[Łódź] GT8 z Freiburga na Helenówku

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 cze 2006, 18:57

W zeszłym tygodniu odbyła się w zajezdni Helenówek oficjalna prezentacja wagonu GT8-203, który przyjechał z Freiburga:
zdjęcia

Podobno niedługo ma pojawić się na trasie linii 46:-)

(Niektórzy mogą się nieco wstrzymać z wycieczką do Skierniewic w celu obejrzenia nowego pociągu, aby połączyć wyprawę z wizytą w Łodzi i Ozorkowie...:>)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 cze 2006, 19:02

on na próbę jest?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 cze 2006, 19:10

Nie, ma być na stałe.
MKT ma podobno zakupić 4 takie tramwaje.

Ciekawe jak wypadną jazdy testowe, szczególnie na podmiejskich mijankach.

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 13 cze 2006, 19:32

Heh, szkoda że tylko testowo. Wpadam do Łodzi w połowie lipca i zamierzam zaliczyc wszystkie podmiejskie trasy. :dance:
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2006, 10:44

Zaaaraaaaz.... a tam nie przymierzali się do jakichś wagonów poststadtbahnowych z Essen? :-k
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 cze 2006, 10:49

Wagony Tatry z Essen miały iść do TP (zajezdnia Brus), ale Rumunia była szybsza...
TP i tak nie byłoby stać na zakup kilku takich wagonów, a jednego się po prostu nie opłaca.
:(

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2006, 10:53

Fakt, nie ta spółka, sorry ;).
No i szkoda że się nie udało, taterka była fajna, a i dwukierunkowość by się przydała (część przystanków OIDP jest "na jezdnię" obecnie, nieprawdaż?)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 cze 2006, 11:09

Oj tak, za Konstantynowem dwukierunkowy skład sprawdzał się bardzo dobrze.
Ale co poradzić, ekonomia wygrała. Gdyby jeszcze Łódź była zainteresowana dofinansowaniem spółki, to byłoby pewnie inaczej.

Teraz trzeba się cieszyć z nabytku (-ów) MKT. Sam z chęcią przejade się do Ozorkowa tym cudem:-)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2006, 11:15

To nie ekonomia, to finanse...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 cze 2006, 23:21

Łukasz Stefańczyk pisze: W imieniu Zarządu Spółki MKT, Stowarzyszenia KMST i swoim zapraszam na
liniową premierę testowego wagonu GT8-203 z Freiburga, która odbędzie się już
w najbliższą środę - 28 czerwca. Około godz. 15 wagon wyjedzie z zaj.
Helenówek do Ozorkowa i z powrotem. Będzie to bezpłatny przejazd zamknięty
dla miłośników. W drodze powrotnej przy zajezdni Helenówek wagon
zostanie "ubrany" w tablice linii 46 i zabierając pasażerów pojedzie do
Chocianowic i z powrotem już jako normalny tramwaj liniowy. Dokładną godzinę
wyjazdu z Helenówka w stronę Ozorkowa podam w poniedziałek.

Flash8222
Posty: 7611
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 paź 2006, 23:11

Gazeta pisze:Tramwaje na metry

33 metry zostają w Łodzi. O co chodzi? O jeden z najdłuższych tramwajów w Polsce, który pomyślnie przeszedł testy na łódzkich torowiskach.

Najdłuższy łódzki pojazd na szynach obsługuje linie podmiejskie do Ozorkowa. I świetnie się sprawdza. - Długo go testowaliśmy, wszystko było w porządku, więc go kupiliśmy - mówi Andrzej Grzelak, kierownik wydziału eksploatacji Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej. - Bardzo chwalą go sobie i motorniczowie, i pasażerowie. Ci pierwsi doceniają łatwość prowadzenia, a drudzy przestronność wnętrza. Właśnie pojemność wagonu stanowi jeden z głównych atutów.

Przewoźnik jest tak zadowolony, że zamówił już kolejne. - Nowe wagony są bardzo drogie. A te, które kupimy, są w doskonałym stanie i nadal nowoczesne - dodaje Grzelak.

Co sprawia, że używany niemiecki tramwaj bije na głowę polskie konstrukcje z tego samego okresu? GT8 ma np. joystick, którym można regulować prędkość i kierunek jazdy. Ma również inne zalety, jakimi nie mogą się pochwalić polskie tramwaje z lat 70. Np. drzwi zamykają się samoczynnie za pasażerem i nie ma ryzyka, że kogoś "przytnie".

- Bardzo fajny pomysł ze sprowadzaniem tych tramwajów. Są duże, wygodne i ciche. Martwiłam się tylko, czy taki długi wagon nie wykolei się na zakręcie, ale skoro pomyślnie przeszedł wszystkie testy, to jestem spokojna - mówi Magdalena Kownacka, pasażerka.

Jeżdżący po Łodzi pojazd wyprodukowała w 1971 r. niemiecka firma Duewag z Duesseldorfu. Przez wiele lat woził mieszkańców Fryburga w Badenii-Wirtembergii. Niedawno zakończył tam służbę i trafił do Łodzi. Tramwaj zabiera na pokład aż 290 pasażerów, w tym 89 na miejscach siedzących. Idealnie nadaje się więc na trasy podmiejskie. Ponieważ dotychczas był regularnie serwisowany, jest w znakomitym stanie. Kolejne trzy egzemplarze przyjadą do Łodzi w ciągu tygodnia. Nie wyjadą jednak od razu na ulice. - Najpierw w naszej zajezdni przejdą dokładny przegląd. Zamontujemy też polskie oznaczenia - wyjaśnia Grzelak.
http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3659097.html

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 02 paź 2006, 23:49

Niezłe zadanie dla załogi "Helenówka". W końcu Geamatic to nie to samo co nastawnik w wagonie 803N.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 paź 2006, 22:11

W zajezdni na Helenówku stoją już trzy GT8. W sumie ma być ich cztery.

Awatar użytkownika
Gofer
Posty: 52
Rejestracja: 27 sty 2012, 23:02
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: Gofer » 20 kwie 2012, 21:21

GT8 #201 wykonywał ostatni zjazdowy kurs w historii MKT. Co czeka te wagony - nie wiadomo, prawdopodobnie sprzedaż lub zezłomowanie. Wszystko to skutkiem wielokrotnego pogwałcenia prawa przez władze Łodzi (nie wiadomo też co będzie z terenami zajezdni spółek MKT i TP, które od 1 kwietnia są w stanie likwidacji).

ODPOWIEDZ