Stan techniczny taboru TramwajĂłw Warszawskich

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36633
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 kwie 2006, 17:20

Na przebudowaną trasę w Al. Jerozolimskich wyruszy 15 niskopodłogowych wagonów, które miasto zamówiło w bydgoskiej Pesie.
Z ciekawości - zastanawiam się, jaki to procent wszystkich tramwajów, które tamtędy będą jeździć. No i jakoś mam wrażenie, że całkiem nikły...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 13 kwie 2006, 17:22

Lepszy rydz (nie ryzy) niż nic :mrgreen: choć już niebawem Kraków nas wyprzedzi w ilości niskopodłogowych tramwajów - procentowo chyba już to zrobił
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 kwie 2006, 20:20

Procentowo na pewno, w liczbie bezwględnej też, ale policzmy jednak także i nowoczesne wysokopodłogowce na naszą korzyść.
Poza tym, powiedzmy sobie szczerze - w Wawie 9x% środków inwestycyjnych na transport zbiorowy pochłania przewożące 10% pasażerów metro ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 13 kwie 2006, 20:23

Nowoczesne wysokopodłogowce? Rozumiesz przez to bulwy i wyrób tramwajopodobny Cegielskiego? Ja jednak sądzę, że jesteśmy daleko w tyle za Krakowem. Oni już nie mają 102Na, podczas gdy 13N są głównym składnikiem naszego taboru, a są też starsze.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36633
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 kwie 2006, 20:31

inż. Glonojad pisze:Procentowo na pewno, w liczbie bezwględnej też, ale policzmy jednak także i nowoczesne wysokopodłogowce na naszą korzyść.
No tak, ale z tego by wynikało, że po podniesieniu przystanków do znakomitej większości wagonów będzie się tam wsiadało w dół...
Poza tym, powiedzmy sobie szczerze - w Wawie 9x% środków inwestycyjnych na transport zbiorowy pochłania przewożące 10% pasażerów metro ;)
A wyobraź sobie, że nie mam tego metru za złe. Po prostu trzeba je zbudować i koniec. Jeśli już, to bym miał pretensje do szeroko pojętych rządzących, że nie buduje się go szybko i sprawnie, co by wyraźnie zmniejszyło sumę wydatków...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
RiZoNe
Posty: 129
Rejestracja: 23 gru 2005, 9:54
Lokalizacja: Gocław

Post autor: RiZoNe » 14 kwie 2006, 2:24

ta .. ciekawe czy dożyjemy młocin :P a wydatki muszą być :P trzeba czymś zapchać dziurawe kieszenie :P
W życiu bywa różnie.. kwadratowo i podłużnie...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 kwie 2006, 7:18

@Bastian: A ja owszem, mam, chociaż nie do metra, lecz do rządzących. Bo reszta miasta się dzięki temu przesiada do samochodów w tempie katastrofalnym, o przedmieściach, które osiągnęły już zachodni "modal split" nie wspomnę.
To są właśnie skutki koncentrowania środków w jednym korytarzu, w jednym środku transportu.
A jaki jest poziom dolnego stopnia w 13N/105N*? Dlaczego niby w dół?

@jacek2357: 102 w Krakowie nie jeżdżą, ale jeżdżą za to równie "wygodne" dla pasażera austriackie szroty.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 14 kwie 2006, 7:58

inż. Glonojad pisze:@jacek2357: 102 w Krakowie nie jeżdżą, ale jeżdżą za to równie "wygodne" dla pasażera austriackie szroty.
I tu się nie zgodzę, choć wygodność jest rzeczą dla każdego innego, bo ja wyżej cenie sobie komfort jazdy właśnie tymi szrotami niż częścią krakowskich 105N - jeśli nie ma tłoku.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 kwie 2006, 8:57

Oczywiście, komfort jest względny ale można zastosować kwantyl niechby i 85% - i już wówczas takie 13N za wygodne nie ujdą. :-$ A sądzę, ze i te używańce też.
Natomiast powrócę do kwestii 105N2k i 123N - to nowoczesne wysokopdłogowce, o niskiej awaryjności i - pomijając wysokość podłogi - wygodne dla pasażera. I ciche. Austriackie używańce nijak tego nie równoważą MSZ.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 14 kwie 2006, 9:14

jacek2357 pisze:Nowoczesne wysokopodłogowce? Rozumiesz przez to bulwy i wyrób tramwajopodobny Cegielskiego? Ja jednak sądzę, że jesteśmy daleko w tyle za Krakowem. Oni już nie mają 102Na, podczas gdy 13N są głównym składnikiem naszego taboru, a są też starsze.
No a to nie są nowoczesne? Bulwy mają raptem 5 lat, a komfort jazdy nie jest zły, nie ma co narzekać. Jesteśmy może i w tyle, ale mamy "trochę" większe torowisko, więcej wagonów i metro, więc... Nie byłbym taki krytyczny.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 14 kwie 2006, 9:25

inż. Glonojad pisze:Natomiast powrócę do kwestii 105N2k i 123N - to są nowoczesne wysokopdłogowce
Nie negowałem nowoczesności, lecz zwróciłem uwagę na oksymoron, którym dla mnie jest stwierdzenie nowoczesne wysokopodłogowce.
inż. Glonojad pisze:I ciche. Austriackie używańce nijak tego nie równoważą MSZ.
Austriackie też są ciche ;)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 kwie 2006, 10:11

jacek2357 pisze:
inż. Glonojad pisze:I ciche. Austriackie używańce nijak tego nie równoważą MSZ.
Austriackie też są ciche ;)
Nie twierdziłem, że tylko o cichość chodzi. Proszę o niemanipulowanie [-X :sad:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 14 kwie 2006, 10:12

Ok, sorry :oops: ... ale nie są dużo mniej wygodne
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 14 kwie 2006, 11:18

Ale sytuacja taborowa Tramwajów Warszawskich wydaje się być jeszcze gorsza niż MZA....

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 kwie 2006, 21:47

fraktal pisze:Ale sytuacja taborowa Tramwajów Warszawskich wydaje się być jeszcze gorsza niż MZA....
A to dlaczego?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ