[img]http://miasta.gazeta.pl/i/30/warszawa/00.gif[/img] pisze: Wielki niewypał zamiast kolejnej atrakcji Muzeum Powstania Warszawskiego
Jarosław Osowski 02-03-2006 , ostatnia aktualizacja 02-03-2006 23:43
Pod bramę obleganego przez warszawiaków muzeum już dawno miały nas wozić zabytkowe tramwaje. Na koncepcję nowej trasy wydano ponad 100 tys. zł, po czym wszystko utknęło w szufladach urzędników
Pierwsza w Polsce turystyczna linia tramwajowa - 630 metrów toru od Towarowej przez Grzybowską i Przyokopową do Prostej - tak ponad rok temu zachwalano ją w ratuszu. Tramwaje Warszawskie zdążyły właśnie wybrać firmę Metroprojekt, żeby przygotowała plany. Ok. 5 mln zł czekało w rezerwie, by wszystko było gotowe na rocznicę Powstania już w zeszłym roku: na Przyokopowej bruk w miejsce dziurawego asfaltu, do tego latarnie-pastorały i słupy trakcyjne stylizowane na przedwojenne. W takiej scenerii zabytkowe wagony dojeżdżałyby do niezwykle popularnego wśród warszawiaków muzeum.
Wczoraj zainteresowaliśmy się, co z budową, i od razu natknęliśmy się na niebotyczny bałagan.
Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos: - Jesteśmy bardzo zaangażowani w przygotowania, ale ulica Przyokopowa ma czterech czy pięciu prywatnych właścicieli. Czekamy, aż urząd Woli przejmie grunty.
Maciej Maciejewski z urzędu Woli: - To nie leży w naszych kompetencjach, to sprawa ratusza.
Marcin Bajko, dyrektor miejskiego biura nieruchomości: - Najprościej powiedzieć, że problem tkwi w czyichś gruntach. Zresztą pierwsze słyszę o linii tramwajowej do muzeum.
Właścicielem wąskiego paska ziemi pod ul. Przyokopową jest Bank Przemysłowo-Handlowy. Władysław Kołomański z biura prasowego banku powiedział nam wczoraj, że nikt z miasta w tej sprawie się nie kontaktował. Zresztą bank - jako sponsor nagrań rozmów z ponad tysiącem powstańców dla muzeum - nie zamierza robić problemów.
Całe to zamieszanie zaskoczyło dyrektora Muzeum Powstania Jana Ołdakowskiego. Był przekonany, że wytyczanie linii zacznie się wiosną, akurat po otwarciu nowej ekspozycji. - Najpierw urząd Woli miesiącami toczył z Tramwajami akademicką dyskusję, w którą stronę mają kursować wagony na Przyokopowej, a teraz jeszcze to. Obiecuję interwencję. Ta linia jest niezbędna.
Niestety, podczas półtorarocznych przygotowań zdezaktualizowała się decyzja o warunkach zabudowy. Teraz trzeba się starać o nową.
Tramwajem do Muzeum Powstania Warszawskiego
Moderator: Wiliam
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Noo niektóe wypowiedzi są bardzo ciekawe
Dajmy sobie z tym spokój, jest 10 innych miejsc w Warszawie gdzie tory są bardziej potrzebne.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Już jest jedna linia turystyczna obsługiwana zwykle turystycznym gniotem 4833 chyba, która więcej traci niż zyskuje. A jakby na tej linii do Muzeum puścili 13N to nie wiem czy ktoś by jeździł...Gacek pisze:Z linią turystyczną tez można dać sobie spokój prawda????????????????Karol pisze:Dajmy sobie z tym spokój, jest 10 innych miejsc w Warszawie gdzie tory są bardziej potrzebne.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
No co 13N to wóz niemalże zabytkowy w przeciwieństwie do gniota.......
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Proboszcz pisze:A jaki cieplutki w zimę...Żeby zachęcić zimowych turystów musieliby chyba piec albo kuchenkę węglową postawić na środku wagonu, aby się mogli ludzie ogrzaćR-11 Kleszczowa pisze:No co 13N to wóz niemalże zabytkowy w przeciwieństwie do gniota.......
Jak ma być zabytkowo to na całego
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Warto, bo na codzień była by pętla awaryjna, poza tym z tego co wiem, oprócz tetki miałoby też tam coś krańcować...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Wracając do tłumaczeń urzędników: są one normalne w Warszawie - urzędnicy miejscy generalnie zwalają winę na kogo się da, tłumaczą się niewiedzą, wciskają różne kity, które nie mają potwierdzenia w rzeczywistości - wystarczy raz zadzwonić do urzędu miasta w jakiejkolwiek sprawie, by się o tym przekonać.