Nazewnictwo stacji kolejowych
: 02 sty 2023, 22:32
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Oczywiście to żart? Boje się, że systemy PLK tego nie ogarną.... Wróć, uda się... Główna to będzie Warszawa Plac Zawiszy, zaś dawna Ochota - Warszawa Plac Zawiszy peron 3 Wzorem Zachodniej.
Bynajmniej. Uważam, że dwie stacje kolejowe w położone w bezpośrednim sąsiedztwie i przedzielone tylko jedną arterią drogową (Towarowa) powinny nosić tę samą nazwę. Nie upieram się przy W-wa Plac Zawiszy, aczkolwiek nazwa od znanego punktu miasta, będącym punktem orientacyjnym na jego terenie, jak też punktem przesiadkowym byłaby najlepsza. Ewentualnie rozszerzyć Ochotę, ale obecne jej położenie nie nawiązuje w pełni do jej położenia (granica dwóch dzielnic), niemniej jest silnie utrwalona w świadomości mieszkańców i pasażerów. Obecna sytuacja z rozdzieleniem nazw jest kuriozalna; to tak, jakby ZP Plac Zawiszy był podzielony na kilka ZP, np.: przystanki w po wschodniej stronie placu w Al. Jerozolimskich nazwać PKP Ochota, te na Towarowej jako Dworzec Główny, a te na Raszyńskiej jeszcze dla dodatkowego zamieszania jako Tarczyńska.
To trzeba w takim razie system PLK na tyle ucywilizować (a być może i samo PLK też ), żeby nie było problemu ogarnąć rozwiązań dobrych i przyjaznych pasażerom. Wolałbym, żeby patologię zastępować normą, zamiast w dalszym ciągu normę zastępować patologią.Paweł D. pisze:Boje się, że systemy PLK tego nie ogarną.... Wróć, uda się...
To trzeba też zrobić sensowne dojście między tymi peronami (pamięta ktoś jeszcze zamknięte od stu lat przejście pod wiaduktem na Towarowej; nawet schody się jeszcze zachowały? ) podczas remontu/odbudowy wiaduktów na średnicą, jak też zamieścić sensowną informację dla użytkowników. Niedasizm i tumiwisizm spółek kolejowych nie może być wymówką dla zastosowania rozwiązań sensownych, dobrych i przyjaznych dla pasażerów.Paweł D. pisze:Główna to będzie Warszawa Plac Zawiszy, zaś dawna Ochota - Warszawa Plac Zawiszy peron 3 Wzorem Zachodniej.
To wytłumacz komuś, kto nie zna miasta, że Warszawa Głowna, pomimo odjazdów kilku pociągów ponadregionalnych, nie pełni takiej samej funkcji jak Warszawa Centralna, a w innych miastach (np.: Poznań Główny, Wrocław Główny) już tak.
To trzeba w takim razie zrobić tak bardzo wyczerpującą informację, z planszami, strzałkami etc, żeby takich pytań było jak najmniej. Jakoś teraz podczas przebudowy Zachodniego dało sięPaweł D. pisze:Na górze czy na dole?
Ewentualne przemianowanie Głównej na Towarową to kombinowanie jak koń pod górę. Należy zadać pytanie, która z tych nazw (Główna, Ochota, Plac Zawiszy, Towarowa) najadekwatniej odnosiłaby się do miejsca obok którego się znajduje i informuje pasażerów o danym miejscu oraz funkcji.
Nie mów głośno, bo zaraz ktoś zauważy, że przecież ani do Gdańska ani do Wilna już się ze wskazanych dworców nie jeździ i trzeba będzie przemianowaćPiotrek_2274 pisze: ↑03 sty 2023, 19:13Skoro mamy Dw. Gdański czy Dw. Wileński to może jakaś nazwa odkierunkowa: Dw. Łódzki, Dw. Radomski...