Nowe wagony dla metra
Moderator: JacekM
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Jak wiadomo, rozpisany został przetarg na 14 wagonów w celu wydłużenia 7 pociągów do maksymalnej długości 6 wagonów. Otwarcie ofert przesunięto na koniec roku. Nie mniej jednak w dniu wczorajszym podjęto decyzję, iż należałoby dokupić jeszcze 16 wagonów, tak aby wszystkie pociągi były 6-wagonowe. Pierwsze wagony mogłyby pojawić się dopiero w 2007 r.
Rzeczpospolita pisze:METRO Podziemna kolejka inwestuje w używane składy
Wydłużone pociągi, przedłużony przetarg
Aż 30 wagonów planuje dokupić Metro Warszawskie. Dzięki temu wszystkie rosyjskie składy zostaną wydłużone.
Do tej pory szefowie metra planowali zakup 14 wagonów - do przedłużenia siedmiu z 15 pociągów serii 81 produkcji rosyjskiej. Ogłoszony w październiku przetarg nie może się jednak doczekać rozstrzygnięcia. Wczoraj metro znowu na życzenie zainteresowanych firm przesunęło termin otwarcia ofert - tym razem na 29 grudnia.
Na dodatek nieoczekiwanie zapadła decyzja o zwiększeniu zamówienia: fabrycznie nowych wagonów do używanych pociągów będzie aż 30.
W ten sposób przedłużone zostaną wszystkie rosyjskie składy. W godzinach szczytu pasażerowie nie będą już walczyli o miejsca jak w metrze japońskim.
- Zapewne ogłosimy drugi przetarg na 16 dodatkowych wagonów. Istnieje też możliwość wystąpienia do Urzędu Zamówień Publicznych o zgodę na zlecenie dostaw z wolnej ręki zwycięzcy pierwszego przetargu - przewiduje Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra Warszawskiego. - Dostawy muszą się zakończyć przed dociągnięciem pierwszej linii do Młocin, czyli w 2007 roku - twierdzi.
Oprócz 15 pociągów rosyjskich, warszawiaków wozi 18 składów francuskich (montowanych w Chorzowie). Pasażerowie wolą te drugie - są dłuższe o dwa wagony, a tłok w środku jest mniejszy.
kmaj
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- Mahony2109
- Posty: 327
- Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
- Lokalizacja: Piaseczno City
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36946
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Oraz poziom hałasu i przeciągu. Ale są mniej wygodne do przemieszczania się w środku.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
oba składy mają swoje zalety i wady, nie mniej jednak w chwili obecnej wydaje się najrozsądniejsze wydłużyć składy rosyjskie. A myślę, że pasażerowie będą zadowoleni, bo podróżować będą w mniejszym ścisku. Zaś komfort jazdy "nawet" składem rosyjskim jest o wiele wyższy niż środklami komunikacji naziemnej po dziurawych ulicach stolicy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
nie ma możliwości puszczenia krótszych ale częstszych pociągów. To nie tramwaj, gdzie można rozszczepić pociągi. Zresztą obecna częstotliwość nie jest zła.
W dniu dzisiejszym otwarto oferty na 14 wagonów. Wpłynęły dwie: Metrowagonmasha i Kolmexu (ta jednak po czasie).
W dniu dzisiejszym otwarto oferty na 14 wagonów. Wpłynęły dwie: Metrowagonmasha i Kolmexu (ta jednak po czasie).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Mahony2109
- Posty: 327
- Rejestracja: 16 gru 2005, 20:42
- Lokalizacja: Piaseczno City
Inaczej. Alzłomów się nie da rozczepić. Te z Wagonmasza z tego co wiem mogą jeździć w dowolnych konfiguracjach.MeWa pisze:nie ma możliwości puszczenia krótszych ale częstszych pociągów. To nie tramwaj, gdzie można rozszczepić pociągi. Zresztą obecna częstotliwość nie jest zła.
W dniu dzisiejszym otwarto oferty na 14 wagonów. Wpłynęły dwie: Metrowagonmasha i Kolmexu (ta jednak po czasie).
Pzdr.
Wagony rosyjskie mimo że trochę siermiężne jeszcze przez długi czas będą kursować w metrze. Natomiast dużo mlodsze składy Alstom sypią się na potęgę. Są po prostu tandetnie wykonane sciera się w nich podloga, rdzewieją metlaowe elementy. Nie nadają się do przewozu tak dużych mas ludzi - są na to za delikatne wykonane.
Mimo, że są dłuższe przez idiotyczne rury pośrodku składu sprawiają że pasażerowie zajmują miejsca przy drzwiach powodując tłok i trudnosci z wyjsciem dla innych.
wstawione znaki przestankowe
boh
Mimo, że są dłuższe przez idiotyczne rury pośrodku składu sprawiają że pasażerowie zajmują miejsca przy drzwiach powodując tłok i trudnosci z wyjsciem dla innych.
wstawione znaki przestankowe
boh
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27028
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A co z pomysłem, że PESA będzie testować prototyp pociągu metra we współpracy z MW, a potem wystartuje w przetargu na zakup nowych pociągów?h
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.