Strona 1 z 49
: 19 gru 2005, 18:56
autor: Hetman Ciemności
A wiadomo cokolwiek przynajmniej o przyblizonej dacie otwarcia Marymontu? Miesiąc, rok?
[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2008-01-26, 18:08 ]
Zmiana nazwy tematu. MeWa
: 19 gru 2005, 18:57
autor: MeWa
15 XII 2006 r.
: 19 gru 2005, 19:40
autor: Hetman Ciemności
To rzeczywiście wszystko idzie zgodnie z planem skoro tak dokładna data jest znana na rok przed otwarciem. Dzięki
: 20 gru 2005, 20:59
autor: MeWa
Hetman Ciemności pisze:To rzeczywiście wszystko idzie zgodnie z planem skoro tak dokładna data jest znana na rok przed otwarciem. Dzięki
obecnie stacja Marymont budowana jest zgodnie z harmonogramem, Warbud znakomicie się wywiązuje z obowiązków - nadrobiono już zaległości.
: 20 gru 2005, 23:44
autor: Caladan
Hah, pewnie jeszcze cos im wypadnie, znajac zycie... I wogole teraz znow bedzie trzeba zejsc glebiej pod ziemie, by przejsc pod trasa szybkiego ruchu... Wiecie moze, czy stacja marymont bedzie jakos gleboko? Z samych ogledzin wykopu nie wygladal mi na jakis wyjatkowo duzy...
: 02 mar 2006, 22:01
autor: MeWa
Caladan pisze:Hah, pewnie jeszcze cos im wypadnie, znajac zycie... I wogole teraz znow bedzie trzeba zejsc glebiej pod ziemie, by przejsc pod trasa szybkiego ruchu... Wiecie moze, czy stacja marymont bedzie jakos gleboko? Z samych ogledzin wykopu nie wygladal mi na jakis wyjatkowo duzy...
stacja Marymont nie będzie jakoś szczególnie głębiej niż inne stacje, ale w tej chwili nie mogę przywołać żadnych danych.
[img]http://www.rzeczpospolita.pl/gifs/head.gif[/img] pisze:
WARSZAWA
INWESTYCJE
Zapyziały przedsionek metra
Stacja Marymont będzie gotowa już w tym roku. Ale na piękny, nowoczesny przystanek pasażerowie będą prawdopodobnie wchodzić przez zdewastowane przejście podziemne.
Stacja metra na miarę XXI wieku będzie kontrastowała z...
...obskurnym przejściem podziemnym pod ulicą Słowackiego
(c) ROBERT GARDZIŃSDKI
Przejście pod ul. Słowackiego - między Halą Marymoncką a przystankami tramwajowymi: obtłuczone kafelki, popękane ściany, wymazane bazgrołami witryny pawilonów. Tuż obok powstaje stacja metra Marymont, 17. przystanek podziemnej kolejki. Pasażerowie zaczną z niego korzystać najpóźniej w połowie grudnia - zapewnia Grzegorz Żurawski z Metra Warszawskiego.
- W maju powinniśmy ruszyć z robotami instalacyjnymi i wykończeniowymi - mówi Piotr Kolasa, kierownik kontraktu.
A kiedy metro dojedzie pod Halę Marymoncką, zaniedbane przejście stanie się częścią stacji. Pasażerowie będą nim dochodzić pod ul. Marymoncką na antresolę na poziomie -1, a stamtąd bezpośrednio na peron.
Remont podziemnego przejścia wraz z montażem wind dla niepełnosprawnych Zarząd Dróg Miejskich miał skończyć jednocześnie z nową stacją metra. Ale szanse na to są coraz mniejsze. ZDM dotąd nawet nie wybrał wykonawcy.
- W 2005 r. ogłosiliśmy dwa przetargi. Oba unieważniliśmy z powodu braku ofert - mówi Urszula Nelken, rzecznik ZDM.
Szefowie ZDM wymyślili więc, że zlecą prace - w trybie "zaprojektuj i wybuduj" - wykonawcy stacji Marymont, czyli Warbudowi. We wniosku napisali, że przy przebudowie przejścia zastosowane będą te same rozwiązania architektoniczne i materiały co na stacji. UZP wniosek odrzucił. Według Anity Wichniak-Olczak z UZP argumenty nie uzasadniają zastosowania trybu "z wolnej ręki". ZDM od decyzji się odwołał. Losy podziemnego przejścia rozstrzygną się w ciągu miesiąca.
KONRAD MAJSZYK
--------------------------------------------------------------------------------
Marymont wyprzedził Słodowiec
Stacja Marymont powstaje pod skrzyżowaniem ul. Słowackiego i ks. Popiełuszki. Koszt budowy to 59,9 mln zł. W Metrze Warszawskim obiecywali, że stacja zostanie otwarta jednocześnie z kolejnym przystankiem Słodowiec u zbiegu ul. Kasprowicza i Duracza. Na to nie ma już szans, bo budowa tej drugiej stacji nawet się nie rozpoczęła. Dlaczego? Metro nie może podpisać umowy z wykonawcą, dopóki sąd okręgowy nie rozpatrzy skargi Hydrobudowy-6 na wynik przetargu.
: 14 mar 2006, 21:46
autor: fraktal
I tu pojawia się pytanie: po co otwierać tę stację (Marymont)? Nie dość, że będzie tam dojeżdżał co trzeci pociąg, to jeszcze wielu pasażerów nie będzie mogło z niej korzystać z powodu braku wind - nie tylko niepełnosprawni, ale również matki z wózkami. Zresztą można to było przewidzieć. Niestety moje słowa zawarte w temacie o E-1 się potwierdzają.
: 14 mar 2006, 22:02
autor: MeWa
Nie będzie tam dojeżdżał co trzeci pociąg, tylko trzeba będzie się przesiadać na stacji Plac Wilsona. Czeny natomiast ma nie być wind? Nic nie słyszałem, żeby ich miało nie być, a nawet powiem więcej - na zwiedzaniu pokazane było, gdzie będą się znajdować.
A czemu otwierać stację? Zawsze to dalej na północ - zresztą w tym przypadku wchodziłoby dłuugie bezczynne czekanie stacji, bo na Parku Kaskadzie jest już półroczne opóźnienie...
: 14 mar 2006, 22:16
autor: fraktal
Nie będzie wind od razu po otwarciu stacji, bo są kłopoty z rozstrzygnięciem przetargu na remont przejścia. Moim zdaniem, nie ma sensu otwierać stacji, jeśli nie będzie wyremontowane to przejście, a z tego artykułu wynika przecież, że tak właśnie może się stać. Jeszcze potrafię czytać ze zrozumieniem (chyba). A jeśli pasażerowie będą się musieli przesiadać na stacji pl. Wilsona, to tym gorzej dla stacji Marymont. Ciekawe, ilu osobom będzie się chciało czekać na drugi skład - chyba że ZTM ich do tego zmusi nowym układem komunikacyjnym, choć to pewnie będzie zależeć od częstotliwości kursowania.
: 14 mar 2006, 22:29
autor: MeWa
No ale co ma przejście do wind? Nie jest powiedziane, że brak przejścia spowoduje, że nie będzie wind - zresztą nad torami będzie galeria łącząca wszystkie wyjścia jak na stacji Wilanowska. Zresztą windy na wys. przejścia pod Słowackiego to przecież nie jedyne, któe mają być na stacji (mają być przecież jeszcze od strony Armii Krajowej)!
A inaczej kursowanie pociągów zorganizować się nie da. Skorzystają na tym przede wszystkim pasażerowie, którzy i tak przesiadają się obecnie do tramwajów, a których celem podróży są okolice Marymontu, Trasa AK i inne połączenia związane z tą trasą.
: 14 mar 2006, 22:46
autor: fraktal
Remont podziemnego przejścia wraz z montażem wind dla niepełnosprawnych Zarząd Dróg Miejskich miał skończyć jednocześnie z nową stacją metra. Ale szanse na to są coraz mniejsze. ZDM dotąd nawet nie wybrał wykonawcy.
Jak to co? Z tego artykułu wynika, że ma. I to dużo. Czy ty też zaraz powiesz, że robię z Ciebie idiotę? Jakiś jestem dziś drażliwy.
: 14 mar 2006, 22:51
autor: MeWa
W artykule chodzi o windy łączące to przejście podziemne z przystankami tramwajowmymi oraz autobusowym w stronę Bielan. Bo tutaj rzeczywiście nie ma wind i bez remontu nic się nie zmieni. Ale jak powiedziałem - to nie jest jedyne wyjście ze stacji. Rozumiem, że będą utrudnienia przy tym wyjściu, no ale na wielu stacjach niewszystkie wyjścia posiadają windy. Stopni w tym przejściu jednak nie ma dużo i z pewnością znajdzie się osoba, która pomoże osobie w potrzebie.
: 14 mar 2006, 23:00
autor: fraktal
Cóż, ja na tym stracę chyba. Ale: windy na wys. Armii Krajowej? Czyli gdzie? Jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić w tej chwili.
: 14 mar 2006, 23:04
autor: MeWa
stacja ma mieć trzy wyjścia: od strony Popiełuszki, od strony Armii Krajowej (Włościańska, gdzie ma być pętla autobusowa) oraz na wys. ptęli tramwajowej Potocka.
: 14 mar 2006, 23:43
autor: fraktal
Wiesz, wszystko byłoby może OK, gdyby nie fakt, że przy Hali Marymonckiej (stacji Marymont) zasadniczo nie ma naziemnego przejścia dla pieszych. Co z tego, że wyjedziesz windą przy Włościańskiej, kiedy nie będziesz mógł się przedostać na drugą stronę.