O spółce PKP Intercity

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 cze 2023, 10:01

No nie ma jak wozić opóźnienia z jednotoru do Europy i Europę do Kołobrzegu, w dodatku 2/3 pociągu dołączając w Katowicach/Bohuminie (bo Kołobrzeg to raczej potencjał na 14 wagonów niż 6). Sobieski najlepszy był ze wschodniego jednak, choć rzeczywiście mądrzejszy jest dłuższy obieg, skoro i tak musza być 2 składy.
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8319
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 cze 2023, 11:54

Glonojad pisze:
21 cze 2023, 9:17
Pobrzeże nieco się polepszyło w tym sezonie, choć na tak długiej trasie brakuje moim zdaniem knajpy. Moim zdaniem szkoda, że Posejdon nie jest całoroczny, tylko poza sezonem w taryfie IC. No ale pewnie jakichś pięciu pasażerów z Łodzi do Kołobrzegu się codziennie znajdzie, choć to na około...
Trochę? W ubiegłym roku jeździły na Pobrzeżu 8-osobowe trupy, w tym są nowsze i bardziej komfortowe wagony.
Fun-fact: mimo, że naokoło przez Warszawę, to... i tak tylko 40 minut niż alternatywa z przesiadką w Poznaniu na Regio. Z Łodzi na północ nie ma oferty...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 cze 2023, 15:36

Glonojad pisze:
22 cze 2023, 17:57
Mieszko może sobie jeździć w tę i nazad (w końcu przez chwilę te wagony były w ogóle Wrocławskie), a druga sztuka na Pobrzeże z Posejdona, który poza sezonem grzeje tory na Olszynce.
A trzecia sztuka? I co ze Śnieżką?

Z tym Posejdonem to jest odwieczna dyskusja, czy wszystkie składy sezonowe powinny być trupami, żeby efektywnie wykorzystywać cały rok tabor wysokiej klasy i/lub nietypowy, czy jednak chcemy mieć składy sezonowe wysokiej klasy, co prowadzi nieuchronnie do nieefektywów. Rozumiem, że konsekwentnie wszystkie wagony rowerowe również kierujemy do obsługi pociągów całorocznych?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25332
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 cze 2023, 17:26

Się na obiegowaniu taboru kolejowego kompletnie nie znam, ale chyba opiera się on na dogmacie, że cały rok skład pociągi nie może się zmienić?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10570
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 cze 2023, 21:09

pawcio pisze:Się na obiegowaniu taboru kolejowego kompletnie nie znam, ale chyba opiera się on na dogmacie, że cały rok skład pociągi nie może się zmienić?
Niekoniecznie. Głównie kwartał, ale często jest coś w rodzaju „kursuje od 22 VI”
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27394
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 cze 2023, 12:02

pawcio pisze:
23 cze 2023, 17:26
Się na obiegowaniu taboru kolejowego kompletnie nie znam, ale chyba opiera się on na dogmacie, że cały rok skład pociągi nie może się zmienić?
Wszystko może się zmienić, ale jest jeszcze przynajmniej teoretycznie organizator przewozów, który czegoś jednak tam (choć niechętnie) wymaga i mógłby na przykład się nie ucieszyć, że przewoźnik chce zabrać restorana na wakacje z pociągu PSC do komercyjnego.

Poza tym mam wrażenie, że skład Posejdona to poza sezonem jeździł na Panoramie i został uwolniony dopiero w maju (?) przez poprawę dostępności ED250 (??) :-k

Poza tym i poza tamtym też jest jeszcze kwestia, że dostępność poszczególnych typów taboru się istotnie waha w ciągu jednego rozkładu jazdy w związku z wypadającymi terminami napraw.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 627
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 25 cze 2023, 20:15

pawcio pisze:
23 cze 2023, 17:26
Się na obiegowaniu taboru kolejowego kompletnie nie znam, ale chyba opiera się on na dogmacie, że cały rok skład pociągi nie może się zmienić?
A gdzieżby, są mniej lub bardziej losowe przetasowania, niektóre na poziomie wagonów sezonowych, a niektóre na poziomie zmiany składów wagonowych na jednostki. Najbardziej pod tym względem problematyczna kwestia, czyli służbowy rozkład jazdy (% masy hamowania, długość, obciążenie loka, itd.), jest od wprowadzenia SKRJ akurat jednym z najmniejszych problemów pod tym względem.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1711
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 01 lip 2023, 16:35

Historyczny/przełomowy fakt. Po dłuższej przerwie skorzystam z oferty Intercity na trasie Warszawa Wiedeń Warszawa. Bilety dało się kupić bez bólu przez Internet na stronie Intercity! Oferta dotyczyła tylko super promo, była zawężona do Polonii do Wiednia i do Sobieskigo do Warszawy. Cena to 40 euro za podróż Polonią do Wiednia na 2 tyg przed podróżą. Powrót Sobieskim za 35 euro ( 1 klasą, w tej cenie była też 2 klasa) bilet kupiony na 30 dni przed podróżą.
Oferta ok w porównaniu do ceny za samolot ( Okęcie nie Modlin) czy do Flixbusa ( 7.30 godz. kontra 10.30 godz. za zbliżoną kasę..). Dotychczasowe rajzy samochodem odpadają z uwagi na ceny paliwa, winiet i parkowania w Wiedniu i zdrowie już limituje.
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 lip 2023, 20:21

Ja próbowałem kupić bilety na powrót po koncercie R+ ok. 2 w nocy z Katowic do Warszawy. Pierwszego dnia odblokowanej sprzedaży od razu witał mnie napis "bilety bez gwarancji miejsca siedzącego", po cenie regularnej rzecz jasna.

I jakkolwiek do Katowic jadę sobie IC (myślałem o EICP, jednak 170 zł/osobę to moim zdaniem przegięcie przy zakupie na miesiac przed na pociąg w środku dnia), tak wracam po staremu autobusem (i nikt mnie nie przekona, że stanie na korytarzu zapchanego pociągu jest wygodniejsze) ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1711
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 01 lip 2023, 21:42

Jako junior masz szansę, że np. Regio Jet lub SKPL czy KM zawitają na trasy z Katowic i Krakowa do Warszawy....
ZUS fundatorem emigracji

ashir
Posty: 27712
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 01 lip 2023, 22:27

Koleje Mazowieckie już jeździły do Krakowa i zrezygnowali. ;-)

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 02 lip 2023, 7:34

Może mi ktoś wytłumaczyć jak działa system intercity. Potrzebowałem biletu do Poznania z rowerem i tak zaznaczyłem to wszystkie pociągi na dzisiaj rano nie miały możliwości kupienia takiego biletu. Ale jak wyłączyłem tą opcję to jest dionizos z wagonem combo. Pustym!
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 17 lip 2023, 14:53

Powiedzcie mi, jak to jest z rowerem przy kupnie multiprzejazdu w Intercity. Kupuje tylko miejscówkę na niego? Nigdzie nie widzę o ty wzmianki, a akurat idealnie by mi pasował.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3079
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 17 lip 2023, 19:47

Zapytaj się na profilu PKP IC na FB (messenger). Czasem odpowiadają
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 17 lip 2023, 21:00

vernalisadonis pisze:
17 lip 2023, 19:47
Zapytaj się na profilu PKP IC na FB (messenger). Czasem odpowiadają
Odpisali, że tylko kasa wraz z miejscówką.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ODPOWIEDZ