Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Jurand
Posty: 1077
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 21 wrz 2023, 14:35

ZielonyJamnik pisze:
21 wrz 2023, 14:20
Październik nie zapowiada się różowo na R-2. Kancelaria ruchu dzwoni po kierowcach czy mogą zrezygnować z urlopu w przyszłym miesiącu. Nie muszę chyba mówić, jaka zazwyczaj pada odpowiedź :wink:
Jeden z R13 dziś już zaslabł.
Ile jeszcze potrzeba takich wypadków żeby w końcu zaczęli myśleć zarówno kierownictwo, jak i kierowcy że przemęczenie to nie przelewki :-k

primoż
Posty: 3739
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 21 wrz 2023, 14:50

Walas pisze:
21 wrz 2023, 14:30
To samo było w drugiej połowie sierpnia czy kierowcy mogą zrezygnować z urlopu we wrześniu. Jak znajomy odpowiedział że nie bo ma wykupiony wyjazd za granicę to usłyszał "Jak to nie możesz ? Byłeś na urlopie w lipcu, w sierpniu kilka dni i jeszcze we wrześniu?"
To w takim razie powinien zaproponować, że jak mu zrekompensują wszystkie opłaty związane ze zmianą terminu wycieczki dla całej rodziny, to może zgodzić się na zmianę urlopu. Zazwyczaj wtedy rura mięknie :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8342
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 wrz 2023, 15:26

Łukasz pisze:
21 wrz 2023, 14:29
Zawiesi się 171 i końcówkę 190.
Miałeś na myśli, że potnie się 523 i 401, prawda?

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 wrz 2023, 16:39

ZielonyJamnik pisze:
21 wrz 2023, 14:20
Październik nie zapowiada się różowo na R-2. Kancelaria ruchu dzwoni po kierowcach czy mogą zrezygnować z urlopu w przyszłym miesiącu. Nie muszę chyba mówić, jaka zazwyczaj pada odpowiedź :wink:
Ludzkie pany. Mogliby po prostu zabrać i już. ;-)

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 21 wrz 2023, 17:32

@reserved Wtedy musieliby się liczyć u części z L-4, bądź w skrajnej sytuacji nawet wypowiedzeniem. 😝

@Jurand bądźmy szczerzy, obecnie jedynym realnym ratunkiem dla firm będą autonomiczne autobusy. Pytanie tylko kto pierwszy w Polsce zaryzykuje. GOP?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 wrz 2023, 17:38

ZielonyJamnik pisze:
21 wrz 2023, 17:32
@reserved Wtedy musieliby się liczyć u części z L-4, bądź w skrajnej sytuacji nawet wypowiedzeniem. 😝
No to wtedy zwolnią takiego niepokornego kierowcę chodzącego na L4 i problem rozwiązany. :) A nie, czekaj...

ashir
Posty: 27722
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 wrz 2023, 17:45

Gdańsk już testował autonomiczny autobus. ;-)

Stary Pingwin
Posty: 5812
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 wrz 2023, 20:25

Łódź testowała autonomiczną pesę kilka lat temu.
miłośnik 13N

px33
Posty: 1587
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 22 wrz 2023, 0:07

@Jurand bądźmy szczerzy, obecnie jedynym realnym ratunkiem dla firm będą autonomiczne autobusy. Pytanie tylko kto pierwszy w Polsce zaryzykuje. GOP?
Ale to nie jest kwestia ryzyka (pomijając to że autonomiczne pojazdy chyba nie bardzo mogą jeździć w EU bo różnego rodzaju biurokracje) tylko dojrzałości technologii. Nawet gdyby uznać, co moim zdaniem byłoby jednak stwierdzeniem na wyrost, że technologia jazdy po mieście dla aut osobowych jest względnie gotowa na produkcję to to niekoniecznie będzie się aż tak łatwo skalować na duży autobus. No i w autobusie dodatkowo dochodzi kwestia obsługi pasażerów, a to też nie jest temat, który doczekał się wdrożenia. Autonomiczne pociągi zwykle korzystają z dodatkowych drzwi na peronach, w autobusie siłą rzeczy czegoś takiego nie da się zastosować. Ba, już samo znalezienie punktu równowagi między bezpieczeństwem a szybkością mogłoby być niezłym wyzwaniem - a żywy kierowca po prostu musi podjąć pewne ryzyko i w 99,9999% to uchodzi płazem.

Być może jestem nadmiernym pesymistą, ale nie spodziewałbym się bardzo szybkiej autonomii w dużych pojazdach w ruchu miejskim. Raczej myślę że przynajmniej początkowo autonomiczne rozwiązania to będzie coś w stylu telebusu na peryferiach, który zastąpi większość kursów pełnoprawnych linii autobusowych, redukując zapotrzebowanie na kierowców a jednocześnie zapewne poprawiając jakość obsługi.

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 wrz 2023, 9:40

Nie wyobrażam sobie jak taki autobus mógłby dobrze podjechać pod krawężnik skoro starsi kierowcy nawet prowadząc nieautonomiczny autobus zostawiają sporą przerwę miedzy autobusem a krawężnikiem tak, że mogą tam wpaść kule (niestety,) czy kółko od wózka. To co dopiero taki pojazd autonomiczny. Co innego pociąg czy tramwaj, który jedzie po szynach tylko w określonym kierunku - to już prędzej ma szansę wejść w życie.

Łukasz
Posty: 10587
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 wrz 2023, 9:44

Przecież na razie nawet autonomiczne metro jest w ograniczonym zakresie, w kilku miastach. Ale może tramwaje?

Pytanie, czy np. jeden kierowca mógłby obsługiwać z 6 autobusów, jak w symulatorze, w sytuacjach kryzysowych.
ŁK

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 wrz 2023, 10:07

Czyli jest nadzieja że i my kierowcy przejdziemy na pracę zdalną? :D

px33
Posty: 1587
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 22 wrz 2023, 10:37

Nie wyobrażam sobie jak taki autobus mógłby dobrze podjechać pod krawężnik skoro starsi kierowcy nawet prowadząc nieautonomiczny autobus...
No to akurat taki autonomiczny pojazd mógłby zapewne robić idealnie. Jeśli wykryje profil krawężnika i będzie znał (no a musi) model jazdy i "hitbox" autobusu to będzie w stanie wybrać taką ścieżkę żeby podjechać idealnie.
Ale może tramwaje?
Na dzisiaj jest fajny projekt Siemensa, o którym słuch totalnie zaginął i PR-owy projekt Newagu, który z autonomiczną jazdą nie ma właściwie nic wspólnego.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8342
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 wrz 2023, 11:41

ZielonyJamnik pisze:
21 wrz 2023, 17:32
@Jurand bądźmy szczerzy, obecnie jedynym realnym ratunkiem dla firm będą autonomiczne autobusy. Pytanie tylko kto pierwszy w Polsce zaryzykuje. GOP?
Gdzie za granicą kursują autobusy autonomiczne, że jakiekolwiek polskie miało miałoby "zaryzykować"? :>>>>
BTW: prędzej bym się spodziewał takiego czegoś w mniejszych ośrodkach niż w dużych, a już na pewno nie w chaotycznym GOPie.

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 22 wrz 2023, 12:34

person pisze:
22 wrz 2023, 11:41
Gdzie za granicą kursują autobusy autonomiczne, że jakiekolwiek polskie miało miałoby "zaryzykować"? :>>>>
W Europie jeżdżą w Edynburgu. Poza Europą też w kilku miastach. Jakieś minibusy krążą w San Francisco czy Singapurze.

ODPOWIEDZ