Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 gru 2018, 22:16

Łukasz pisze:
12 gru 2018, 21:45
Akurat 31 to wyjątek na dziś
Tyle zachodu, żeby skrócić linię o 3 przystanki...
Łukasz pisze:
12 gru 2018, 21:45
Natomiast nakładki są nieocenionym krokiem w XXI wiek.
Tutaj 100% zgoda.

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 gru 2018, 23:46

michael112 pisze:
Łukasz pisze:
12 gru 2018, 21:45
Akurat 31 to wyjątek na dziś
Tyle zachodu, żeby skrócić linię o 3 przystanki.
Gdyby nie to, że musiały skręcać przy Królikarni i blokować Wilanowską, to może nawet ktoś by przeżył tę masową wymianę powietrza między 2 stacjami metra. No i jeszcze miał być remont Wilanowskiej, a pędzenie tego na Wyścigi już nawet odrobiny wytłumaczenia by nie miało. Przypominam, że pętli Wierzbno nie ma już dobrych kilka lat (ale tam chyba się nie dało wjechać od Mokotowa i tak).
ŁK

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1622
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 13 gru 2018, 0:02

O dwukierunkach był już temat na forum z 10 lat temu, przyda się te 106 sztuk jak tramy wyjadą za Warszawę.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 gru 2018, 5:20

11 nie ma ze względu na układ okołometrowski. A w wakacje była już sytuacja, że dwukierunków zabrakło, więc proponowanie, by wszystkie istniejące zabrać z miasta i rzucić na X lat na Wilanów jest głupie.

Te 3 przystanki na 31 to 2-3 tramwaje, które mogą wozić ludzi a nie powietrze. Nie, do Wierzbna by się nie dało, łezka od drugiej strony.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10592
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 gru 2018, 7:45

Glonojad pisze:11 nie ma ze względu na układ okołometrowski. A w wakacje była już sytuacja, że dwukierunków zabrakło, więc proponowanie, by wszystkie istniejące zabrać z miasta i rzucić na X lat na Wilanów jest głupie.
No akurat była, bo się remonty mocno skumulowały.

Ogólnie to dwukierunki dają możliwości takie, że można zamknąć tory na tydzień i zrobić stałą przelotkę (jak dla 11), nawet na Puławskiej czy w Alejach.

Wracając do wątku - argumenty obecne może nie są zbyt czytelne, ale możliwości już powinny rozwiewać wątpliwości.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 gru 2018, 18:16

31 jest już chyba na stałe, a przynajmniej do budowy linii wzdłuż al. Wilanowskiej, a to nie sądzę, żeby nastąpiło w ciągu 10 lat.
2 na dwukierunkach też niby jest póki etapujemy budowę do Winnicy, ale to już ile lat, a ile jeszcze? Oczywiście powinno być tak, że Winnica powinna powstać wcześniej, niż (np. drugi) etap Wilanowa, ale teraz już wydaje się nie ma czasu na to.

Czy dobrze pamiętam, że Glonojad szacował, że tramwaj dwukierunkowy jest 20 % droższy od jednokierunkowego? To byłoby dużo więcej, niż 1-2 tramwaje. Ale: jakby z analizy wynikało, że do obsługi projektu potrzeba tyle samo tramwajów jedno- i dwukierunkowych, to najpewniej Warszawa złożyłaby mniejszy wniosek o dofinansowanie. Więc to nie jest tak od razu, że tańsze tramwaje to więcej tramwajów.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 gru 2018, 21:54

Nawet po wybudowaniu linii na Wilanowskiej 31 się utrzyma, choć pewnie już nie tak częste.

Tramwaj dwukierunkowy niekoniecznie jest 20% droższy, to zależy od wielu czynników. Taki Jazz był praktycznie w cenie Swinga. Trzeba by spróbować dotrzeć do aktualnych wyników przetargów, zobaczyć jak to było w poprzednich ofertach w Warszawie i jak było w Poznaniu (oni też zamawiali zdaje się mix dwukierunków i jednokierunków).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 14 gru 2018, 21:53

Taki news z Poznania
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 53606.html
Różnice w cenie wynosiły 300 i 500 tysi. W zależności od oferty producenta. Przy cenie 7,8 mln to 4% i 6% trochę mniej niż 20%.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

ashir
Posty: 27723
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 lut 2019, 16:25

ZTM pisze:Nowe tramwaje dla Warszawy - oferta wybrana

Tramwaje Warszawskie w przetargu na nawet 213 nowych tramwajów wybrały najkorzystniejszą ofertę. Złożyła ją firma Hyundai Rotem. Nowe wagony pojadą nie tylko po istniejących trasach, ale wyjadą także na nowe np. do Wilanowa.

W zamówieniu podstawowym Tramwaje Warszawskie kupią 123 tramwaje oraz 90 w ramach opcji. Hyundai Rotem Company zaproponował, że zbuduje je za 1 mld 852 mln zł netto. Zakup uzyskał częściowe dofinansowanie z funduszy UE. W postępowaniu przetargowym wpłynęły także inne oferty. Oferta konsorcjum Stadler Polska i Solaris Tram jeszcze w grudniu 2018 r. została odrzucona z uwagi na zaproponowane terminy niezgodne z wymaganiami przewoźnika. Natomiast propozycja kolejnego producenta – Pesa – przekracza kwotę, jaką zaplanowano przeznaczyć na zakup.

Nowe tramwaje – jakie one będą?

Ze względu na różne potrzeby przewozowe Tramwaje Warszawskie chcą kupić trzy rodzaje szynowych pojazdów, o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i w wersji dwukierunkowej. Wszystkie nowe tramwaje będą niskopodłogowe, co oznacza, że będę przyjazne niepełnosprawnym i opiekunom z dziećmi w wózkach. Tramwaje będą klimatyzowane, wyposażone w monitoring, w system informacji pasażerskiej oraz w zasobnik energii.

Terminy

Tramwaje w ramach zamówienia podstawowego wybrany producent powinien dostarczyć do końca października 2022 roku, a w ramach opcji - do końca października 2023 roku. Dostawy wagonów rozpoczną się w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy, którą poprzedzi, zgodnie z procedurami prawa zamówień publicznych, kontrola prowadzona przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Warszawa tramwajowym liderem w Polsce

Tramwaje Warszawskie używają obecnie niemal 530 tramwajów i składów tramwajowych jeżdżących w parach. 311 wagonów, czyli aż 59% floty tramwajowej to wagony niskopodłogowe. Dzięki temu zakupowi, pasażerowie będą częściej mogli podróżować niskopodłogowymi, wygodnymi wagonami. Już dziś Warszawa, wśród miast eksploatujących tramwaje, może się pochwalić najwyższym w Polsce procentowym udziałem nowych wagonów niskopodłogowych.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6930
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 lut 2019, 21:58

No wreszcie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 lut 2019, 12:01

Czekam na odwołania... Chociaż sytuacja jest dosyć jasna.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26828
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lut 2019, 14:24

Agorze gratulujemy arytmetyki - 33m wagon jest, jeśli wierzyć tytułowi, krótszy od 30 metrowego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4766
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 10 lut 2019, 14:37

Trochę się czepiasz, porównanie (krótszy - dłuższy) odnosi do postulowanej długości pojazdu, a nie obecnie posiadanych. Natomiast w całym artykule brakuje kluczowego odniesienia długości pojazdu do długości przystanków.
Obrazek

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10648
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 10 lut 2019, 20:31

Te 1852 mln zł to jest liczone za 123 tramwaje czy za 213? Tramwaj kosztuje średnio 8,7 czy 15 mln zł?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25344
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 lut 2019, 21:05

Wydaje mi się że 123.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ