Babice i okolice

Moderator: Wiliam

Matt Cubis
Posty: 460
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 21 kwie 2023, 13:30

Alpino w DP byłoby chyba nieco za małe, a nie sądzę, żeby ktoś tam pozwolił puścić coś większego.

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 20 lut 2024, 11:52

https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... -do-metra/

Tylko 4 kursy dziennie, ale jak widać to wystarczy aby zrobić oficjalne spotkanie i propagandowe zdjęcie oficjeli ;)

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8342
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 lut 2024, 16:46

Raz, że wybory, dwa że te dwa poranne kursy (tego jestem pewien) to były olbrzymie wolumeny przesiadek, więc... jeśli to ma ułatwić i ocieplić wizerunek komunikacji, to może Paryż wart jest mszy?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1622
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 20 lut 2024, 19:35

30 lat temu Kampinos miał tych kursów z 10 może więcej.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 20 lut 2024, 21:30

person pisze:
20 lut 2024, 16:46
Raz, że wybory, dwa że te dwa poranne kursy (tego jestem pewien) to były olbrzymie wolumeny przesiadek, więc... jeśli to ma ułatwić i ocieplić wizerunek komunikacji, to może Paryż wart jest mszy?
Przynajmniej Lesznu z Kampinosem się jakkolwiek chce coś robić w temacie poprawy dostępu do komunikacji, Babice w tym temacie gorzej niż leżą. 714 w stronę metra za rynkiem z rana częściej jest, niż nie jest niezabieralne (z tym że oczywiście szczyt poranny zaczyna się i kończy sporo wcześniej niż w samym mieście), a spora część pasażerów tej linii jest właśnie z obszarów na wschód od niego.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lut 2024, 9:57

O ile (procentowo, orientacyjnie) droższe byłoby dla zainteresowanych gmin droższe po prostu zastąpienie L29 wydłużonymi kursami 719?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4096
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lut 2024, 10:09

W zeszłym roku MZA jeździło za 9,00 zł netto/wzkm, PKS Tarnobrzeg obsługujący L29 jeździło za 4,76. Poza tym pchanie 719 do Kampinosu to chyba ogólnie taki sobie pomysł ze względu na różnicę w popycie, tak samo zresztą jak z tego samego powodu słabym pomysłem są kursy 519 do Powsina.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27396
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lut 2024, 10:16

Muszę przyjrzeć się następnym razem wnętrzu pojazdu MZA, musiałem przegapić te złocone uchwyty dla pasażerów czy coś ;) ;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4096
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lut 2024, 10:52

Tych raczej szukałbym w Alpino i Conecto z Mobilisu patrząc na ich stawkę : > Może i płacom pracownikom najmniej ze wszystkich, mają niższe koszty operacyjne i gorzej utrzymany tabor, ale za to mają też wyższą stawkę za wzkm xd

alojz
Posty: 2660
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 21 lut 2024, 21:20

Autobus Czerwon pisze:
21 lut 2024, 10:09
W zeszłym roku MZA jeździło za 9,00 zł netto/wzkm, PKS Tarnobrzeg obsługujący L29 jeździło za 4,76.
O ile nic się nie zmieniło, to gminy płacą (dla drugiej strefy) 40% stawki ZTM (a nie stawki MZA ani innego przewoźnika). Za elki płacą 80% stawki przewoźnika.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1622
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 22 lut 2024, 20:45

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 89860.html
Wywalić stare diesle z Warszawy niech jeżdżą do Puszczy Kampinoskiej.
A może elektryczne i wodorowe niech tam jadą.
Albo same rowery.
Tylko rolników tu nie ma, i skąd wziąść żywność.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1622
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 22 lut 2024, 20:48

A już mi wyjaśniły dzieciaki.
Biedronki będą latały.
Lidla pożre żabka.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 mar 2024, 21:42

Nordyk110 pisze:
22 lut 2024, 20:45
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiad ... 89860.html
Wywalić stare diesle z Warszawy niech jeżdżą do Puszczy Kampinoskiej.
A może elektryczne i wodorowe niech tam jadą.
Albo same rowery.
Tylko rolników tu nie ma, i skąd wziąść żywność.
Skoro nie jest przesądzony przekrój pasa drogowego, to może należy się zastanowić nad tramwajem ?
Mam wrażenie, że gminy Izabelin i Stare Babice w ostatnich latach znacznie się rozbudowały zupełnie bez zastanowienia jak rozwiązać dojazd tych wszystkich osób do Warszawy. Przez to w godzinach szczytu wszystko stoi.
Tramwaj w zupełnie nowym ciągu byłoby zapewne dużo łatwiej i taniej zbudować niż np. obecny do Wilanowa, gdzie trzeba przekładać miliony km infrastruktury podziemnej. I łatwo byłoby go połączyć z istniejącą linią na Nocznickiego/Wólczyńskiej. Pytanie czy poza godzinami szczytu frekwencja byłaby wystarczająca, ale może tak.

primoż
Posty: 3742
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 05 mar 2024, 21:46

To jeszcze pytanie, czy byłyby potoki pod tramwaj? W sumie, to i BRT w gorszym razie nie musiałoby być najgorszym pomysłem.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

mb112
Posty: 965
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 05 mar 2024, 22:05

primoż pisze:
05 mar 2024, 21:46
To jeszcze pytanie, czy byłyby potoki pod tramwaj? W sumie, to i BRT w gorszym razie nie musiałoby być najgorszym pomysłem.
No właśnie też się nad tym zastanawiałem (nad obiema tymi kwestiami). W godzinach szczytu to gdyby ludzie mieli alternatywę w postaci tramwajów (czy BRT) to na pewno w znacznej części by się do niego przesiedli zamiast tkwić w korku i frekwencja byłaby wystarczająca, pytanie czy poza godzinami szczytu też, trzeba by to policzyć, ale obstawiam, że jedna linia z typową tramwajową częstotliwością czyli co 8/12/15 byłaby optymalna.

ODPOWIEDZ