Informacja pasażerska

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 20 sty 2024, 13:04

Jest kilkanaście sztuk, w których ginie połączenie sterownika z wyświetlaczami. Dodatkowo nie bardzo są chętni na serwisowanie tego tworu, a i pewnie też jest problem z częściami.

Edit: Przeczytałem umowę zawartą w SWZ i wymagana jest wymiana jedynie wyświetlaczy LED, ekranów 38 cali oraz okablowania. Nie ma nic o wymianie sterowników czy elektroniki. Także z tego co rozumiem to MZA nie chce wymieniać tego co już jest wymienione.

px33
Posty: 1587
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 20 sty 2024, 13:34

Chciałoby się powiedzieć, że w momencie, w którym TW hurtowo pozbywają się tego systemu części dosłownie leżą na ulicy. Może utrzymanie martwego systemu na używanych częściach ze śmietnika jest wyraźnie trudniejsze niż kupno nowego, ale ładowanie po kilkadziesiąt tysięcy (w warszawskim standardzie myślę że sama wymiana tablic na RG zamknie się w okolicach 60-80k - a jeśli wymieniać dosłownie wszystko to wyjdzie jeszcze drożej) w autobusy, które pojeżdżą pewnie max 5 lat wydaje się jednak abstrakcją, szczególnie w kontekście ogólnych kłopotów budżetowych.
Inna prawda jest taka, że wiele elementów "z półki" będzie się stawać przestarzałych w okresie pogrwarancyjnym autobusu (nie mówiąc już o tramwajach), więc albo trzeba rozbudowywać know-how zakładów żeby samodzielnie adaptować nowe komponenty a nie tylko zdawać się na producenta, który najchętniej stwierdzi że naprawa jest niemożliwa i trzeba kupić nowe za górę siana.

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 20 sty 2024, 19:58

Sądzę, że TW użyje części z Jazzów do Swingów z którymi sobie radzą.

px33
Posty: 1587
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 21 sty 2024, 11:21

Tablice w Swingach są zupełnie inne, chyba jedyny komponent od Novamedii w Swingach to małe tablice LCD, i nie zakładałbym się że są identyczne.

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 sty 2024, 17:24

Dosyć szybko wymieniają SIL w 190x. Z tydzień temu widziałem tylko w jednym, bodaj 1908, a teraz już 1906, 1904 i 1901 zdaje się mają.

Flash8222
Posty: 7603
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 20 lut 2024, 22:20

Zauważyłem, że od paru dni Hultaje informują o trasie skróconej cały czas, a nie na 5 przystanków przed.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 lut 2024, 11:13

Od dłuższego niż 5 dni czasu - baaaaardzo irytujące.

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 21 lut 2024, 12:59

person pisze:
21 lut 2024, 11:13
Od dłuższego niż 5 dni czasu - baaaaardzo irytujące.
Po pierwsze - pomysł debilny.
Po drugie - wykonanie jeszcze gorsze.

Dla przypomnienia - cały komunikat brzmi "Uwaga. Kurs skrócony. Ostatni przystanek. Metro Marymont."
przy czym pomiędzy poszczególnymi zdaniami są kilkusekundowe przerwy - tak więc sumarycznie jest to bardzo długi komunikat.
Do tego niewłaściwa intonacja trzeciego zdania ("Ostatni przystanek.") która sugeruje zakończenie informacji (czyli że najbliższy przystanek jest tym ostatnim), a nie ciąg dalszy (wsłuchajcie się i zastanówcie czym w intonacji różni się "Ostatni przystanek." od "Ostatni przystanek:").
No i rozwlekłość komunikatu która powoduje że po odjeździe z przystanku Postępu tramwaj zapowiada
"Uwaga. Kurs skrócony. Ostatni przystanek. Rondo Unii Europejskiej" (bo zapowiedź przystanku na który wjeżdża tramwaj ma wyższy priorytet niż komunikat o skróceniu trasy i "nadpisuje" tenże komunikat).
Wczoraj zauważyłem że kilka osób się w tym momencie poderwało z siedzeń niepewnych czy faktycznie Rondo UE nie jest ostatnim przystankiem. Mam nadzieję że będzie trochę skarg do ZTM na tę sytuację i wszystko wróci do stanu poprzedniego.

Paweł D.
Posty: 5271
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 lut 2024, 13:43

Też to zauważyłem w 10 na Puławskiej. I widziałem zaniepokojone twarze pasażerów, że nie dojadą tam gdzie zawsze.

michael112
Posty: 2836
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 lut 2024, 15:36

To lepiej by było "Uwaga. Trasa skrócona. Ostatni przystanek: PKP Wola (Wolska)."

Paweł D.
Posty: 5271
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 lut 2024, 15:46

Nie, lepiej nie informować werbalnie o jak zwykle skróconej trasie na początku trasy. Bo gdyby zaszła konieczność faktycznej zmiany trasy, to nikt tego nie zauważy.
A czy to słowo kurs czy trasa... 35 chyba ciągle ma na Swingach trasę skróconą a na 105N białe kwadraty i ZTM nie widzi w tym problemu.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4880
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 21 lut 2024, 15:52

Hyundaie zaczęły tak zapowiadać kursy skrócone po ostatniej aktulizacji SIL. Jest tam jeszcze jeden błąd - na elektro_koralach wszystkie przystanki są pogrubione a nie tylko krańcowe i pewnie stąd system odczytuje konieczność wygłoszenia komunikatu już od pierwszego przystanku na trasie.
ObrazekObrazek

Paweł D.
Posty: 5271
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 lut 2024, 18:14

A tak będąc w temacie rozkładowej informacji pasażerskiej, to na FB ktoś wrzucił zdjęcie e-rozkładu z przyst. Dw. Gdański 08 gdzie dalej wyświetla się rozkład feryjny dla 1. I tak też jest na innych.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7672
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 21 lut 2024, 23:06

MJ pisze:
20 sty 2024, 19:58
Sądzę, że TW użyje części z Jazzów do Swingów z którymi sobie radzą.
Bez szans. Inny producent i inne sterowanie. Poza tym SIL w 128N i 134N wymieniany jest w ramach wady seryjnej, więc demontowane elementy są własnością dostawcy, nie TW.
Flash8222 pisze:
20 lut 2024, 22:20
Zauważyłem, że od paru dni Hultaje informują o trasie skróconej cały czas, a nie na 5 przystanków przed.
Marzy mi się dzień, gdy wreszcie zostanie posprzątany chlew polegający na tym, że co model wozu to inna obsługa komunikatów. A już cudem by było, gdyby wreszcie pojawił się wspólny system obstawiający wszystkie zmiany tras zamiast podawać początek i kraniec.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8352
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 11 mar 2024, 9:44

Wczoraj był podobno jednodniowy objazd wiaduktu przy Arkadii...
Podobno, bo w siedemnastkach (Hyundaie) lektor zapowiadał "nową trasę" (od pierwszego przystanku), a wyświetlacze pokazywały korale w wersji wyłącznie czerwonej - jakby trasa przez Stawki była domyślna, a nie objazdowa (żółta?)/nowa (niebieska).

Fun fact: na oknach wisiały nieśmiertelne podwieszki. Żeby było zabawnie, umieszczono je nie pod elektrodechami, tylko na przeciwległej szybie xD

Na drugą nóżkę coś o przystankowych SIPach: wczoraj była kolejna awaria, wiele wozów nie wyświetlało się w apkach lub na przystankach (pozdro dla pasażerów 10 przy rondzie ONZ, którzy nie wiedzieli, czy tramwaj będzie, czy nie; sam się do nich zaliczałem - nie sądziłem, że tak szybko przyzwyczaję się do tablic i odzwyczaję od papierków za szybką...). Wyświetlała się jednak linia... 73. Z predykcją czasu przyjazdu. Linia 73 wczoraj rzekomo kursowała z Młocin na Winnicę (2 pokazywało normalnie). Zabawny widok.

Coś niedobrego dzieje się z informacją pasażerską...

ODPOWIEDZ