Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderatorzy: Wiliam, person

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 23188
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Post autor: pawcio » 04 gru 2019, 9:51

Od rozpoczęcia przebudowy Górczewskiej. Idzie chyba drugi tydzień.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

wincenty
Posty: 739
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 04 gru 2019, 9:59

Piottr pisze:
04 gru 2019, 9:34
A od kiedy to ZTM po cichaczu skrócił linię E2 do pl. Bankowego?
Po jakim cichaczu? Wszędzie były informacje.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4731
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 04 gru 2019, 12:13

Szkoda, że ZTM nie ma pomysłu na tę linię.

Piottr
Posty: 1211
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 04 gru 2019, 14:17

ZTM już miał niestety jeden pomysł na tą linię, polegał na dodaniu przystanków i likwidacji statusu linii ekspresowej.
Myślę że to "tymczasowe, na zawsze" skrócenie do pl. Bankowego jest reminiscencją tego pomysłu...
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 24526
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 gru 2019, 15:06

Jej status ekspresowej jest fikcją, a zabudowy po drodzd coraz więcej, coraz mniej dziur.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 2367
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 gru 2019, 15:09

Powinno się już dawno zlikwidować E-2 i odzyskane brygady przeznaczyć na wzmocnienie 116 (nawet na jakiejś trasie skróconej), aby zwiększyć podaż na Trakcie Królewskim.

Georg
Posty: 4865
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: Georg » 04 gru 2019, 15:46

Autobus Czerwon pisze:
04 gru 2019, 15:09
Powinno się już dawno zlikwidować E-2 i odzyskane brygady przeznaczyć na wzmocnienie 116 (nawet na jakiejś trasie skróconej), aby zwiększyć podaż na Trakcie Królewskim.

Nie ma za bardzo gdzie zakrańcować tego 116 f. Pl. Piłsudskiego zajęty, a do Konwiktorskiej chyba nie starczyłoby brygad.

primoż
Posty: 2691
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 04 gru 2019, 16:10

Georg pisze:
04 gru 2019, 15:46
Nie ma za bardzo gdzie zakrańcować tego 116 f. Pl. Piłsudskiego zajęty, a do Konwiktorskiej chyba nie starczyłoby brygad.
Zachęta?

Georg
Posty: 4865
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: Georg » 04 gru 2019, 16:35

primoż pisze:
04 gru 2019, 16:10
Georg pisze:
04 gru 2019, 15:46
Nie ma za bardzo gdzie zakrańcować tego 116 f. Pl. Piłsudskiego zajęty, a do Konwiktorskiej chyba nie starczyłoby brygad.
Zachęta?
A powrót? Marszałkowska - Senatorska bez zahaczenia o pl. Bankowy?

primoż
Posty: 2691
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 04 gru 2019, 17:06

Georg pisze:
04 gru 2019, 16:35
A powrót? Marszałkowska - Senatorska bez zahaczenia o pl. Bankowy?
Po co Ci pl. Bankowy, skoro w wariancie z pl. Piłsudskiego lub Konwiktorską też by go nie było? Jeżeli już, to puścić Senatorską do Miodowej, żeby zbierać ludzi już od pl. Zamkowego :-k

Autobus Czerwon
Posty: 2367
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 gru 2019, 17:15

Georg pisze:
04 gru 2019, 15:46
Autobus Czerwon pisze:
04 gru 2019, 15:09
Powinno się już dawno zlikwidować E-2 i odzyskane brygady przeznaczyć na wzmocnienie 116 (nawet na jakiejś trasie skróconej), aby zwiększyć podaż na Trakcie Królewskim.

Nie ma za bardzo gdzie zakrańcować tego 116 f. Pl. Piłsudskiego zajęty, a do Konwiktorskiej chyba nie starczyłoby brygad.
Czemu nie starczyłoby brygad? Ich liczba chyba nie zmniejszyła się od skrócenia z Płockiej-Szpital do Metra Ratusz, więc byłoby w sam raz.

fraktal
Posty: 4275
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 04 gru 2019, 17:41

Są takie przystanki, które dobrze, że pomija, na przykład Tor Stegny (podwójny!), czy Piękna, które aż tak bardzo oblegane nie są - w porównaniu z innymi. Gdyby E-2 uzwyklić, musiałoby się zatrzymywać również na tych przystankach, a to niepotrzebnie by ją spowalniało, bo mało kto by wsiadał. W wariancie na Konwiktorską byłaby to jeszcze Franciszkańska. Warto zrobić 416 do Bankowego, zamiast E-2 i już.

Autobus Czerwon
Posty: 2367
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 gru 2019, 18:05

Nie żeby coś, ale na odcinku Wilanów-Uniwersytet, E-2 jest szybsze od 116 jedynie o 4 minuty i to rozkładowo, bo w rzeczywistości pewnie jest jeszcze trochę inaczej. Jest to bardzo mała strata na tak długim odcinku. Zresztą teza że linie czerwone są czerwone żeby było szybciej została już na tym forum obalona bardzo dawno temu.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4731
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 04 gru 2019, 18:19

Tor Stegny to bardzo upierdliwy przystanek, zwłaszcza w stronę Wilanowa. Na bank powoduje dodatkowe stanie na światłach. A taki postój to w obecnych czasach jak ze 3-4 postoje na przystanku. Ale kij z charakterem linii. Patrząc po zapełnieniu linii na Sobieskiego, a nawet sporej różnicy w napełnieniu między 522 a 519 widać, że przekierowanie E-2 do Miasteczka by było wskazane. Z drugiej strony wskazane by było aby zahaczało o Starówkę. Albo wręcz przeciwnie. Przekierować Świętokrzyską (ułatwienie przesiadek do MII, od Ordynackiej jest jednak kawałek). Traci się wtedy UW, ale łatwo z NŚ tam podjechać bo linii sporo.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 5782
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 04 gru 2019, 18:40

To nie tak. Do Miasteczka powinno jechać 116 (bo połączenie z M1 realizuje już 217, a i do "tego" Wilanowa Trakt Królewski ma 180). Wtedy E-2 i 522 do piachu, w zamian wzmocnienie 116 i 519.

ODPOWIEDZ