczną ;-) [-X
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Jacek Pudło
Posty: 62
Rejestracja: 11 maja 2006, 21:26
Lokalizacja: Lublin & Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacek Pudło » 08 lis 2006, 21:59

Do końca roku będzie wiadomo, czy nasz projekt trolejbusowy wart niemal 200 mln zł dostanie dofinansowanie (choć do prasy doszły już przecieki, iż "dostanie dotację na 99%"). Obejmuje on zakup 70 niskopodłogowych, 12-metrowych trolejbusów, budowę zajezdni trolejbusowej na 120 trolejbusów przy ul. Choiny (na Czechowie, żeby bylo ciekawiej to na tą dzielnicę aktualnie sieć nie dociera w ogóle) oraz budowę około 40 km tras trolejbusowych.

W związku z budową trasy trolejbusowej na Orkana zakupiony zostanie w przyszłym roku dodatkowo jeden 12-metrowy trolejbus niskopodłogowy. Przetarg zapewne już w pierwszym kwartale przyszłego roku, trasa ma być oddana 2.11.2007. Tydzień temu było już zrobione 67 fundamentów pod wirbetonowe słupy, prace trwają. Słupów będzie w sumie oidp ok 350.

Trolejbusów przegubowych nie będzie, gdyż wg MPK nie ma takiej potrzeby. Generalnie od początku nie było zwyczaju eksploatowania taboru wielkopojemnego w komunikacji trolejbusowej, pomijając epizod z 3 tyrystorowymi ikarusami. Oczywiście znalazłyby one swoje miejsce, tyle że generalną osią kursowania trolejbusów są aktualnie w centrum Racławickie-Lipowa, jeździ tamtędy z dużą częstotliwością 6 linii i generalnie to wystarcza. O przegubowcach możnaby pomyśleć, kiedy zostaną wybudowane trasy trolejbusowej z Czubów na Czechów przez 3 Maja - potoki pasażerskie występujące na tych trasach wymagają taboru wielkopojemnego (chociaż parę osób puszcza w prasę herezję o likwidacji przegubowców, pewnie mało świata widzieli).

Prawdopodobnie w przetargu na 70 trajtów, który wg wypowiedzi z prasy ma być na 99%, startować będą producenci tacy jak Solaris, Skoda a również Neoplan. Prawdopodobnie dla obniżenia kosztów trolejbusy będą montowane jak krakowskie bombardiery - na miejscu z udziałem MPK. Jaki to będzie producent - zobaczymy po przetargu.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 21 sty 2007, 23:38

:arrow: Testy testami, a w przetargu i tak wygra zapewne oferta z najniższą ceną:
Infobus pisze:Lublin: MPK smacznym kąskiem

Źródło: Gazeta Wyborcza – Lublin 8.01.2007. Opublikowano: 2007-01-13 23:16:48

Producenci autobusów walą do MPK drzwiami i oknami proponując swoje pojazdy. Lublin ma otrzymać w latach 2007-2013 pieniądze na zakup około 130 nowych autobusów. Tabor MPK zostanie więc znacząco zmodernizowany. Te informacje nie uszły uwadze producentów autobusów, którzy proponują miejskiemu przewoźnikowi testy swoich produktów –dowiadujemy się z Gazety Wyborczej.

- Docierają do nas takie sygnały, ale nie ma na razie konkretnych ofert - mówi Stanisław Wojnarowicz, rzecznik MPK. Twierdzi, że podobne propozycje ze strony producentów autobusów pojawiają się zawsze, gdy przedsiębiorstwo ma możliwości zakupu nowego sprzętu. - Teraz nasze zamiary nie są żadną tajemnicą, więc nic dziwnego, że pojawiają się takie oferty - dodaje Wojnarowicz. MPK nie chce ujawnić, z jakimi producentami autobusów rozmawia na temat testowania nowych pojazdów. - To firmy zarówno z Polski, jak i z zagranicy - mówi Wojnarowicz.

MPK planuje sprowadzenie tylko autobusów napędzanych gazem ziemnym. Dziś przedsiębiorstwo zaprezentuje unijny projekt PROCURA, który ma na celu redukcję gazów cieplarnianych i wzrost bezpieczeństwa energetycznego poprzez m.in. wprowadzenie paliw alternatywnych. Pierwszą jaskółką zmian w MPK był zakup pod koniec listopada pierwszego od kilku lat fabrycznie nowego autobusu. Był nim 18-metrowy przegubowiec Solaris Urbino napędzany gazem ziemnym. Po nim MPK testowało autobusy firmy Volvo na gaz ziemny, jednak od początku było wiadomo, że przedsiębiorstwo nie włączy ich do swojego taboru.

MPK sprawdza teraz kolejny autobus na gaz ziemny. To czeski Tedom Kronos. Wyróżnia się charakterystycznym żółtym kolorem. Wcześniej Tedom był testowany w Gdyni i w Zamościu. Nie wiadomo jeszcze, czy MPK kupi Tedoma na stałe. - Na razie będziemy jeszcze testować go przez dwa tygodnie - zastrzega Wojnarowicz, choć MPK zapowiedziało na jutro oficjalną prezentację Tedoma.

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 26 lip 2010, 18:07

Kurier Lubelski pisze:Lubelskie MPK kupi ukraińskie LAZ-y?

Mało popularne trolejbusy marki LAZ mogą pojawić się w Lublinie. I to w liczbie 30 sztuk. W MPK otwarto dzisiaj koperty z ofertami producentów. Jedną z nich jest bardzo korzystna finansowo propozycja, która napłynęła z fabryki w Kijowie. Cenowo zostawia konkurencję daleko z tyłu, ale pomysł wprowadzenia trajtków ze wschodu budzi wątpliwości.

MPK ogłaszało dwa przetargi. Pierwszy dotyczył 18-metrowych autobusów przgubowych. Przewoźnik chce zakupić w tym roku pięć sztuk takich wozów. Tutaj propozycja padła tylko jedna. Od firmy EvoBus Polska. Zaproponowała mercedesy conecto za 7,5 mln zł. Ta kwota przekracza jednak cenę jaką na zakup przeznaczyło MPK o przeszło 200 tys. zł. Dlatego albo przewoźnik podniesie cenę albo unieważni przetarg.

Z kolei na dostarczenie do Lublina 30 trolejbusów jest dwóch chętnych. To polski Solaris Bus & Coach z pojazdami trollino 12. Ich cenę określił na 47, 3 mln zł. O wiele tańsza oferta napłynęła jednak z Kijowa. Spółka "Handlowo-Finansowa Kompania" LAZ Kijów chce dostarczyć mało znane LAZ-y E-183 za 34 mln zł. A że w 70 proc. o zakupie pojazdów będzie decydowała ich cena, to producent ze wschodu ma duże szanse przetarg wygrać. - Komisja przetargowa musi sprawdzić wszystkie złożone dokumenty - zastrzega Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK.

Wiadomo, że pojazdy muszą być niskopodłogowe i wyposażone w automaty do sprzedaży biletów. Muszą mieć monitoring i tzw. ciepły guzik, którym pasażerowie będą mogli na przystankach sami otwierać drzwi. Decyzję, jakiego producenta będą to pojazdy poznamy najwcześniej w przyszłym tygodniu. Jak udało nam się dowiedzieć wozy ukraińskiej produkcji nie cieszą sie jednak najlepszą opinią.

- Mamy cztery takie wozy i duży problem z dostaniem do nich części zamiennych - wyjaśnia Władysław Wotliński, członek zarządu MPK Kielce. - Wschodni rynek dopiero się rozwija i jest trudny. Osobiście kupiłbym inne pojazdy - przestrzega
:boohoo:

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 lip 2010, 18:13

Z wyglądu nie jest to takie straszne: http://phototrans.eu/14,423847,0,_______E183_007.html

Ale wrażenia z jazdy takie sobie. Co prawda w innej konfiguracji mają je we Lwowie, ale spasowanie elementów jest tragiczne, wszystko skrzypi i piszczy. Jedna dobrz rzecz: podczas dosyć mocnej ulewy nie zanotowałem wody lejącej się do środka :D
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 27 lip 2010, 14:37

Ooo, fuck. Masakra. mam nadzieje, ze jakos uniewaznia ten przetarg. od Laza to ja juz wolałbym Maza...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

ODPOWIEDZ