Ursynów - Powsin

Moderator: Wiliam

ravenheart
Posty: 29
Rejestracja: 05 sty 2007, 12:08
Lokalizacja: Mokotów-Wilanów

Post autor: ravenheart » 02 lut 2007, 14:34

Jacek pisze:Mela dupa.
Ja jako rdzenny mieszkaniec Ursynowa zawsze po cichu liczylem na przedluzenie Ciszewskiego do Wilanowa.Na koncu tej ulicy jest plac manewrowy dla przyszlych kierowcow. Ja na tym placu zdawałem egazamin w 1991 roku i wtedy egzaminator wspominał, że nadchodzi rychły koniec tego placu, bo za chwile powstanie tu piekna ulica na Wilanów.Mamy rok 2007 plac manewrowy stoi, Wilanów stoi, krzaki porosły, a ulicy jak nie było, tak nie ma.

Tego przedłużenia nie ma w planach, najszybciej to się doczekamy łącznika pomiędzy Płaskowickiej i Vogla oraz Al. Rzeczypospolitej
inż. Glonojad pisze:He he, zobaczycie, jeszcze się do tramwaju w Wilanowie 725 będzie przesiadać...
O ile na starość nam się wzrok nie posuje :grin:

Fikander pisze:...a patrząc na to inaczej, skoro Wola Grzybowska ma swoje 514, nie widzę cienia przyczyny, dla której Konstancin nie mógł by mieć swojego 519...
Bo mają 700 :-?
... NIE NALEżY MYLIć PRAWDY Z OPINIą WIęKSZOśCI...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lut 2007, 14:45

JotPeCet pisze:
Fikander pisze:A no tak, zapomniałem, poza Warszawą to tylko dziki i jelenie mieszkają.
Konstancin miał połączenie szynowe z Warszawą, ale im przeszkadzało. Dziki! ;)
Akurat Konstancin wiele miał do powiedzenia w tej sprawie...

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 02 lut 2007, 16:10

JotPeCet pisze:Konstancin miał połączenie szynowe z Warszawą,
dalej ma :P nawet w obie strony
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lut 2007, 19:54

Tm pisze:dalej ma :P nawet w obie strony
I chyba nawet dałoby się puścić szynobus do tej mijanki przy Straży Miejskiej :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 13 lut 2007, 22:44

Zapuściłem się dzisiaj w godzinach mocno popołudniowych na Kępę Zawadowską
popstrykać kilka fotek. Do domu postanowiłem wrócić linnią 725 z pętli Kępa Okrzewska
Cmentarz (prawie po sąsiedzku jest - jakieś 10-15 minutek spacerkiem z terenów
Kępy Zawadowskiej ). Na jednym z przystanków jeszcze w strefie podmiejskiej
wsiadły dwie panie, które wybierały się na zakupy do TESCO.
Ale aby do niego dojechać, musiały pokonać całą trasę autobusu podmiejskiego
do stacji metra Wilanowska i metrem na Kabaty - w sumie coś ok. 45 minut.
Gdyby istniało legalne połączenie cała wyprawa zabrałaby raptem minut 20
- zakładając oczywiście, że byłaby komunikacja podmiejska puszczona na Kabaty/Ursynów.

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 13 lut 2007, 23:32

ravenheart pisze:
Tego przedłużenia nie ma w planach, najszybciej to się doczekamy łącznika pomiędzy Płaskowickiej i Vogla oraz Al. Rzeczypospolitej
Ale miasto potrafiło x lat temu grunta wywłaszczyć pod budowę drogi. Teraz
działki są zwracane, bo cel pod który zostały wywłaszone, nie został zrealizowany.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 22 mar 2007, 10:26

:arrow: Zrobi się ciekawie, jak zamkną to połączenie, nawet na kilka dni:
GW pisze:Połączenie Ursynowa z Wilanowem zamknięte

Krzysztof Śmietana, Michał Wojtczuk, ostatnia aktualizacja 2007-03-21 22:58

Popularny skrót z Wilanowa na Ursynów w czwartek zostanie zamknięty. Jednak nie na zawsze, jak sądzi wielu kierowców, tylko na kilka dni.

Kierowców, którzy jeżdżą tędy, zelektryzowały żółte tablice informujące o zamknięciu ulicy. To jedyne połączenie Ursynowa i Wilanowa. Formalnie przeznaczone jest tylko dla mieszkańców rejonu skarpy, ale w rzeczywistości codziennie korzystają jednak z niego setki kierowców. Droga biegnie w wąwozie, który z jednej strony styka się z ul. Gąsek w Wilanowie, a z drugiej z Nowoursynowską na Ursynowie. Po zamknięciu dla niektórych droga do pracy wydłuży się nawet o kilkanaście kilometrów. - Dojeżdżam do pracy na Kabatach od strony Konstancina i przy okazji odwożę syna do szkoły w Powsinie. W moim przypadku trasa wydłuży się do 20 kilometrów. Trzeba będzie jechać zakorkowaną al. Wilanowską. Podróż może zajmować nawet o 40 minut dłużej - narzeka Wojciech Drzewiecki. Boi się, że ulica zostanie zamknięta na zawsze, bo wcześniej krążyły informacje, że to samowola budowlana.

Droga będzie jednak nieprzejezdna tylko przez kilka dni. Dzielnica Ursynów chce wyremontować krótki odcinek na skarpie. - Musimy załatać dziury po zimie. Prace potrwają tydzień - mówi Monika Beuth-Lutyk, rzeczniczka urzędu dzielnicy Ursynów.

Tymczasem zamieszanie z drogą trwa już od kilku lat. Pod koniec 2004 Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego wydał nakaz rozbiórki ulicy, bo uznał, że powstała nielegalnie. Władze Wilanowa, przez który przebiega większa część tej drogi, jednak tego nie zrobiły. PINB naliczył za to dzielnicy kary, a ponieważ nie zostały zapłacone, wystawił nakaz ich egzekucji. W ubiegłym miesiącu Robert Lasota, wiceburmistrz Wilanowa, znalazł pretekst, by podważyć nakaz rozbiórki - odwołał się do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, wskazując, że pismo wypisano z drobnym błędem formalnym: zamiast na prezydenta stolicy zaadresowano je na dzielnicę, która nie ma osobowości prawnej.

- Rzeczywiście, to przesłanka, by uchylić nakaz rozbiórki. Zaczęliśmy już taką procedurę - potwierdza Mirosława Kamińska z WINB.

Jeżeli ten dokument zostanie unieważniony, nadzór budowlany będzie musiał na nowo zająć się nielegalnym przejazdem. A w tym czasie weszły w życie łagodniejsze przepisy pozwalające na legalizację samowoli.

Tymczasem wiceburmistrz Lasota chce w przyszłym roku ucywilizować inne połączenie Ursynowa z Wilanowem - istniejący przejazd przez ul. Hlonda i ul. Orszady do ulicy Kokosowej i Imbirowej. Teraz ta droga tonie w błocie.

Obie dzielnice mogłaby połączyć jeszcze jedna ulica - przedłużenie ul. Hlonda (taką nazwę nosi ul. Klimczaka na odcinku od Świątyni Opatrzności), która dochodziłaby do kończącej się dziś ślepo ul. Ciszewskiego. Tyle że dziś jej budowę uniemożliwia plan zagospodarowania Pól Wilanowskich, który nie przewiduje takiego połączenia. - Złożyliśmy wniosek o zmianę planu. Ma to być lokalna ulica, po jednym pasie ruchu w każdą stronę - mówi Robert Lasota.

Głównym połączeniem między dzielnicami ma być zaś ul. Nowokabacka, przechodząca na północ od os. Patio i łącząca się z ul. Rosnowskiego. Dziś nie można jej budować, bo plan zagospodarowania tego rejonu uchwalony został w 1999 r. z błędem - na ulicę zarezerwowano zbyt wąski pas. To niedopatrzenie urzędnicy próbują naprawić, opracowując plan rejonu ul. Pałacowej, który na "zakładkę" obejmie teren planowanej ul. Nowokabackiej. Projekt planu jest już gotowy, ale do jego wejścia w życie daleko. Co gorsza, właśnie okazało się, że aby Nowokabacka mogła powstać, najprawdopodobniej trzeba będzie poprawić jeszcze jeden plan - rejonu Pałacowej Zachodniej. Na razie obie dzielnice powołały zespół, który do połowy roku ma opracować roboczą koncepcję ul. Nowokabackiej. - Ta ulica musi w tej kadencji powstać, jeżeli będzie trzeba, skorzystamy ze specustawy ułatwiającej tego typu inwestycje - mówi wiceburmistrz Lasota.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 mar 2007, 10:47

Zamieszanie jak zwykle jest, a drogi jak nie było, tak nie ma...
:arrow: Swoją drogą, to zamknięcie tej "lokalnej" drogi spowoduje dokorkowanie Wilanowskiej... Zastanawia mnie jedno: dlaczego o tej drodze nikt nie pomyślał podczas budowy Ursynowa w latach 70?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 mar 2007, 10:51

Bo wówczas się programowało zachowania komunikacyjne ludzi sterując miejscami pracy i zamieszkania, mało kto miał samochód, a komunikacja jeździła tak, jak było jej wygodniej a nie ludziom?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 22 mar 2007, 20:06

Busmann pisze:Swoją drogą, to zamknięcie tej "lokalnej" drogi spowoduje dokorkowanie Wilanowskiej.
:arrow: Przy obecnym natężeniu ruchu na alei Wilanowskiej będzie to praktycznie niezauważalny wzrost.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 24 mar 2007, 13:43

Busmann pisze:Zastanawia mnie jedno: dlaczego o tej drodze nikt nie pomyślał podczas budowy Ursynowa w latach 70?
O tej ulicy może nie, ale ulica Findera (ob. rtm Pileckiego) miała dochodzić do ul. Przyczółkowej (ob. Drewny).
Nawet trolejbusy były na niej planowane.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 mar 2007, 9:58

JotPeCet pisze:O tej ulicy może nie, ale ulica Findera (ob. rtm Pileckiego) miała dochodzić do ul. Przyczółkowej (ob. Drewny).
Nawet trolejbusy były na niej planowane.
Na wprost od obecnego ronda Płaskowickiej/Pileckiego mniej więcej ślede Welwetowej, Rolnej, torów do STP, Wilczego Dołu i dalej obok os. Patio? Może kiedyś zrobią, bo po trasie praktycznie same pola... Tylko przy samej STP trochę ciasno... I okolice ulicy Ustronie...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 mar 2007, 10:38

Generalnie, to "może kiedyś zrobią" nieźle jest zapisane w Studium Uwarunkowań - dokumencie, który, przypominam, jest obowiązkowy do stosowania przez jednostki miejskie.

Nie obejmuje on ewentualnych ulic lokalnych, natomiast zbiorcze i wyższe już owszem.
Załączniki
wilanow-ursynow.GIF
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 mar 2007, 10:51

inż. Glonojad pisze:Generalnie, to "może kiedyś zrobią" nieźle jest zapisane w Studium Uwarunkowań - dokumencie, który, przypominam, jest obowiązkowy do stosowania przez jednostki miejskie.
Hm, czyli jak się znajdą fundusze w budżecie i/lub współfinansowanie przez UE, to się tego doczekamy. Ale to chyba dopiero, jak zaczną coraz więcej budować w okolicach Przyczólkowej...
Wydaje mi się, że najszybciej z tego powstanie ekspresowy łącznik...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26826
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 mar 2007, 10:55

Wraz z ekspresem powstanie co najmniej wjazd na niego z Płaskowickiej po wschodniej stronie Ursynowa, a być może (jako działania kompensujące) i cała przebitka Płaskowickiej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ