Quo vadis, MZA?

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Jurand
Posty: 1077
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 23 wrz 2023, 16:52

primoż pisze:
23 wrz 2023, 15:54
Jurand pisze:
22 wrz 2023, 19:49
Co na to ZTM, który ponoć nakazał zmian na krańcach i zmiany po trasie były karane?
Serio, ZTM miałby nakazać robienie zmian na krańcach, a nie na trasie? W TW normalnie funkcjonują zmiany na mieście, nie wiem jak ajenci.
No właśnie ajenci mieli swego czasu ten obowiązek i meldowanie się kierowców do ZTMu zarówno rano przed pierwszym odjazdem z krańca, jak i po przejęciu zmiany. Teraz ZTM widzi numer służbowy kierowcy po zalogowaniu się do SiL

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 26 lis 2023, 22:53

:arrow: Braki kierowców sprawiają, że każdy chętny jest teraz na wagę złota. Zawsze wydawało się, że zatrudnianie tych "gorszych" to przede wszystkim domena ajentów, ale okazuje się, że MZA też chyba zatrudnia jak leci. Przynajmniej takie wrażenie można było odnieść dziś rano na trasie do Warszawy od strony Piaseczna (godzinę i numer linii litościwie przemilczę). Kurtka rozwieszona pieczołowicie na całej szerokości drzwi od kabiny i można jechać - to nic, że miejscami dwoma pasami ruchu naraz i po powierzchniach wyłączonych z ruchu (na niemal pustej o tej porze Puławskiej). Obsługa przystanków po drodze, na których musiał się zatrzymać, wyglądała tak, że zawsze podjeżdżał nie mniej niż ponad pół metra od krawężnika, żeby utrudnić ludziom wysiadanie i wsiadanie, a jeśli ktoś szykował się do wyjścia przednimi drzwiami, to te przeważnie "przypadkowo" zatrzymywały się już na wysokości trawnika za peronem. Zamykanie drzwi ludziom "po piętach" to też jego ulubiona zabawa. A na końcu trasy wygaszenie tablic na ostatnim przystanku przed pętlą i wypuszczenie pasażerów niemal na środku wjazdu na prawie pusty teren pętli Metro Wilanowska (nic mu nie blokowało podjazdu bliżej peronu). Dziwny przypadek...

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 27 lis 2023, 7:05

To akurat brzmi jak kierowca z 30 latnim stażem :D Co do podjeżdżania na przystanek daleko od krawędzi to też nie zawsze jest złośliwość. Niestety wysokość krawężników nie jest zunifikowana, więc czasem dobre chęci kierowcy mogą się obrócić przeciwko niemu. Krawężnik będzie ciut za wysoki i już będzie po narożniku, a precyzyjne podjeżdżanie na przystanek by go obsłużyć przez 30 sekund nie ma sensu, skończy się to jedynie dodakowymi 10 minutami opóźnienia.

Łukasz
Posty: 10587
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lis 2023, 9:15

W sobotę po meczu jeden taki prowadził 162. Na przystanku Legia-Stadion postanowił się nie zatrzymać mimo wyraźnego żądania wielu osób, bo on jedzie objazdem i ma wszystko w dupie.
ŁK

fraktal
Posty: 5478
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 27 lis 2023, 9:41

MJ pisze:
27 lis 2023, 7:05
To akurat brzmi jak kierowca z 30 latnim stażem :D Co do podjeżdżania na przystanek daleko od krawędzi to też nie zawsze jest złośliwość. Niestety wysokość krawężników nie jest zunifikowana, więc czasem dobre chęci kierowcy mogą się obrócić przeciwko niemu. Krawężnik będzie ciut za wysoki i już będzie po narożniku, a precyzyjne podjeżdżanie na przystanek by go obsłużyć przez 30 sekund nie ma sensu, skończy się to jedynie dodakowymi 10 minutami opóźnienia.
Ja we wrześniu wpadłem w taką dziurę między krawężnikiem a autobusem i się koncertowo wywaliłem w wejściu. Niestety, kierowcy nie wystarczyło już odwagi, żeby wyjść z kabiny i sprawdzić, czy nie trzeba pomóc. Oczywiście wstawałem dosyć długo, więc opóźnienie miał na pewno. Każdy kij ma dwa końce jak to mówią.

BrdzJkb
Posty: 197
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 27 lis 2023, 15:39

Typowy siofer z 30 letnim stażem. Jeszcze brakuje mi tutaj niewpuszczenie rowerzysty i hasło o homologacji.

A, że kurtka zawieszona na kabinie to niezgodność i z homologacja i przepisami krajowymi i prosta droga do kryminału w razie zdarzenia to już nieważne, nie będą się pasażery gapić!

ashir
Posty: 27722
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 lis 2023, 15:43

I jeszcze palenie papierosów w autobusie. :-)

KR88
Posty: 175
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 27 lis 2023, 16:44

Kurna, to ja z 5 letnim stażem już zdziadziałem 🤣

Walas
Posty: 17096
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 27 lis 2023, 17:05

ashir pisze:
27 lis 2023, 15:43
I jeszcze palenie papierosów w autobusie. :-)
Mało już się spotyka takich kierowców co palą w kabinie.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

SU89
Posty: 419
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 27 lis 2023, 17:06

Codziennie takich widuję...

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 lis 2023, 18:26

Jaka płaca taka praca

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8619
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 27 lis 2023, 20:52

MJ pisze:
27 lis 2023, 7:05
Niestety wysokość krawężników nie jest zunifikowana, więc czasem dobre chęci kierowcy mogą się obrócić przeciwko niemu. Krawężnik będzie ciut za wysoki i już będzie po narożniku.
:arrow: Owszem, tyle że ten zatrzymywał się tak na każdym przystanku, w tym również na wszystkich z krawężnikami typu kassel.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2056
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 28 lis 2023, 20:09

MZ pisze:
27 lis 2023, 20:52
MJ pisze:
27 lis 2023, 7:05
Niestety wysokość krawężników nie jest zunifikowana, więc czasem dobre chęci kierowcy mogą się obrócić przeciwko niemu. Krawężnik będzie ciut za wysoki i już będzie po narożniku.
:arrow: Owszem, tyle że ten zatrzymywał się tak na każdym przystanku, w tym również na wszystkich z krawężnikami typu kassel.
Tak się jeździło w latach 80-tych i 90-tych. Oszczędność zużycia bocznego ogumienia. Może nawyki zostały.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 03 sty 2024, 20:43

MZA od grudnia zaczęło wykupywać Mercedesy. Na pierwszy ogień w grudniu 20 szt. przerejestrowano.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 19 sty 2024, 8:09

Mercedesy 44xx, 62xx wykup i przerejestrowanie:

19.12.2023 - 6200, 6201, 6202, 6212
20.12.2023 - 4400, 4403, 4405, 4418, 6216
22.12.2023 - 4404, 4406, 4407, 4408, 4410, 6232
29.12.2023 - 4414, 4415, 4417, 4419, 4420
09.01.2024 - 4422, 4426, 4428, 4431
16.01.2024 - 6203, 6204, 6208, 6215, 6225
18.01.2024 - 6210, 6213, 6217, 6219, 6226
19.01.2024 - 6207, 6211
24.01.2024 - 4401, 4402, 4409, 4412, 4413, 4425
26.01.2024 - 4421, 4423, 4424, 4427, 4432, 4433
31.01.2024 - 6206, 6214
01.02.2024 - 4411, 4416
02.02.2024 - 6218, 6240
06.02.2024 - 6230
07.02.2024 - 4429, 4430, 4434, 6223, 6243
08.02.2024 - 6205, 6233
09.02.2024 - 6229, 6236
12.02.2024 - 6231, 6241
13.02.2024 - 6239, 6242
14.02.2024 - 6235, 6237
15.02.2024 - 6227, 6238
16.02.2024 - 6221
21.02.2024 - 6224
22.02.2024 - 6209, 6234
27.02.2024 - 6228, 6244
28.02.2024 - 6220, 6222

Wszystkie wykupione.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

ODPOWIEDZ