Duży krok w stronę przebudowy Prostej
Dominika Dziobkowska 09-12-2005 , ostatnia aktualizacja 09-12-2005 13:52
W czwartek Rada Warszawy odrzuciła wszystkie protesty przeciwko projektowi zagospodarowania przestrzennego okolic ul. Prostej, który zakłada poszerzenie ulicy, wybudowanie wzdłuż niej biurowców i apartamentowców.
- To szansa dla tego miejsca. Wreszcie Prosta stanie się uporządkowaną ulicą miejską - przekonywał architekt Krzysztof Domaradzki, autor projektu.
Plan nie podoba się jednak inwestorom. Zakłada, że niedaleko skrzyżowania Prostej i Żelaznej wyrosną budynki ośmiopiętrowe. Na to nie godzą się właściciele działek, którzy chcą tam postawić znacznie wyższe biurowce i apartamentowce.
Do planu zastrzeżenia ma też Muzeum Techniki. Proponuje odnowienie ulicy na terenie muzeum. - Sęk w tym, że tam wcale nie ma ulicy - denerwował się Jerzy Jasiuk, szef Muzeum Techniki. - A nawet jeśli powstanie, to musielibyśmy wyłożyć majątek, aby zabezpieczyć teren muzeum. A skąd mamy na to wziąć pieniądze? - dodał.
Projekt zagospodarowania ulicy Prostej najpewniej nie będzie uchwalony szybko. Ci, których protesty wczoraj odrzucono, mogą sądzić się z miastem. A to może trwać kilka lat.
Ulica Prosta
Moderator: Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36655
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Wyprostują Prostą
śmik2007-11-28, ostatnia aktualizacja 2007-11-28 22:30
Miasto wybrało projektanta poszerzonej ul. Prostej. W miejscu fragmentu hali dawnej fabryki Norblina powstanie druga jezdnia.
Wąskie gardło na ul. Prostej od ronda Daszyńskiego do ronda ONZ miało zniknąć już dawno. Ulica zwęża się tu do jednego pasa w każdym kierunku i wygina się w łuk, omijając dawną fabrykę Norblina. Zarząd Dróg Miejskich wybrał właśnie projektanta poszerzenia Prostej. Firma Kom Projekt z Makowa Mazowieckiego ciągu 18 miesięcy musi nie tylko przygotować dokumentację, ale także zdobyć pozwolenie na budowę. Poszerzanie Prostej zacznie się w 2009 roku i skończy rok później. Żeby zbudować drugą jezdnię, konieczne będzie wyburzenie fragmentu hali Norblina. Przystał już na to konserwator zabytków.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Lepiej by zrobili gdyby budowali nową jezdnię po południowej stronie Prostej.MeWa pisze:Obrazek
Wyprostują Prostą
śmik2007-11-28, ostatnia aktualizacja 2007-11-28 22:30
Miasto wybrało projektanta poszerzonej ul. Prostej. W miejscu fragmentu hali dawnej fabryki Norblina powstanie druga jezdnia.
Wąskie gardło na ul. Prostej od ronda Daszyńskiego do ronda ONZ miało zniknąć już dawno. Ulica zwęża się tu do jednego pasa w każdym kierunku i wygina się w łuk, omijając dawną fabrykę Norblina. Zarząd Dróg Miejskich wybrał właśnie projektanta poszerzenia Prostej. Firma Kom Projekt z Makowa Mazowieckiego ciągu 18 miesięcy musi nie tylko przygotować dokumentację, ale także zdobyć pozwolenie na budowę. Poszerzanie Prostej zacznie się w 2009 roku i skończy rok później. Żeby zbudować drugą jezdnię, konieczne będzie wyburzenie fragmentu hali Norblina. Przystał już na to konserwator zabytków.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Dałoby się połączyć z dwujezdniami.
Albo zrobili dwupasmową jednokierunkówkę Prosta-Wronia-Pańska-Twarda-Prosta
Gdzie? Przez środek apartamentowca ma się przebijać.ja0306 pisze:Lepiej by zrobili gdyby budowali nową jezdnię po południowej stronie Prostej.
Jasne. Z zakrętami pod kątem 90 stopni o szerokości jezdni 5 metrów.ja0306 pisze:Albo zrobili dwupasmową jednokierunkówkę Prosta-Wronia-Pańska-Twarda-Prosta
Prośba. Jak nie znasz lokalnych uwarunkowań oraz spraw własności gruntów to nie pisz po obejrzeniu tylko mapy.
ja widziałem że są tam częste zakręty jak sie jedzie ale od Prostej ulicę Pańską oddziela tylko pas ziemi i parkingi.Plesim pisze:Gdzie? Przez środek apartamentowca ma się przebijać.ja0306 pisze:Lepiej by zrobili gdyby budowali nową jezdnię po południowej stronie Prostej.Jasne. Z zakrętami pod kątem 90 stopni o szerokości jezdni 5 metrów.ja0306 pisze:Albo zrobili dwupasmową jednokierunkówkę Prosta-Wronia-Pańska-Twarda-Prosta
Prośba. Jak nie znasz lokalnych uwarunkowań oraz spraw własności gruntów to nie pisz po obejrzeniu tylko mapy.
Już lepiej zniszczyc apartamentowiec niż muzeum
grunty posiadane na odcinku od zelaznej w kierunku Ronda Daszynskiego przez Accione i powstaną tam domyja0306 pisze:ja widziałem że są tam częste zakręty jak sie jedzie ale od Prostej ulicę Pańską oddziela tylko pas ziemi i parkingi.
ja0306 pisze:Już lepiej zniszczyc apartamentowiec niż muzeum
PURA VIDA!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Zacznijmy od tego, że poszerzanie Prostej jest co najmniej wątpliwie potrzebne. To napychanie kolejnych samochodów do Centrum, a jakoś nie zauważyłem specjalnych rezerw miejsca na tej trasie.
Jedyne, co tam jest potrzebne, to
a) budowa dodatkowego pasa ruchu przekrój 1x4 wydzielenie pasów dla autobusów, lub
b) przebudowa torowiska na tramwajowo - autobusowe (jako jedno z nielicznych w Warszawie, spełnia kryterium odpowiedniego dla tego łącznego natężenia autobusów i tramwajów - odpowiednio niskiego ma się rozumieć oraz kryterium dużej liczby autobusów). Ze względów przestrzennych jest to rozwiązanie lepsze, chociaż duża liczba kursów przyspieszonych poddaje je co nieco w wątpliwość.
Jedyne, co tam jest potrzebne, to
a) budowa dodatkowego pasa ruchu przekrój 1x4 wydzielenie pasów dla autobusów, lub
b) przebudowa torowiska na tramwajowo - autobusowe (jako jedno z nielicznych w Warszawie, spełnia kryterium odpowiedniego dla tego łącznego natężenia autobusów i tramwajów - odpowiednio niskiego ma się rozumieć oraz kryterium dużej liczby autobusów). Ze względów przestrzennych jest to rozwiązanie lepsze, chociaż duża liczba kursów przyspieszonych poddaje je co nieco w wątpliwość.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Zgadzam się Jednocześnie zastanawiam się czy nie wystarczyłoby trambus-pasa zrobić tylko w kierunku Woli, a na Prostej 1x3 zrobić dwa pasy dla samochodów i trzeci zagospodarować dla autobusów.inż. Glonojad pisze:Zacznijmy od tego, że poszerzanie Prostej jest co najmniej wątpliwie potrzebne. To napychanie kolejnych samochodów do Centrum, a jakoś nie zauważyłem specjalnych rezerw miejsca na tej trasie.
Jedyne, co tam jest potrzebne, to
a) budowa dodatkowego pasa ruchu przekrój 1x4 wydzielenie pasów dla autobusów, lub
b) przebudowa torowiska na tramwajowo - autobusowe (jako jedno z nielicznych w Warszawie, spełnia kryterium odpowiedniego dla tego łącznego natężenia autobusów i tramwajów - odpowiednio niskiego ma się rozumieć oraz kryterium dużej liczby autobusów). Ze względów przestrzennych jest to rozwiązanie lepsze, chociaż duża liczba kursów przyspieszonych poddaje je co nieco w wątpliwość.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Można, zwłaszcza że jednym z problemów tego rozwiazania był wyjazd z buspasa przed Rondem ONZ, a i tak wspólnego przystanku przed rondem by nie było.
Ale torowisko i tak trzeba do tego celu wymienić, chociaż rozsunięcie wówczas dotyczyłoby jednego tylko toru.
Tylko widzisz, poważne pytanie jest, kto ma za to zapłacić
Ale torowisko i tak trzeba do tego celu wymienić, chociaż rozsunięcie wówczas dotyczyłoby jednego tylko toru.
Tylko widzisz, poważne pytanie jest, kto ma za to zapłacić
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
No i wjazd na ten bus-pas torowy od strony Ronda Daszyńskiego w kierunku wschodnim nie byłoby ciekawe.inż. Glonojad pisze:Można, zwłaszcza że jednym z problemów tego rozwiazania był wyjazd z buspasa przed Rondem ONZ, a i tak wspólnego przystanku przed rondem by nie było.
Nasze bogate miasto, które stać na skierowanie metra na Gocławinż. Glonojad pisze: Tylko widzisz, poważne pytanie jest, kto ma za to zapłacić
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
E tam, w Krakowie nie takie układy się na skrzyżowaniach z wyspą splatają .R-11 Kleszczowa pisze:No i wjazd na ten bus-pas torowy od strony Ronda Daszyńskiego w kierunku wschodnim nie byłoby ciekawe.inż. Glonojad pisze:Można, zwłaszcza że jednym z problemów tego rozwiazania był wyjazd z buspasa przed Rondem ONZ, a i tak wspólnego przystanku przed rondem by nie było.
[ Dodano: 2007-11-29, 19:53 ]
Tia, tylko zaraz by się zaczęło, żo torowisko własności TW, kasa miejska, spółka wydzielona, dokapitalizowanie, powierzenie zadania ZDM, ZDM się nie zna i klasycznie coś schrzania...R-11 Kleszczowa pisze:Nasze bogate miasto, które stać na skierowanie metra na GocławTylko widzisz, poważne pytanie jest, kto ma za to zapłacić
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Można. Ale po co komplikowaćinż. Glonojad pisze:E tam, w Krakowie nie takie układy się na skrzyżowaniach z wyspą splatają .R-11 Kleszczowa pisze: No i wjazd na ten bus-pas torowy od strony Ronda Daszyńskiego w kierunku wschodnim nie byłoby ciekawe.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel