Ulica Prosta

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 gru 2005, 0:33

Obrazek
Duży krok w stronę przebudowy Prostej


Dominika Dziobkowska 09-12-2005 , ostatnia aktualizacja 09-12-2005 13:52

W czwartek Rada Warszawy odrzuciła wszystkie protesty przeciwko projektowi zagospodarowania przestrzennego okolic ul. Prostej, który zakłada poszerzenie ulicy, wybudowanie wzdłuż niej biurowców i apartamentowców.

- To szansa dla tego miejsca. Wreszcie Prosta stanie się uporządkowaną ulicą miejską - przekonywał architekt Krzysztof Domaradzki, autor projektu.

Plan nie podoba się jednak inwestorom. Zakłada, że niedaleko skrzyżowania Prostej i Żelaznej wyrosną budynki ośmiopiętrowe. Na to nie godzą się właściciele działek, którzy chcą tam postawić znacznie wyższe biurowce i apartamentowce.

Do planu zastrzeżenia ma też Muzeum Techniki. Proponuje odnowienie ulicy na terenie muzeum. - Sęk w tym, że tam wcale nie ma ulicy - denerwował się Jerzy Jasiuk, szef Muzeum Techniki. - A nawet jeśli powstanie, to musielibyśmy wyłożyć majątek, aby zabezpieczyć teren muzeum. A skąd mamy na to wziąć pieniądze? - dodał.

Projekt zagospodarowania ulicy Prostej najpewniej nie będzie uchwalony szybko. Ci, których protesty wczoraj odrzucono, mogą sądzić się z miastem. A to może trwać kilka lat.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 18 gru 2005, 13:42

Bardzo dobrze, że planują przebudowe Prostej. Po reformie linii 507 - którą, mam nadzieję, uda się wywalczyć - tędy mogłaby podróżować znaczna liczba pasażerów w ralacji Bemowo Śródmieście (zwłaszcza z przystanków "nietramwajowych": Rodła i Widawska)

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 3674
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 18 gru 2005, 13:44

Nadal masz nadzieję z 507?
Wydaję mi się że jak dotąd nic nie zrobili z tym to już nie zrobią
M1 6 33 112 171 181 184 523 E-2 701

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 18 gru 2005, 15:56

Powiem tak.
Powoli, małymi kroczkami, ale idzie to do przodu ;)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 lis 2007, 23:53

Obrazek
Wyprostują Prostą
śmik2007-11-28, ostatnia aktualizacja 2007-11-28 22:30

Miasto wybrało projektanta poszerzonej ul. Prostej. W miejscu fragmentu hali dawnej fabryki Norblina powstanie druga jezdnia.

Wąskie gardło na ul. Prostej od ronda Daszyńskiego do ronda ONZ miało zniknąć już dawno. Ulica zwęża się tu do jednego pasa w każdym kierunku i wygina się w łuk, omijając dawną fabrykę Norblina. Zarząd Dróg Miejskich wybrał właśnie projektanta poszerzenia Prostej. Firma Kom Projekt z Makowa Mazowieckiego ciągu 18 miesięcy musi nie tylko przygotować dokumentację, ale także zdobyć pozwolenie na budowę. Poszerzanie Prostej zacznie się w 2009 roku i skończy rok później. Żeby zbudować drugą jezdnię, konieczne będzie wyburzenie fragmentu hali Norblina. Przystał już na to konserwator zabytków.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 29 lis 2007, 9:50

MeWa pisze:Obrazek
Wyprostują Prostą
śmik2007-11-28, ostatnia aktualizacja 2007-11-28 22:30

Miasto wybrało projektanta poszerzonej ul. Prostej. W miejscu fragmentu hali dawnej fabryki Norblina powstanie druga jezdnia.

Wąskie gardło na ul. Prostej od ronda Daszyńskiego do ronda ONZ miało zniknąć już dawno. Ulica zwęża się tu do jednego pasa w każdym kierunku i wygina się w łuk, omijając dawną fabrykę Norblina. Zarząd Dróg Miejskich wybrał właśnie projektanta poszerzenia Prostej. Firma Kom Projekt z Makowa Mazowieckiego ciągu 18 miesięcy musi nie tylko przygotować dokumentację, ale także zdobyć pozwolenie na budowę. Poszerzanie Prostej zacznie się w 2009 roku i skończy rok później. Żeby zbudować drugą jezdnię, konieczne będzie wyburzenie fragmentu hali Norblina. Przystał już na to konserwator zabytków.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Lepiej by zrobili gdyby budowali nową jezdnię po południowej stronie Prostej.
Dałoby się połączyć z dwujezdniami.
Albo zrobili dwupasmową jednokierunkówkę Prosta-Wronia-Pańska-Twarda-Prosta

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 29 lis 2007, 10:23

ja0306 pisze:Lepiej by zrobili gdyby budowali nową jezdnię po południowej stronie Prostej.
Gdzie? Przez środek apartamentowca ma się przebijać.
ja0306 pisze:Albo zrobili dwupasmową jednokierunkówkę Prosta-Wronia-Pańska-Twarda-Prosta
Jasne. Z zakrętami pod kątem 90 stopni o szerokości jezdni 5 metrów.

Prośba. Jak nie znasz lokalnych uwarunkowań oraz spraw własności gruntów to nie pisz po obejrzeniu tylko mapy. ](*,)

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 29 lis 2007, 10:27

Plesim pisze:
ja0306 pisze:Lepiej by zrobili gdyby budowali nową jezdnię po południowej stronie Prostej.
Gdzie? Przez środek apartamentowca ma się przebijać.
ja0306 pisze:Albo zrobili dwupasmową jednokierunkówkę Prosta-Wronia-Pańska-Twarda-Prosta
Jasne. Z zakrętami pod kątem 90 stopni o szerokości jezdni 5 metrów.

Prośba. Jak nie znasz lokalnych uwarunkowań oraz spraw własności gruntów to nie pisz po obejrzeniu tylko mapy. ](*,)
ja widziałem że są tam częste zakręty jak sie jedzie ale od Prostej ulicę Pańską oddziela tylko pas ziemi i parkingi.
Już lepiej zniszczyc apartamentowiec niż muzeum

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 29 lis 2007, 13:26

ja0306 pisze:ja widziałem że są tam częste zakręty jak sie jedzie ale od Prostej ulicę Pańską oddziela tylko pas ziemi i parkingi.
grunty posiadane na odcinku od zelaznej w kierunku Ronda Daszynskiego przez Accione i powstaną tam domy
ja0306 pisze:Już lepiej zniszczyc apartamentowiec niż muzeum
](*,)
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lis 2007, 18:58

Zacznijmy od tego, że poszerzanie Prostej jest co najmniej wątpliwie potrzebne. To napychanie kolejnych samochodów do Centrum, a jakoś nie zauważyłem specjalnych rezerw miejsca na tej trasie.

Jedyne, co tam jest potrzebne, to
a) budowa dodatkowego pasa ruchu -> przekrój 1x4 -> wydzielenie pasów dla autobusów, lub

b) przebudowa torowiska na tramwajowo - autobusowe (jako jedno z nielicznych w Warszawie, spełnia kryterium odpowiedniego dla tego łącznego natężenia autobusów i tramwajów - odpowiednio niskiego ma się rozumieć oraz kryterium dużej liczby autobusów). Ze względów przestrzennych jest to rozwiązanie lepsze, chociaż duża liczba kursów przyspieszonych poddaje je co nieco w wątpliwość.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 lis 2007, 19:35

inż. Glonojad pisze:Zacznijmy od tego, że poszerzanie Prostej jest co najmniej wątpliwie potrzebne. To napychanie kolejnych samochodów do Centrum, a jakoś nie zauważyłem specjalnych rezerw miejsca na tej trasie.

Jedyne, co tam jest potrzebne, to
a) budowa dodatkowego pasa ruchu -> przekrój 1x4 -> wydzielenie pasów dla autobusów, lub

b) przebudowa torowiska na tramwajowo - autobusowe (jako jedno z nielicznych w Warszawie, spełnia kryterium odpowiedniego dla tego łącznego natężenia autobusów i tramwajów - odpowiednio niskiego ma się rozumieć oraz kryterium dużej liczby autobusów). Ze względów przestrzennych jest to rozwiązanie lepsze, chociaż duża liczba kursów przyspieszonych poddaje je co nieco w wątpliwość.
Zgadzam się =D> Jednocześnie zastanawiam się czy nie wystarczyłoby trambus-pasa zrobić tylko w kierunku Woli, a na Prostej 1x3 zrobić dwa pasy dla samochodów i trzeci zagospodarować dla autobusów.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lis 2007, 19:40

Można, zwłaszcza że jednym z problemów tego rozwiazania był wyjazd z buspasa przed Rondem ONZ, a i tak wspólnego przystanku przed rondem by nie było.

Ale torowisko i tak trzeba do tego celu wymienić, chociaż rozsunięcie wówczas dotyczyłoby jednego tylko toru.

Tylko widzisz, poważne pytanie jest, kto ma za to zapłacić :>
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 lis 2007, 19:50

inż. Glonojad pisze:Można, zwłaszcza że jednym z problemów tego rozwiazania był wyjazd z buspasa przed Rondem ONZ, a i tak wspólnego przystanku przed rondem by nie było.
No i wjazd na ten bus-pas torowy od strony Ronda Daszyńskiego w kierunku wschodnim nie byłoby ciekawe.
inż. Glonojad pisze: Tylko widzisz, poważne pytanie jest, kto ma za to zapłacić :>
Nasze bogate miasto, które stać na skierowanie metra na Gocław :p
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lis 2007, 19:52

R-11 Kleszczowa pisze:
inż. Glonojad pisze:Można, zwłaszcza że jednym z problemów tego rozwiazania był wyjazd z buspasa przed Rondem ONZ, a i tak wspólnego przystanku przed rondem by nie było.
No i wjazd na ten bus-pas torowy od strony Ronda Daszyńskiego w kierunku wschodnim nie byłoby ciekawe.
E tam, w Krakowie nie takie układy się na skrzyżowaniach z wyspą splatają ;).

[ Dodano: 2007-11-29, 19:53 ]
R-11 Kleszczowa pisze:
Tylko widzisz, poważne pytanie jest, kto ma za to zapłacić :>
Nasze bogate miasto, które stać na skierowanie metra na Gocław :p
Tia, tylko zaraz by się zaczęło, żo torowisko własności TW, kasa miejska, spółka wydzielona, dokapitalizowanie, powierzenie zadania ZDM, ZDM się nie zna i klasycznie coś schrzania... :shock: :-?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 lis 2007, 19:57

inż. Glonojad pisze:
R-11 Kleszczowa pisze: No i wjazd na ten bus-pas torowy od strony Ronda Daszyńskiego w kierunku wschodnim nie byłoby ciekawe.
E tam, w Krakowie nie takie układy się na skrzyżowaniach z wyspą splatają ;).
Można. Ale po co komplikować :grin:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ